Анотація
Ця стаття висвітлює проблему підготовки вчителів у Великобританії. Були зроблені спроби розглянути спеціальні викладацькі кафедри багатьох університетів Великобританії, а також, питання навичок групового навчання та самостійної роботи студентів. Сформульовано головну ідею нового методу навчання за кордоном, а саме: студенти не є пасивними слухачами, а активними учасниками навчального процесу. Велика увага приділяється обов’язковому вихованню вчителів-дослідників як важливої потреби сучасного суспільства. Досліджено, що наукові навички майбутніх учителів культивуються у процесі навчання системи вищої професійної освіти. Визначено, що у європейській освіті, зокрема у Великобританії, триває процес розробки та впровадження нової моделі професійної підготовки вчителів початкових класів, яка відповідає вимогам єдиного європейського простору вищої освіти та має спільні характеристики з іншими країнами ЄС, а саме: педагогічна освіта базується на трьох домінантних моделях (технологічній, гуманістичній, функціональній орієнтації), а пріоритет у підготовці вчителя надається концепціям: загальній персоналістичній, прагматичній, методичній, неопозитивістській, гуманістичній.
Посилання
Гоцуляк К.І. Підготовка вчителя у системі післядипломної освіти до диференційованого навчання молодших школярів: автореф. дис. … кандидата пед. наук : 13.00.04. Хмельницький, 2016. 23 с.
Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 № 1556-VII. Голос України. 2014. № 148 (06.08.2014). С. 2–6.
Концепція «Нова школа. Простір освітніх можливостей». URL: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalnaserednya/ua-sch-2016/ (дата звернення: 15.06.2021).
Нос Л.С. Підготовка вчителів початкової школи в Канаді: теорія і практика : навч. посіб. / за ред. Н.Г. Ничкало, Бадікова Н.О. Львів, 2016. 300 с.
Носовець Н.М. Професійна підготовка майбутніх учителів у країнах західної Європи. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. 2015. Вип. 130. С. 68–72.
Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року: Указ Президента України від 25 черв. 2013 р. № 344/2013 / Президент України. Офіційний вісник України. 2013. № 17. С. 31–39.
Рокосовик Н.В. Підготовка магістрів педагогіки в університетах Великої Британії засобами дистанційного навчання: автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти»; Рівненський державний гуманітарний університет. Рівне, 2016. 26 с.
Хижняк О. Використання позитивного досвіду Великобританії у підготовці майбутніх учителів в Україні. Порівняльно-педагогічні студії. 2012. № 1(11).
Badri M., Elmourad T., Ferrandino V. The social cognitive model of work satisfaction among teachers: Testing and validations. International Journal of Education Research. 2013. Vol. 57. P. 12–24.
Brown H D. Principles of English Learning and Teaching: Education Foundation, 2006. 138 p.
Brunner J.J. Toward a Theory of Institution Cambridge / Cambridge: Cambridge UP, 2010. 103 p.
Frymier J., Galloway C. Individualized Learning in School of Tomorrow / Theory into Practice. 2014. Vol. XIII. 66 p.
Professional Standards for Qualified Teacher Status and Requirements for Initial Teacher Training. TDA, 2016. 24 p.
Hotsuliak K.I. (2016) Pidhotovka vchytelia u systemi pisliadyplomnoi osvity do dyferentsiiovanoho navchannia molodshykh shkoliariv [Pedagogical conditions of teacher training in the system of postgraduate education to differentiated learning junior pupils] (PhD Thesis), Khmelnytskyi.
Law of Ukraine "On Higher Education" [Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu»] 01.07.2014. Voice of Ukraine. 2014. P. 2–6.
The concept of "New school. Space of educational opportunities » [Kontseptsiia «Nova shkola. Prostir osvitnikh mozhlyvostei] URL: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalnaserednya/ua-sch-2016/.
Nos L.S. (2016) Pidhotovka vchyteliv pochatkovoi shkoly v Kanadi: teoriia i praktyka [Primary School Teacher Training in Canada: Theory and Practice]. Lviv. 300 p.
Nosovets N.M. (2015) Profesiina pidhotovka maibutnikh uchyteliv u krainakh zakhidnoi Yevropy [Professional training of future teachers in Western Europe]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky [Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences], vol. 130, pp. 68–72.
Pro Natsionalnu stratehiiu rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku: ukaz Prezydenta Ukrainy [On the National Strategy for the Development of Education in Ukraine until 2021: Decree of the President of Ukraine], 2013. P. 31–39.
Rokosovyk N.V. (2016) Pidhotovka mahistriv pedahohiky v universytetakh Velykoi Brytanii zasobamy dystantsiinoho navchannia [Training of masters of pedagogy in British universities by means of distance learning]: (PhD Thesis); Rivne State University for the Humanities. Rivne, 26 p.
Khyzhniak O. (2012) Vykorystannia pozytyvnoho dosvidu Velykobrytanii u pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv v Ukraini [Using the positive experience of the United Kingdom in the training of future teachers in Ukraine]. Porivnialno-pedahohichni studii [Comparative and pedagogical studies], vol. 1, no. 11.
Badri M., Elmourad T., Ferrandino V. (2013) The social cognitive model of work satisfaction among teachers: Testing and validations. International Journal of Education Research, vol. 57, pp. 12–24.
Brown H.D. (2006) Principles of English Learning and Teaching: Education Foundation, 138 p.
Brunner J.J. (2010) Toward a Theory of Institution Cambridge / Cambridge: Cambridge UP, 103 p.
Frymier J., Galloway C. (2014) Individualized Learning in School of Tomorrow / Theory into Practice. Vol. XIII, 66 p.
Professional Standards for Qualified Teacher Status and Requirements for Initial Teacher Training (2016) TDA, 24 p.