Анотація
Актуалізовано проблему вироблення соціальної компетентності майбутніх соціальних працівників, структуру якої складають такі компоненти, як мотиваційно-ціннісний, когнітивно-діяльнісний та особистісно-рефлексивний. Розкрито теоретичний аспект застосування модифікованої таксономії Блума у формулюванні та оцінюванні результатів навчання при підготовці майбутніх соціальних працівників й формуванні їх соціальної компетентності. Представлено зразки завдань та запитань щодо формування когнітивної підструктури когнітивно-діяльнісного компоненту соціальної компетентності студентів-бакалаврів спеціальності 231 «Соціальна робота», котрі розроблено відповідно до рівнів пізнавальних процесів модифікованої таксономії.
Посилання
Гусак П.М., Гусак Л.Є. Компетенції і компетентності у підготовці фа-хівця. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія. 2015. Вип. 43. С. 7–10.
Завгородній І.В., Лазаренко К.П., Білера Н.В. Використання таксоно-мії Блума під час оцінювання навчальної компетенції з гігієнічних знань. Актуа-льні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи: матеріали І Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю, Полтава, 11–12 травня 2016 р. Полтава, 2016. С. 70–76.
Карпиевич Е.Ф., Краснова Т.И. Задачи и способы организации работы с текстом (на основе таксономии Б. Блума). Работа с текстом. Серия «Современные технологии университетского образования». Вып. 1. Минск : Пропилеи, 2003. С. 21–46.
Захарченко В.М., Луговий В.І., Рашкевич Ю.М., Таланова Ж.В. Розроблення освітніх програм: методичні рекомендації / за ред. В.Г. Кременя. Київ : ДП «НВЦ «Пріоритети», 2014. 120 с.
Соколюк О.М. Проблема оцінювання результатів освітнього процесу у відкритому інформаційно-освітньому середовищі навчання учнів. Інформаційні технології і засоби навчання. 2017. Т. 57, вип. 1. С. 25–37.
Пометун О., Гупан Н. Таксономія Б. Блума і розвиток критичного мислення школярів на уроках історії. Український педагогічний журнал. 2019. № 3. С. 50–58.
Школяренко В.В. Застосування таксономії Блума для вдосконалення підготовки військових фахівців. Військова освіта. 2015. № 2. С. 235–241.
Anderson L.W., Krathwohl D.R. A taxonomy for learning, teaching, and assessing. New York: Longman, 2001. 156 p.
Husak, P.M., & Husak, L.Ye. (2015). Kompetentsii i kompetentnosti u pidhotovtsi fakhivtsia [Competences and competencies in training of specialists]. Scientific notes of Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynskyі State Pedagogical University. Series: Pedagogy and psychology, issue 43, pp. 7–10.
Zavhorodnii, I.V., Lazarenko, K.P., & Bilera, N.V. (2016). Vykorystannia taksonomii Bluma pid chas otsiniuvannia navchalnoi kompetentsii z hihiienichnykh znan [Use of Bloom’s taxonomy in the assessment of educational competence in hygienic knowledge]. Current issues of linguistics, professional language didactics, psychology and pedagogy of higher education: materials of the I All-Ukrainian scientific-practical conference with international participation (Ukrainian, Poltava, May 11–12, 2016), Poltava, рр. 70–76.
Karpievich, E.F., & Krasnova, T.I. (2003). Zadachi i sposoby organizatsii raboty s tekstom (na osnove taksonomii B. Bluma) [Tasks and methods of organizing work with text (based on B. Bloom’s taxonomy)]. Work with text. «Series Modern technologies of university education», issue 1, рр. 21–46.
Zakharchenko, V.M., Luhovyi, V.I., Rashkevych, Yu.M., & Talanova, Zh.V. (2014). Rozroblennia osvitnikh prohram: metodychni rekomendatsii/za red. VH. Kremenia [Development of educational programs: methodical recommendations]. Kiev: DP «NVTs «Priorytety», 120 р. (in Ukrainian)
Sokoliuk, O.M. (2017). Problema otsiniuvannia rezultativ osvitnoho protsesu u vidkrytomu informatsiino-osvitnomu seredovyshchi navchannia uchniv [The problem of assessment of educational process results in an open information-educational environment for teaching students]. Information Technologies and Learning Tools. Т. 57, vol. 1, pp. 25–37.
Pometun, O., & Hupan, N. (2019). Taksonomiia B. Bluma i rozvytok krytychnoho myslennia shkoliariv na urokakh istorii [Bloom`s taxonomy and critical thinking of students in history lessons]. Ukrainian Educational Journal, no. 3, pp. 50–58.
Shkoliarenko, V.V. (2001). Zastosuvannia taksonomii Bluma dlia vdoskonalennia pidhotovky viiskovykh fakhivtsiv [Application of Bloom’s taxonomy for advanced training of military specialists]. Military Education, no. 2, pp. 235–241.
Anderson, L.W., & Krathwohl, D.R. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing. New York: Longman, 156 p.