Анотація
У цій статті наведено приклади роботи балетмейстера з композитором та художником під час створення хореографічного твору, як вони поєднують свої професійні знання, доповнюють одне одного, допомагають у творчій роботі, а також підкреслюють невеликі помилки, чим вдосконалюють спільну творчу роботу. Досліджено алгоритми роботи балетмейстера, композитора та художника під час постановки балету або танцювального номеру, у яких детально описано, яку роботу повинен виконувати кожен з них на певному етапі створення вистави. Проаналізовано роботу балетмейстера, який створює танцювальну основу спектаклю, композитора, який музично надає настрій та характер рухів, а також підкреслює кожну позу та паузу у танці та художника завдяки якому створений хореографічний твір набуває дивовижних барв не лише у костюмах та бутафорії, але й потужного оформлення сценічними декораціями та світлом, завдяки чому спільна робота набуває завершеного вигляду.
Посилання
Ванслов В.В. О музыке и балете. Москва : Памятники исторической мысли, 2007. 332 с.
Галимжанова А. М. Балетмейстер – создатель хореографического произведения : дис. канд. искусствоведения: 51.03.02. Челябинск, 2017. 71 с.
Захаров Р. В. Сочинение танца. Страницы педагогического опыта. Москва : Искусство. 1983. 237 с.
Мерлянова О. А. Про синтез різних видів мистецтв в балетному театрі. Гілея: науковий вісник. 2019. Вип. 145 (2). С. 99–102.
Петренко Е. А. Синтез музыки и танца как традиция русского балета. Вестник Челябинской государственной академии культуры и искусств. № 1 (13). 2008. С. 57–63.
Смирнов И. В. Искусство балетмейстера: Учеб. пособие для студентов культ.-просвет, фак. вузов культуры и искусств. Москва : Просвещение. 1986. 192 с.
Уральская В. И. Рождение танца. Москва : Сов. Россия. 1982. 144 с.
Балетмейстер – це хто? Відомі балетмейстери світу, 2019. URL: https://ukr.mainstreetartisans.com/4187676-choreographer-who-is-this-famous-choreographers-of-the-world (дата звернення 25.11.2020).
Искусство балетмейстера. URL: https://studfile.net/preview/4198739/ (дата звернення 25.11.2020).
Vanslov V.V. (2003). O muzyke i balete [About music and ballet]. Moskva: Pamyatniki istoricheskoy mysli. p. 332.
Galimzhanova A. M. (2017). Baletmeyster – sozdatel' khorograficheskogo proizvedeniya [Choreographer – creator of a choreographic work]: dys. kand. iskusstvovedeniya: 51.03.02. Chelyabinsk,. p. 71.
Zakharov R. V. (1983). Sochineniye tantsa. Stranitsy pedagogicheskogo opyta [Composition of the dance. Pages of pedagogical experience]. Moskva. Iskusstvo. p. 237.
Merlyanova O. A. (2019). Pro syntez riznykh vydiv mystetstv v baletnomu teatri [On the synthesis of different arts in ballet theater]. Hileya: naukovyy visnyk.. vol. 145 (2). pp. 99–102.
Petrenko Ye. A. (2008). Sintez muzyki i tantsa kak traditsiya russkogo baleta [Synthesis of music and dance as a tradition of Russian ballet]. Vestnik Chelyabinskoy gosudarstvennoy akademii kul'tury i iskusstv. vol. 1 (13). pp. 57–63.
Smirnov I. V. (1986). Iskusstvo baletmeystera [Art of a ballet master]: Ucheb. posobiye dlya studentov kul't.-prosvet, fak. vuzov kul'tury i iskusstv. Moskva, Prosveshcheniye. p. 192.
Ural'skaya V. I. (1982). Rozhdeniye tantsa. Moskva, Sov. Rossiya. p. 144.
Baletmeyster – tse khto? Vidomi baletmeystery svitu [Who is a choreographer? Famous choreographers of the world], 2019. https://ukr.mainstreetartisans.com/4187676-choreographer-who-is-this-famous-choreographers-of-the-world (accessed 25 November 2020).
Iskusstvo baletmeystera [Art of the choreographer]. URL: https://studfile.net/preview/4198739/ (accessed 25 November 2020).