Анотація
Сучасні умови високої конкуренції бізнес-середовища вимагають від керівників підприємств зважених рішень і обґрунтованих стратегій розвитку підприємств. Маркетингова стратегія займає найважливіше місце в забезпеченні прибутковості діяльності, оскільки дозволяє відповісти на питання «для кого?» компанія існує. Організації бізнесу на ринку В2В «інституційних споживачів» компанії, які закуповують товари і послуги не для кінцевого споживання, а для використання у власному виробництві товарів і послуг, на які є попит у інших організацій, або на ринках кінцевих споживачів, або з боку суспільства в цілому. Закупівельні процеси інституціональних споживачів мають багато спільного з процесами прийняття рішень кінцевими споживачами, оскільки також відбуваються людьми. Також слід врахувати, що дані інституціональні споживачі прагнуть отримати максимальну віддачу при мінімальних витратах і ризики.
Посилання
Балабаниць А.В. Інтегроване управління системою маркетингової взаємодії. Донецьк, 2011. 21 с.
Бек М.А. Маркетинг В2В. Учебное пособие. Москва : Издательство ГУ ВШЭ, 2008. 327 с.
Євдоченко О.О. Моделі поведінки споживачів на світових товарних ринках. Вчені записки : Збірник наукових праць випуск 11. Київ : КНЕУ, 2009. 239-245 с.
Зозулев А.В. Промышленный маркетинг: рыночная стратегия: учебное пособие. Киев : Центр учебной литературы, 2010. 576 с.
Котлер Ф. Основы маркетинга. Пер. С англ. 2-е европ. изд. Москва : Издательский дом «Вильямс», 1999. 1152 с.
Ларіна Я.С. Маркетинг як філософія бізнесу та його сучасні концепції. URL: http://edorada.org/articles/views?id=352 (дата звернення: 10.08.2020).
Олива Р. Обзор маркетинга на рынке В2В. Лояльность в сфере В2В. Компании-лидеры. Маркетинг-дайджест. 2004. № 2. С. 28–44.
Решетнікова І.Л. Основні положення концепції маркетингу на ринку логістичних послуг. Маркетинг в Україні. 2011. № 4. С. 66–69. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mvu2011413 (дата звернення: 10.08.2020).
Старостіна А.О., Длігач А.О., Кравченко А.В. Промисловий маркетинг: Теорія, світовий досвід, українська практика : Підручник. Київ : Знання, 2005. 764 с.
Цвілий С.М. Маркетинговий механізм забезпечення конкурентоспроможності монопродуктового промислового підприємства. Дніпропетровськ, 2005. 21 с.
Юданов А.Ю. Конкуренция: теория и практика. Москва : Издательство ГНОМ и Д, 2001. 304 с.
Balabanyts, A.V. (2011). Intehrovane upravlinnia systemoiu marketynhovoi vzaiemodii [Integrated management of the system of marketing interaction: author's ref. dis. for science]. Donetsk, 21 p. (in Ukrainian)
Bek, M.A. (2008). Marketynh B2B. Uchebnoe posobye [Marketing B2B]. Moskva: HSE Publishing House, 327 p. (in Russian)
Ievdochenko, O.O. (2009). Modeli povedinky spozhyvachiv na svitovykh tovarnykh rynkakh. Vcheni zapysky: Zbirnyk naukovykh prats vypusk 11 [Models of consumer behavior in world commodity markets // Scientific notes: Coll. Science. wash. Vip. 11]. Kyiv: KNEU, pp. 239–245. (in Ukrainian)
Zozulev, A.V. (2010). Promyshlennyi marketynh: rynochnaia stratehyia: uchebnoe posobye [Industrial marketing: market strategy: Textbook. Manual]. Kiev: Center for educational literatur, 576 p. (in Russian)
Kotler, F. (1999). Osnovy marketynha. Per. S anhl. 2-e evrop. Yzd [Fundamentals of marketing. Per. With English – 2nd European. ed]. Moskva: Yzdatelskyi dom «Vyliams», 1152 p. (in Russian)
Larina, Y.S. Marketynh yak filosofiia biznesu ta yoho suchasni kontseptsii [Marketing as a business philosophy and its modern concepts]. Available at: http://edorada.org/articles/views?id=352 (accessed 10.08.2020). (in Ukrainian)
Olyva, R. (2004). Obzor marketynha na rыnke B2B. Loialnost v sfere B2B. Kompanyy-lyderu [Overview of marketing in the B2B market. Loyalty in the field of B2B. Leading companies]. Marketing digest, no. 2, pp. 28–44 (in Russian)
Reshetnikova, I.L. (2011). Osnovni polozhennia kontseptsii marketynhu na rynku lohistychnykh posluh [The main provisions of the concept of marketing in the market of logistics services]. Marketing in Ukraine. X, no. 4, pp. 66–69. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mvu2011413 (accessed 10.08.2020). (in Ukrainian)
Starostina, A.O., Dlihach, A.O., Kravchenko, A.V. (2005). Promyslovyi marketynh: Teoriia, svitovyi dosvid, ukrainska praktyka: Pidruchnyk [Theory, world experience, Ukrainian practice: Textbook]. Kyiv: Znannia, 764 p. (in Ukrainian)
Tsvilyi, S.M. (2005). Marketynhovyi mekhanizm zabezpechennia konkurentospromozhnosti monoproduktovoho promyslovoho pidpryiemstva [Marketing mechanism of ensuring the competitiveness of a single-product industrial enterprise]. Dnipropetrovsk, 21 p. (in Ukrainian)
Iudanov, A.Y. (2001). Konkurentsyia: teoryia y praktyka [Competition: theory and practice]. Moscow: Publishing house GNOM and D, 304 p. (in Russian)