Анотація
Досліджені шляхи підвищення мотивації курсантів нефілологічних факультетів до вивчення іноземних мов. В статті автор розглядає загальну типологію мотивації до навчання з точки зору психології, етапи її формування з метою пошуку більш ефективних способів залучення курсантів до їх співробітництва з викладачем в галузі вивчення інших мов. Він акцентує увагу на внутрішній мотивації та можливостях її постійного підтримання на високому рівні для стимуляції учбового процесу, а також зацікавленості в предметі навчання, підтверджуючи актуальність даної проблематики за допомогою проведення власних досліджень. Наукова новизна статті полягає в тому, що автор наголошує на необхідності розвитку внутрішньої мотивації серед курсантів нефілологічних факультетів, які вивчають іноземну мову, через різні способи подачі інформації власне викладачем, який і є центром формування даної мотивації. За результатами дослідження було встановлено, що відношення курсантів до вивчення іноземної мови в більшості залежить від викладача, його активності, застосування ним методів взаємодії не тільки між викладачем та курсантом, але й курсантів між собою, його вміння зацікавити аудиторію та просто спілкуватися.
Посилання
Gardner R.C. Language Learning Motivation: The Student, the Teacher, and the Researcher. Texas Papers in Foreign Language Education. Р. 2–4.
Арістова Н.О. Формування мотивації вивчення іноземної мови у студентів вищих нелінгвістичних навчальних закладів : Дис... канд. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2009.
Гальскова Н.Д., Гез Н.И. Теория обучения иностранным языкам: Лингводидактика и методика. Москва: Издат. центр «Академия», 2004. С. 151.
Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. Київ: Либідь, 1997. 376 с.
Гришкова Р.О. Психолого-педагогічні умови особистісно орієнтованого вивчення іноземної мови. Наук. записки КМА. Т. 18. Київ, 2000. С. 35–36.
Дж. Келлер. Модель мотивации к обучению, 2006.
Леонтьев А.Н. Избранные психологические произведения: В 2 т. Москва: Педагогика. Т. 2. 1983. 320 с.
Бакаєва Г.Є., Борисенко О.А., Зуєнок І.І. та ін. Програма з англійської мови для професійного спілкування. Київ: Ленвіт, 2005. 119 с.
Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. Москва: Учпедгиз, 1946. 704 с.
Щукин А.Н. Обучение иностранным языкам: Теория и практика. Москва: Филоматис, 2004. С. 161–162.
Якобсон П.М. Психологические проблемы мотивации в поведении человека. Москва: Просвещение, 1969. 317 с.
Gardner R.C. Language Learning Motivation: The Student, the Teacher, and the Researcher. Texas Papers in Foreign Language Education. Р. 2–4.
Arіstova N.O. (2009) Formuvannya motivatsіi vivchennya іnozemnoї movi u studentіv vishchikh nelіngvіstichnikh navchalnikh zakladіv [Formation of motivation to learn a foreign language in students of higher non-linguistic educational institutions]: Dis... kand. ped. nauk: 13.00.04. Kyiv.
Galskova N.D., Gez N.I. (2004) Teoriya obucheniya inostrannym yazykam: Lingvodidaktika i metodika [Theory of teaching foreign languages: linguodidactics and methodology]. Moskva: Izdat. tsentr “Akademiya”.
Goncharenko S.U. (1997) Ukrainskiy pedagogіchniy slovnik [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv: Libіd.
Grishkova R.O. (2000) Psikhologo-pedagogіchnі umovi osobistіsno orієntovanogo vivchennya іnozemnoї movi [Psychological and pedagogical conditions of personality-oriented learning of a foreign language]. Nauk. zapiski KMA. T. 18. Kyiv.
Dzh. Keller. (2006) Model motivatsii k obucheniyu [Model of motivation to learn].
Leontyev A.N. (1983) Izbrannyye psikhologicheskiye proizvedeniya [Selected psychological works]: V 2 t. Moskva: Pedagogika. T. 2.
Bakaeva G.E., Borisenko O.A., Zuenok І.І. ta іn. (2005) Programa z anglіyskoi movi dlya profesіynogo spіlkuvannya [English language program for professional performance]. Kyiv: Lenvіt.
Rubinshteyn S.L. (1946) Osnovy obshchey psikhologii [Fundamentals of General Psychology]. Moskva: Uchpedgiz.
Shchukin A.N. (2004) Obucheniye inostrannym yazykam: Teoriya i praktika [Teaching foreign languages: theory and practice]. Moskva: Filomatis.
Yakobson P.M. (1969) Psikhologicheskiye problemy motivatsii v povedenii cheloveka [Psychological problems of motivation in human behavior]. Moskva: Prosveshcheniye.