Анотація
У статті розглянуто засади становлення та розвитку освіти дорослих як джерела подальшого формування і вивчення освіти дорослих у ХХІ столітті; обґрунтовано андрагогічні засади навчання дорослих. Автори приділяють значну увагу сутності андрагогіки як науки про закономірності та особливості освітнього процесу навчання дорослих. У статті досліджується специфіка андрагогічних процесів, світовій досвід в освіті дорослих. Розкрито теоретико-методологічні проблеми андрагогіки. Автори аналізують значення розвитку андрагогіки як науки, що дозволяє формулювати і реалізовувати основні цілі освіти дорослих в контексті життєвого шляху людини. Визначено складові освітньої ланки навчання дорослих людей. Розглянуто наявну законодавчу базу для розвитку освіти дорослих та розробку законопроекту «Про освіту дорослих». Проаналізовано вплив безперервної освіти на національному та регіональному рівнях.
Посилання
Боярська-Хоменко А.В. Розвиток питань освіти у педагогічній думці. URL: www.ps.journal.kspu.edu.
Гриневич Л. Концептуальні засади формування середньої школи. URL: https://mon.gov.ua/
Закон України «Про освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
Ключові новації в освіті. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/BOOKLETTE_INFO-ZAKON-2018_PRESS.pdf
Концептуальні засади розвитку освіти дорослих. URL: https://cutt.ly/NmXAiAx
Кремень В.Г. Енциклопедія освіти. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.
Лазоренко О., Колишко Р. Навчання дорослих в Україні. URL: https://www.civic-synergy.org.ua/
Ноулз М.Ш. Андрагогіка: принципи практичного навчання для дорослих. URL: http://www.elitarium.ru/
Орлова О.А. Андрагогічні засади оновлення підготовки вчителів у системі післядипломної освіти. Теорія і практика підготовки майбутніх учителів до педагогічної дії. URL: http://eprints.zu.edu.ua/
Проєкт Закону України «Про освіту дорослих». URL: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proyekt-zakonu-ukrayini-pro-osvitu-doroslih
Turos L. Andragogika. Zaris teorii oswiaty i wychowania doroslych. Wyd.2. Warshawa, PWN, 1978. 121 s.
Boyars'ka-Khomenko A.V. (2019) Rozvitok pitan osvіti u pedagogіchnіi dumtsі [Development of education issues in pedagogical thought]. Available at: www.ps.journal.kspu.edu
Grinevich L. (2016) Kontseptualnі zasadi formuvannya serednoi shkoly [Conceptual principles of secondary school formation]. Available at: https://mon.gov.ua/
Zakon Ukraїni "Pro osvіtu" [Law of Ukraine "On Education"]. Available at:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text.
Klyuchovі novatsіi v osvіtі [Key innovations in education]. Available at:https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/BOOKLETTE_INFO-ZAKON-2018_PRESS.pdf.
Kontseptualnі zasadi rozvitku osvіti doroslikh [Conceptual principles of adult education development]. Available at:https://cutt.ly/NmXAiAx
Kremen' V.G. (2008) Entsiklopedіya osvіty [Encyclopedia of Education]. Kyiv: Yurіnkom Іnter, 1040 s.
Lazorenko O., Kolishko R. (2018) Navchannya doroslikh v Ukrainі [Adult education in Ukraine]. Available at: https://www.civic-synergy.org.ua/
Noulz M.Sh. (2016) Andragogіka: printsipi praktichnogo navchannya dlya doroslikh [Andragogy: principles of practical training for adults]. Available at: http://www.elitarium.ru/
Orlova O.A. (2011) Andragogіchnі zasadi onovlennya pіdgotovki vchitelіv u sistemі pіslyadiplomnoї osvіti [Andragogical principles of updating teacher training in the system of postgraduate education]. Teorіya і praktika pіdgotovki maibutnіkh uchitelіv do pedagogіchnoi dіi. Available at: http://eprints.zu.edu.ua/
Proekt Zakony Ukrainy «Pro osvіtu doroslikh» [Draft Law of Ukraine "On Adult Education"]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proyekt-zakonu-ukrayini-pro-osvitu-doroslih
Turos L. (1978) Andragogika. Zaris teorii oswiaty i wychowania doroslych. Wyd.2. Warshawa, PWN, 121 s.