Анотація
У статті розглядаються теоретичні аспекти організації самостійної навчальної діяльності студентів на заняттях із загальнотехнічних дисциплін. Аналізуються різні аспекти тлумачень змісту категорії «самостійність», «самостійна робота», «самостійна навчальна діяльність», висвітлюється сучасний стан організації самостійної навчальної діяльності майбутніх учителів технологій у контексті інформаційно-комунікаційної технологій. Розкрито позитивні та негативні аспекти використання самостійної навчальної діяльності у формуванні студентів технологічної освіти.
Посилання
Алексюк А.М. Організація самостійної роботи студентів в умовах інтенсифікації навчання. Київ : ІСДО, 1993. 335 с.
Андреев А.А. Введение в Интернет-образование : учебное пособие. Москва : Логос, 2003. 74 с.
Архангельский С.И. Лекции по научной организации учебного процесса в высшей школе. Москва : Высш. шк., 1976. 200 с.
Бойко Н.І. Організація самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів в умовах застосування інформаційно-комунікаційних технологій : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. Київ, 2008. 27 с.
Бугра А.В. Дидактичні засади індивідуалізації самостійної навчальної діяльності з математичних дисциплін студентів вищих технічних навчальних закладів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.09. Тернопіль, 2016. 20 с.
Буряк В.К. Самостоятельная работа учащихся : книга для учителя. Москва : Просвещение, 1984. 64 с.
Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. Київ : Либідь, 1997. 376 с.
Гордієнко Т.П. Самостійна навчальна діяльність студентів університетів з курсу загальної фізики. Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2007. 209 с.
Закон України про вищу освіту. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.
Заскалєта С.Г. Організація самостійної пізнавальної діяльності студентів сільськогосподарського інституту (за матеріалами вивчення іноземних мов) : дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2000. 187 с.
Зеер 3.Ф. Структура и особенности инженерно-педагогической деятельности. Социально-психологические особенности личности инженера-педагога: сборник научньїх трудов. Свердловск, 1988. С. 98–110.
Козаков В.А. Самостоятельная работа студентов и ее информационно-методическое обеспечение. Київ : Вища школа, 1990. 248 с.
Королюк О.М. Організація самостійної роботи студентів технічного коледжу : метод. посіб. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2006. 94 с.
Кустовський С.М. Дидактичні умови організації самостійної навчально-пізнавальної діяльності майбутніх економістів у вищих навчальних закладах : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Вінниця, 2005. 21 с.
Лозова В.І. Теоретичні основи виховання і навчання : навчальний посібник. Харків : ОВС, 2002. 400 с.
Малихін О.В. Організація самостійної навчальної діяльності студентів вищих педагогічних навчальних закладів: теоретико-методологічний аспект : монографія. Кривий Ріг : Видавничий дім, 2009. 307 с.
Малихін О.В. Теоретико-методологічні засади організації самостійної навчальної діяльності студентів вищий педагогічних навчальних закладів : дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.09. Кривий Ріг, 2009. 504 с.
Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 р. № 1556-УІІ. ЦКБ: (дата звернення: 12.02.2016).
Солдатенко М.М. Теоретико-методологічні основи розвитку самостійної пізнавальної діяльності майбутнього вчителя : автореф. дис. ... докт. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2007. 47 с.
Торубара О.М. Формування готовності у майбутніх учителів трудового навчання до використання інформаційних технологій 13.00.04 - теорія і методика професійної освіти : автореф. дис. ... д-ра педагогічних наук. Київ, 2009. 25 с.
Харламов И.Ф. Педагогика в вопросах и ответах : учеб. пособие. Москва : Гардарики, 2001. 253 с.
Цись О.О. Організація самостійної навчальної діяльності студентів технолого-педагогічних спеціальностей засобами ІКТ : навчально-методичний посібник. Кривий Ріг : Видавничий дім, 2017. 150 с.
Чопова Н.В. Зкспериментальная модель преподавания инженерной графики в системе формирования профессиональньїх качеств личности будущих специалистов при обучении в техническом вузе. Вестник ТГПУ. Томск, 2011. Вып. 2 (104). С. 105–110.
