Анотація
Основною проблемою в сучасній Україні є соціальна напруженість, обумовлена високим рівнем безробіття серед працездатного населення. Одним зі способів розв'язку даної проблеми може стати модернізація й розвиток регіонального туристського комплексу. Це дозволить забезпечити створення нових робочих місць, буде сприяти росту добробуту суспільства, збереженню унікальної екосистеми регіону, інтенсивності культурного обміну, підвищенню рівня толерантності й, як наслідок, зміцненню стабільності в країні. Незважаючи на те, що Україна має багаті туристські ресурси, туризм так і не досяг рівня розвитку, що відповідає своїм потенційним можливостям. У цей час в'їзний туризм залишається незатребуваним внаслідок нерозвиненості інфраструктури, недосконалості механізмів державного регулювання на різних рівнях влади, відсутності мотивації для приватних інвестицій у туристські ринки й ефективних методів економічного аналізу потенціалу регіону. У зв'язку із цим можна сказати, що модернізація регіонального туристського комплексу України є актуальним завданням забезпечення відновного зростання економіки регіону й вимагає розробки ефективного інструментарію його розвитку. Дана стаття розглядає шляхи розвитку туристичних послуг у сучасних умовах України й враховуючи місцеву специфіку ринку послуг. У статті були розглянуті й роз'яснені основні шляхи формування попиту на туристичні послуги, а також аргументовано їх основні характеристики. Взявши за основу вітчизняні дослідження, була проведена класифікація можливостей відновного туризму й вплив ненав'язливості туристичних послуг на формування ознаки віртуальності послуг. Це дозволяє отримувати відгук від кінцевого споживача послуг, та використовувати цю інформацію для подальшого поліпшення послуг. Була прийнята концепція об'єднання туристичних послуг у комплекс: природне оточення, штучні комплекси будівель і людський персонал, а також різні інформаційні й консультативні технології. Такі туристичні комплекси взяті за основу побудови моделей ринку послуг. Необхідність здійснення дослідження обумовлена недостатністю наявності стратегії зародження й розвитку туризму на регіональному рівні. У статті описані способи перенесення в реальну площину моделей відносин суб'єктів і об'єктів туризму. У статті викладені основні напрямки регіональної політики для формування й розвитку туризму, які можуть бути використані для впровадження різних програм туристсько-рекреаційного напрямку, формування й розвитку внутрішнього й міжнародного туризму на рівні регіонів.
Посилання
Ahafonova, L.H., & Ahafonova, O.E. (2006). Turyzm, hotelnyi ta restorannyi biznes: Tsinoutvorennia, konkurentsiia, derzhavne rehuliuvannia: navch. posib. [Tourism, hotel and restaurant business: Pricing, competition, government regulation: a textbook]. Kyiv: Znannia Ukrainy. (in Ukrainian)
Diadechko, L.P. (2007). Ekonomika turystychnoho biznesu [Economics of tourism business]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury. (in Ukrainian)
Malska, M.P., & Antoniuk, N.V. (2008). Mizhnarodnyi turyzm i sfery poslu : pidruchnyk [International tourism and services: a textbook]. Kyiv: Znannia. (in Ukrainian)
Pankiv, N.M. (2014). Turystychni resursy ta yikhni klasyfikatsii [Tourist resources and their classifications]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia : Heohrafiia, no. 2, pp. 93–99.
Khollovei, Dzh.K., & Teilor, N. (2007). Turystychnyi biznes [Travel business]. Kyiv: Znannia. (in Ukrainian)
Shaptala, O. (2009). Rekreatsiia i turyzm: vzaiemozviazky, vidnosyny i problemy [Recreation and tourism: relationships, relationships and problems] Visnyk Ukrainskoi Akademii derzhavnoho upravlinnia pry Prezydentovi Ukrainy, no. 3, pp. 395–399.