ДЕЯКІ АСПЕКТИ ІСТОРИЧНОГО РОЗВИТКУ ДУАЛЬНОЇ ОСВІТИ У ЕВРОПІ
PDF

Ключові слова

вища освіта
якість освіти
дуальна освіта
освітній процес
учасники дуальної освіти
держава
підприємство
роботодавець
майбутній фахівець

Як цитувати

Кравченко, О. (1). ДЕЯКІ АСПЕКТИ ІСТОРИЧНОГО РОЗВИТКУ ДУАЛЬНОЇ ОСВІТИ У ЕВРОПІ. Молодий вчений, 8 (84), 27-31. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2020-8-84-6

Анотація

У статті розглядаються історичні аспекти становлення й розвитку дуальної освіти у деяких європейських країнах. Вивчено досвід професійної та вищої освіти різних країн, зокрема розглянуто особливості професійної підготовки майбутніх фахівців у системі дуальної освіти. Дуальна освіта розглядається через призму узгодженої взаємодії теорії і практики. Наголошено, що саме «дуальна освіта» забезпечує тісний взаємозв’язок освітньої та виробничої сфери, здатна забезпечити узгодження педагогічних умов фахового навчання в освітньому та виробничому середовищах. Схарактеризовано переваги та недоліки дуальної освіти щодо традиційних навчальних систем. Проаналізовано особливості різних європейських дуальних програм. На основі вивчення європейського досвіду визначено перспективи розвитку дуальної освіти в Україні.

https://doi.org/10.32839/2304-5809/2020-8-84-6
PDF

Посилання

Абашкіна Н.В. Принципи розвитку професійної освіти в Німеччині: монографія. Київ: Вища школа, 1998. 207 с.

Андрущенко В.П. Теоретико-методологічні засади реформування вищої освіти в Україні. Педагогічна газета. Академія пед. наук України. № 12 (78). грудень 2000. С. 1–2.

Амеліна С.М. Особливості дуальної системи вищої професійної освіти у навчальних закладах Німеччини: зб. наук. праць «Проблеми трудової і професійної підготовки». 2010. Вип. 15. С. 107–112.

Григорьева Н.В., Швец Н.А. Модель подготовки специалистов в условиях дуального обучения. Современные проблемы науки и образования. URL: https://science-education.ru/ru/article/view?id=25763 (дата зверненн:я 07.04.2020).

Касаткина Н.Э. Педагогические проблемы университетского педагогического

педагогического образования. Проблемы многоуровневой подготовки в вузе: межвуз. сб. науч. тр. Кемерово: КемГУ, 1994. С. 107–112.

Лікарчук І.Л. Професійно-технічна освіта України: історичний шлях і перспективи. Київ: Педагогіка, 1999. 288 с.

Марчук Е.В. Современные тенденции развития начального профессионального образования в Германии. Вестник ТГПУ, 2007. Выпуск 7 (70). С. 144–145.

Некрасова Н.А., Некрасов С.І., Садикова О.Г. Тематический философский словарь: учебное пособие. Москва: МГУ ПС (МИИТ), 2008. 164 с.

Овсиенко Л.В., Зимина И.В., Есенина Е.Ю. Дуальное обучение как важный фактор повышения инвестиционной привлекательности региона. Вестник Казанского технологического университета. 2014. Т. 17. № 5. С. 339–344.

Пинский Л.Е. Эразм Роттердамский. Похвала глупости. Москва, 1960. С. 113–139.

Сидакова Л.В. Сущность и основные признаки дуальной модели обучения. Образование и воспитание. 2016. № 2. С. 62–64.

Смит А. Исследование о природе и причинах богатства народов. Москва: Эксмо, 2007. 960 с.

Суворов В. С. Как формировать конкурентоспособного специалиста. Казань: ИСПО РАО. 2000. 111 с.

Сушенцева Л.Л. Формування професійної мобільності майбутніх кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах: теорія і практика: монографія / за ред. Н. Г. Ничкало. Кривий Ріг: Видавничий дім, 2011. 439 с.