Aleksiuk, A.M. (1993). Orhanizatsiia samostiinoi roboty studentiv v umovakh intensyfikatsii navchannia [Organization of independent work of students in the conditions of intensification of training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv. (in Ukrainian)
Andreev, A.A. (2003). Vvedenie v Internet-obrazovanie [Introduction to online education uchebnoe posobie]. Kharkiv: Pravo. Introduction to online education. (in Ukrainian)
Arkhanhelskyi, S.Y. (1976). Lektsyy po nauchnoi orhanyzatsyy uchebnoho protsessa v visshei shkole [Lectures on the scientific organization of the educational process in high school]. Kharkiv: Pravo. Introduction to online education. (in Ukrainian)
Boiko, N.I. (2008). Orhanizatsiia samostiinoi roboty studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv v umovakh zastosuvannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Organization of independent work of students of higher educational institutions in the conditions of application of information and communication technologies]. Doctor’s thesis. Kharkіv. (in Ukrainian)
Buhra, A.V. (2016). Dydaktychni zasady indyvidualizatsii samostiinoi navchalnoi diialnosti z matematychnykh dystsyplin studentiv vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladiv [Didactic bases of individualization of independent educational activity on mathematical disciplines of students of higher technical educational institutions]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv (in Ukrainian)
Buriak, V.K. (1984). Samostoiatelnaia rabota uchashchykhsia [Independent work of students] knyha dlia uchytelia. Kharkiv: Pravo. (in Ukrainian)
Honcharenko, S.U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kharkiv: Pravo. (in Ukrainian)
Hordiienko, T.P. (2007). Samostiina navchalna diialnist studentiv universytetiv z kursu zahalnoi fizyky [Independent educational activity of university students in the course of general physics]. Kharkiv: Pravo. (in Ukrainian)
Zakon Ukrainy pro osvitu [Law of Ukraine on Higher Education]. Retrieved from: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1060-12.
Zaskalieta, S.H. (2000). Orhanizatsiia samostiinoi piznavalnoi diialnosti studentiv silskohospodarskoho instytutu [Independent educational activity of university students in the course of general physics] (za materialamy vyvchennia inozemnykh mov). Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv. (in Ukrainian)
Zeer, Z.F. (1988). Struktura y osobennosty ynzhenerno-pedahohycheskoi deiatelnosty. [Structure and features of engineering and pedagogical activity]. Sotsyalno-psykholohycheskye osobennosty lychnosty ynzhenera-pedahoha. Kharkiv: Pravo. (in Ukrainian)
Kozakov, V.A. (1990). Samostoiatelnaia rabota studentov y ee ynformatsyonno-metodycheskoe obespechenye [Independent work of students and its information and methodological support]. Kharkiv: Pravo. (in Ukrainian)
Koroliuk, O.M. (2006). Orhanizatsiia samostiinoi roboty studentiv tekhnichnoho koledzhu: metod. posib. [Organization of independent work of students of technical college]. Kharkiv: Pravo. (in Ukrainian)
Kustovskyi, S.M. (2005). Dydaktychni umovy orhanizatsii samostiinoi navchalno-piznavalnoi diialnosti maibutnikh ekonomistiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Didactic conditions of the organization of independent educational and cognitive activity of future economists in higher educational institutions]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv. (in Ukrainian)
Lozova, V.I. (2002). Teoretychni osnovy vykhovannia i navchannia: navchalnyi posibnyk [Theoretical foundations of education and training]. Kharkiv: Pravo. (in Ukrainian)
Malykhin, O.V. (2009). Orhanizatsiia samostiinoi navchalnoi diialnosti studentiv vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladiv: teoretyko-metodolohichnyi aspekt. (monohrafiia) [Organization of independent educational activity of students of higher pedagogical educational institutions]. Kharkiv: Pravo (in Ukrainian)
Malykhin, O.V. (2009). Teoretyko-metodolohichni zasady orhanizatsii samostiinoi navchalnoi diialnosti studentiv vyshchyi pedahohichnykh navchalnykh zakladiv [Theoretical and methodological principles of organization of independent educational activity of students of higher pedagogical educational institutions]. Doctor’s thesis. Kharkіv. (in Ukrainian)
Pro vyshchu osvitu: Zakon Ukrainy vid [Law of Ukraine]. 01.07.2014 r. № 1556-UII. TsK.
Soldatenko, M.M. (2007). Teoretyko-metodolohichni osnovy rozvytku samostiinoi piznavalnoi diialnosti maibutnoho vchytelia [Theoretical and methodological bases of development of independent cognitive activity of the future teacher]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv (in Ukrainian)
Torubara, O.M. (2009). Formuvannia hotovnosti u maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia do vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii [Formation of readiness of future teachers of labor training to use information technologies]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kharkiv. (in Ukrainian)
Kharlamov, Y.F. (2001). Pedahohyka v voprosakh y otvetakh: ucheb. posobye [Pedagogy in questions and answers]. Kharkiv: Pravo. (in Ukrainian)
Tsys, O.O. (2017). Orhanizatsiia samostiinoi navchalnoi diialnosti studentiv tekhnoloho-pedahohichnykh spetsialnostei zasobamy IKT: navchalno-metodychnyi posibnyk [Organization of independent educational activity of students of technological and pedagogical specialties by means of ICT]. Kharkiv: Pravo. (in Ukrainian)
Chopova, N.V. (2011). Zksperymentalnaia model prepodavanyia ynzhenernoi hrafyky v systeme formyrovanyia professyonalnikh kachestv lychnosty budushchykh spetsyalystov pry obuchenyy v tekhnycheskom vuze [Experimental model of teaching engineering graphics in the system of formation of professional personality traits of future specialists in training at a technical university]. Vestnyk THPU. Kharkiv: Pravo. (in Ukrainian)