Анотація
У даній статті досліджено особливості функціонування Шведського інституту, що відіграє важливу роль у зміцненні міжнародної суб’єктності країни засобами культурної дипломатії і не тільки. Зокрема, висвітлено передумови та процес становлення даної інституції, що успішно працює протягом останніх 76-и років. Проаналізовано структуру, функції, завдання та місію Шведського інституту у сфері громадської дипломатії. У статті розглянуто установчі документи, засоби фінансування, стратегію розвитку та основні напрямки програмної діяльності Інституту. Також охарактеризовано зміст та інструменти, зокрема наповнення у соціальних мережах (Facebook, Twitter та Instagram), запуск інформаційних порталів таких як: Sweden.se, Sharing Sweden, Image Bank Sweden тощо, а також організація програм з академічної мобільності, суспільно-просвітницьких заходів, професійного обміну, фінансування приватних культурних і комерційних проєктів, пов'язаних зі Швецією за кордоном. Розглянуто географію поширення та роль зазначеної організації у формуванні міжнародного іміджу та репрезентації Королівства Швеції через потенціал культури та економіки у світі.
Посилання
Белінська Т., Вовчук Л. Еволюція публічної дипломатії та іміджу Швеції (40–90-і рр. ХХ ст.). Acta de Historia & Politica: Saeculum XXI. 2020. №1. C. 24–31.
Боголюбова Н.М., Николаева Ю.В. Зарубежные культурные центры как самостоятельный актор внешней культурной политики. Вестник Санкт-Петербурского университета. 2008. Серия 6. Выпуск 2. С. 87–92.
Зольнова М.Г. Общественная дипломатия Швеции. Тренды и управление. 2014. № 2. C. 137–146.
Лушникова Л.А. Публичная дипломатия Швеции в период с 1945 по 2017 гг.: тенденции, факторы, перспективы. Санкт-Петербург : СПбГУ. 2018. URL: https://dspace.spbu.ru/handle/11701/13835 (дата звернення: 15.07.2021).
Clerc, L., Glover, N. & Jordan, P. Histories of Public Diplomacy and Nation Branding in the Nordic and Baltic Countries (Representing the Periphery). Brill-Nijhoff, 2015. 338 р.
Glover N. International Relations: Public diplomacy, national identity and the Swedish Institute 1945-1970. Nordic Academic Press, 2011. Р. 20.
Strategi för arbetet med Sverigebilden i utlandet – en vägledning. Sverige. April, 2017. URL: https://sharingsweden.se/app/uploads/2017/04/Strategi-2.0-f%C3%B6r-arbetet-med-Sverigebilden-i-utlandet.pdf (дата звернення: 16.07.2021).
About SI. Svenska institutet. URL: https://si.se/ (дата звернення: 15.07.2021).
Belinska T., Vovchuk L. (2020) Evolyuciya publichnoyi dy`plomatiyi ta imidzhu Shveciyi (40–90-i rr. XX st.) [The evolution of public diplomacy and the image of Swedenm (40-90s of the twentieth century)]. Acta de Historia & Politica: Saeculum XXI, no. 1, pp. 24–31.
Bogolyubova N.M., Nikolaeva YU.V. (2008) Zarubezhnye kul'turnye centry kak samostoyatel'nyj aktor vneshnej kul'turnoj politiki [Foreign cultural centres as independent actors in foreign cultural policy]. Vestnik Sankt-Peterburskogo universiteta, vol. 6, no. 2, pp. 87–92.
Zol'nova M.G. (2014) Obshchestvennaya diplomatiya Shvecii [Public diplomacy of Sweden]. Trendy i upravlenie, no. 2, pp. 137–146.
Lushnikova L.A. (2018) Publichnaia diplomatiia Shvetsii v period s 1945 po 2017 gg.: tendentsii, factory, perspektivy [Public diplomacy of Sweden in the period from 1945 to 2017: trends, factors, prospects]. Sankt-Peterburg: SPbGU. Available at: https://dspace.spbu.ru/handle/11701/13835 (accessed 15 July 2021).
Clerc, L., Glover, N. & Jordan, P. Histories of Public Diplomacy and Nation Branding in the Nordic and Baltic Countries (Representing the Periphery). Brill-Nijhoff, 2015. 338 р.
Glover N. International Relations: Public diplomacy, national identity and the Swedish Institute 1945-1970. Nordic Academic Press, 2011. Р. 20.
Strategi för arbetet med Sverigebilden i utlandet – en vägledning. Sverige. April, 2017. URL: https://sharingsweden.se/app/uploads/2017/04/Strategi-2.0-f%C3%B6r-arbetet-med-Sverigebilden-i-utlandet.pdf (accessed 16 July 2021).
About SI. Svenska institutet. URL: https://si.se/ (accessed 15 July 2021).