Анотація
У статті обґрунтовані можливі варіанти використання інтерактивних методів навчання: «мозковий штурм», ділові ігри, прес-конференції, дискусії, круглі столи, проблемні лекції, відео метод та інші у процесі вивчення предметів педагогічного циклу в закладі вищої освіти. Автор статті, на основі дослідження, доводить, що викладачі володіють інтерактивними методами і можуть їх успішно застосовувати у практичній діяльності, але для цього доречно зважати на тему заняття, мету, особливості навчального матеріалу та вікові й індивідуальні особливості учнів. Разом з тим, інтерактивні методи навчання роблять вивчення предметів педагогічного циклу більш змістовним, цікавим, доступним, активізують пізнавальну активність студентів. Разом з тим є чимало питань, щодо використання інтерактивних методів, які вимагають глибшого й детальнішого аналізу та вивчення.
Посилання
Активізація навчального процесу у сучасній вищій школі : метод. огляд / уклад. Л.А. Якимова. Київ, 2010. 32 с.
Богданова І.М. Педагогічна інноватика : навч. посібник. Одеса, 2000. 148 с.
Богданова І.М. Використання інтерактивних технологій у підготовці майбутніх соціальних працівників. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. «Педагогічні науки». 2011. Випуск 4. URL: http://www.irbisnbuv.gov.ua›irbisnbuv›cgiirbis. (дата звернення: 29.06.2020).
Бугрій О. Активізація навчального процесу в зарубіжній вищій школі. Вища школа. 2008. № 5. С. 70–78.
Голубкова О.А., Кефели И.Ф. Использование активных методов обучения в учебном процессе : учебн.-метод. пособие. Санкт-Петербург, 1998. 42 с.
Задоя Є.С. Використання можливостей нетрадиційних технологій у підготовці майбутнього вчителя. Технології неперервної освіти: проблеми, досвід, перспективи розвитку. Миколаїв, 2002. С. 92–95.
Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід : метод. посіб. / авт. уклад.: О. Пометун, Л. Пироженко. Київ, 2002. 135 с.
Кларин М.В. Интерактивное обучение – инструмент освоения нового опыта : Из опыта внутрифирм. обучения-тренинга и бизнес-консультирования. Педагогика. 2000. № 7. C. 12–18.
Мельник Н. Інтерактивні технології формування професійної компетентності магістрів дошкільної освіти у Німеччині. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. 2012. №42. С. 20–24.
Пехота О. Проектна технологія. Освітні технології. Київ, 2004. 234 с.
Січкарук О. Інтерактивні методи навчання у вищій школі : навч.-метод. видання. Київ, 2006. 86 с.
Суворова Н. Интерактивное обучение: новые подходы. Инновации в образовании. 2001. № 5. С. 106–107.
Ягоднікова В.В. Інтерактивні форми і методи навчання у вищий школі : навч.-метод. посіб. Київ, 2009. 80 с.
Яковчук О.Л. Ігрові технології навчання як складова активізації пізнавальної діяльності студентів на лекційних заняттях з біохімії. Молодий вчений. 2016. № 8. С. 381–385.
Cameron B.J. Active Learning . 7th Ed. London, ON: Society for Teaching and Learning in Higher Education. Green Guide. 2010. № 2.
Yakymova, L.A. (2010). Aktyvizaciya navchalnogo procesu u suchasnij vyshhij shkoli [Activation of the educational process in modern higher education]: мetod. oglyad. Kyiv: DP «Vyd. dim «Personal».
Bohdanova, I.M. (2000). Pedagogichna innovatyka [Pedagogical innovation] : navch. posibnyk. Odesa: TES.
Bohdanova, I. (2011). Vykorystannya interaktyvnyx texnologij u pidgotovci majbutnix socialnyx pracivnykiv [The use of interactive technologies in the training of future social workers]. Visnyk Nacionalnoyi akademiyi Derzhavnoyi prykordonnoyi sluzhby Ukrayiny. Pedagogichni nauky [Bulletin of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine. «Pedagogical sciences»], no 4. Available at: http://www.irbisnbuv.gov.ua›irbisnbuv›cgiirbis. (accessed 29.06.2020).
Buhrij, O. (2008). Aktyvizaciya navchalnogo procesu v zarubizhnij vyshhij shkoli [The use of active teaching methods in the educational process]. Vyshha shkola, vol. 5, pp. 70–78.
Holubkova, O.A., & Kefely, І.F. (1998). Vykorystannia aktyvnykh metodiv navchannia v navchalnomu protsesi [Use of active teaching methods in the educational process]: navchalno-metodchnyi posibnyk. Sankt-Peterburg.
Zadoya, Ye.S. (2002). Vykorystannya mozhlyvostej netradycijnyx texnologij u pidgotovci majbutnogo vchytelya [Using the possibilities of non-traditional technologies in the training of future teachers]. Texnologiyi neperervnoyi osvity: problemy, dosvid, perspektyvy rozvytku. Mykolayiv: MF NaUKMA.
Pometun, O., & Pyrozhenko, L. (2002). Interaktyvni texnologiyi navchannya: teoriya, praktyka, dosvid [Interactive learning technologies: theory, practice, experience]: metod. posib. Kyiv: A.S.K.
Klarin, M. (2000). Interaktyvne navchannia – instrument zasoviennia novoho dosvidu [Interactive learning – a tool for learning new experiences]. Pedahohika, vol. 7, pp. 12–18.
Melnk, N. (2012). Interaktyvni texnologiyi formuvannya profesijnoyi kompetentnosti magistriv doshkilnoyi osvity u Nimechchyni [Interactive technologies for the formation of professional competence of masters of preschool education in Germany] . Psyxologo-pedagogichni problemy silskoyi shkoly, vol. 42, pp. 20–24.
Pexota, O. (2004). Proektna texnologiya [Project technology]. Osvitni texnologiyi. Kyiv. A.S.K.
Sichkaruk, O. (2006). Interaktyvni metody navchannya u vyshhij shkoli [Interactive teaching methods in high school]: navchal no-metodychne vydannya. Kyiv: «Takson».
Suvorova, N. (2001). Interaktyvne navchannia: novi pidkhody [Interactive learning: new approaches]. Inovatsii v osviti, vol. 5, pp. 106–107.
Yagodnikova, V.V. (2009). Interaktyvni formy i metody navchannya u vyshhyjshkoli [Interactive forms and methods of teaching in high school]: navch.-metod. posib. Kyiv: DP «Vydavnychyi dim «Personal».
Yakovchuk, O.L. (2016). Igrovi texnologiyi navchannya yak skladova aktyvizaciyi piznavalnoyi diyalnosti studentiv na lekcijnyx zanyattyax z bioximiyi [Game learning technologies as a component of activating the cognitive activity of students in lectures on biochemistry]. Molodyj vchenyj, vol. 8, pp. 381–385.
Cameron, B.J. (2010). Active Learning. 7th Ed. London, ON: Society for Teaching and Learning in Higher Education. Green Guide. Vol. 2.