Тешев В.А. Дуальное образование как фактор модернизации системы социального партнерства вузов и предприятий. Вестник Адыгейского государственного университета. № 1 (135). 2014. С. 144–150.

Терещенкова Е.В. Дуальная система образования как основа подготовки специалистов. Концепт. № 4. 2014. С. 41–45.

Унайбаев Б.Ж. Дуальная модель профессионально-технического образования URL: http://forum.eitiedu.kz/index.php/2012/01/04/dualnaya-model-pt-obrazovaniya/ (дата обращения 16.08.2020).

Федотова Г.А. Развитие дуальной формы профессионального образования: опыт ФРГ и России: дис. ... докт. пед. наук: 13.00.08. Москва, 2002. 339 с.

Eichhorst W. A roadmap to vocational education and training around the world/ W. Eichhorst, N. Rodriguez-Planas, R. Schmidl, K.F. Zimmermann. Bonn, 2014. 42 p.

Greinert W. D. European vocational training «systems» – some thoughts on the theoretical context of their historical development. Vocational Training. 2004. May-August, № 32. P. 18–20.

Rindfleisch E. Duale ausbildung in deutschland. Durch praxis und theorie zur fachkraft [Digital resource]. URL: http://serbien.ahk.de/fileadmin/ahk_serbien/Berufsbildung/Konrad_Adenauer_flayer/Duale_BB_in_D_DE.pdf. (accessed: 20.08.2020).

Stegman H. Das duale System im Blickpunkt: Structuren, Enwiclungen und zukuenftige Probleme in der betrieblichen Berufsausbildung in Materialien aus der Arbeitsmarkt und Berufsforschung. Nurnberg, 1986. № 9. Р. 5–12.

Abashkina, N.V. (1998). Pryntsypy rozvytku profesiinoi osvity v Nimechchyni [Principles of vocational education development in Germany]. Kuiv: Vyshcha shkola, 207 р.

Andrushchenko, V.P. (2000). Teoretyko-metodolohichni zasady reformuvannia vyshchoi osvity v Ukraini [Methodological Principles for Reforming Higher Education in Ukraine]. Pedahohichna hazeta. Akademiia ped. nauk Ukrainy, no. 12 (78), рр. 1–2.

Amelina, S.M. (2010). Osoblyvosti dualnoi systemy vyshchoi profesiinoi osvity u navchalnykh zakladakh Nimechchyny [Features of the dual system of higher vocational education in educational institutions in Germany]. Problemy trudovoi i profesiinoi pidhotovky, no. 15, рр. 107–112.

Grigoreva, N.V., & Shvets, N.A. Model podgotovki spetsialistov v usloviyah dualnogo obucheniya [Model of training of specialists in conditions of dual education]. Sovremennyie problemyi nauki i obrazovaniya. Available at: https://science-education.ru/ru/article/view?id=25763 (accessed 07.04.2019 р.).

Kasatkina, N.E. (1994). Pedagogicheskie problemyi universitetskogo obrazovaniya [Pedagogical problems of university pedagogical education]. Mezhvuz. sb. nauch. tr. Problemyi mnogourovnevoy podgotovki v vuze [Problems of multi-level training at the university]. Kemerovo: KemGU, pp. 107–112.

Likarchuk, I.L. (1999). Profesiino-tekhnichna osvita ukrainy istorychnyi shliakh i perspektyvy [Vocational Education of Ukraine: Historical Path and Perspectives]. Kyiv: Pedahohika, 288 р. (in Ukrainian)

Marchuk, E.V. (2007). Sovremennye tendentsii razvitiia nachalnogo professionalnogo obrazovaniia v Germanii [Current trends in the development of primary vocational education in Germany]. Vestnik TGPU, vol. 7, no. 70, pp. 144–145.

Nekrasova, N.A., Nekrasov, S.I., & Sadikova, O.G. (2008). Tematicheskij filosofskij slovar [Thematic philosophical dictionary]. Moskov: MGU PS (MIIT), 164 p. (in Russian)

Ovsienko, L.V., Zimina, I.V., & Esenina, E.Y. (2014). Dualnoe obuchenie kak vazhnyj faktor povysheniya investicionnoj privlekatelnosti regiona [Dual education as an important factor in increasing the investment attractiveness of the region]. Vestnik Kazanskogo tekhnologicheskogo universiteta, vol. 17, no. 5, pp. 339–344.

Pinskij, L.E. (1960). Ehrazm Rotterdamskij [Erasmus of Rotterdam]. Pokhvala gluposti. Moskva, 139 p. (in Russian)

Sidakova, L.V. (2016). Sushchnost y osnovnыe pryznaky dualnoi modely obuchenyia [The essence and main features of the dual learning model]. Obrazovanie i vospitanie, no. 2, pp. 62–64.

Smit, A. (2007). Issledovaniye o prirode i prichinakh bogatstva narodov. Moskva, 960 р. (in Russian)

Suvorov, V.S. (2000). Kak formirovat' konkurentosposobnogo spetsialista [How to form a competitive specialist]. Kazan: ISPO RAO, 111 р. (in Russian)

Sushentseva, L.L. (2011). Formuvannia profesiinoi mobilnosti maibutnikh kvalifikovanykh robitnykiv u profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladakh: teoriia i praktyka [Formulary of professional mobilization of Maybut Qualified Robotics at professional and technical initial mortgages: theory and practice]. (eds. Nichkalo N.G.). Institut profesiynotehnichnoyi osviti NAPN Ukrayini. Kriviy Rig. Vidavnichiy dіm, 439 р.

Teshev, V.A. (2014). Dualnoe obrazovanye kak faktor modernyzatsyy systemы sotsyalnoho partnerstva vuzov y predpryiatyi [Dual education as a factor in the modernization of the system of social partnership between universities and enterprises]. Vestnik Adyigeyskogo gosudarstvennogo universiteta. Vol. 1, no. 1 (135), рр. 144–150.

Tereschenkova, E.V. (2014). Dualnaya sistema obrazovaniya kak osnova podgotovki Spetsialistov [The dual education system as a basis for training]. Kontsept, no. 4, рр. 41–45.

Shelten, A. (1996). Vvedenie v professionalnuyu pedagogiku [Introduction to Professional Pedagogy]. Ekaterinburg. (in Russian)

Unajbaev, B.Zh. Dualnaia model professyonalno-tekhnycheskoho obrazovanyia URL. Available at: forum.eitiedu.kz/index.php/2012/01/04/dualnaya-model-pt-obrazovaniya (accessed 01.04.2020).

Fedotova, G.A. (2002). Razvitiye dual'noy formy professional'nogo obrazovaniya: opyt FRG i Rossii [Development of a dual form of vocational education: the experience of Germany and Russia] (PhD Thesis), Moskva: institut razvitiya professional'nogo obrazovaniya, 339 p. (in Russian)

Eichhorst, W., Rodriguez-Planas, N., Schmidl, R., & Zimmermann, K.F. (2014). A roadmap to vocational education and training around the world. Bonn, 42 p.

Greinert, W.D. European vocational training «systems» – some thoughts on the theoretical context of their historical development. Vocational Training. 2004. May-August, № 32. P. 18-20.

Rindfleisch E. Duale ausbildung in deutschland. Durch praxis und theorie zur fachkraft [Digital resource]. Available at: http://serbien.ahk.de/fileadmin/ahk_serbien/Berufsbildung/Konrad_Adenauer_flayer/Duale_BB_in_D_DE.pdf. (accessed 23 Аugust 2020).

Stegman, H. Das duale System im Blickpunkt: Structuren, Enwiclungen und zukuenftige Probleme in der betrieblichen Berufsausbildung in Materialien aus der Arbeitsmarkt und Berufsforschung. Nurnberg, 1986. № 9. Р. 5-12.