Анотація
Для ефективного визначення офіцерів-викладачів (інструкторів) готових до здійснення мовної підготовки у військових частинах Національної гвардії України, обґрунтовання дієвого інструментарію формування готовності офіцерів до здійснення мовної підготовки проведено аналіз та визначенно рівні готовності (високий, середній, низький), критерії готовності офіцерів до здійснення мовної підготовки та відповідні їм показники: для мотиваційного критерію – професійна стійкість, професійні інтереси, професійні наміри; для пізнавального – здатність до аналізу військово-педагогічної діяльності, здатність до самоаналізу, рівень оволодіння іноземною мовою за стандартами НАТО STANAG 6001 2+/2+/2+/2+; для результативного – здатність накопичення й усвідомлення здобувачами досвіду участі в реальному освітньому процесі, здатність передачі накопичених знань та практичного досвіду в процесі здійснення мовної підготовки. Здатність організовувати освітній процес. Визначений інструментарій діагностування готовності офіцерів до здійснення мовної підготовки у військових частинах Національної гвардії України. Він бу розроблений спираючись на такі роботи: «Сенсожиттєвої орієнтації» (С. Мадді), «Методика вивчення мотиваційного профілю особистості» (Ш. Річі та П. Мартін), адаптований опитувальник Е. Зеєра «Професійні наміри», «Прогресивні матриці Равена», «Мотивація успіху і острах невдачі» (А.А. Равен), вихідне тестування за стандартами НАТО STANAG 6001, результати контролю навчальних досягнень за підсумками періоду навчань: проведення відкритих занять, екзамен після закінчення навчання за програмою підвищення кваліфікації не нижче 90 за 100 бальною системою.
Посилання
STANAG 6001 (5-е видання) NATO Standardization office, Brussels. 2014 56 p.
Гончар В.В. Визначення сутності готовності офіцерів до здійснення мовної підготовки у військових частинах Національної гвардії України. Вісник Луганського національного університету ім. Тараса Шевченка. 2021. № 1 (339), Ч. І. С. 91–104.
Мацегора Я.В., Приходько І.І., Воробйова І.В., Горєлишев С.А., Каз’яніна Н.А. Психологічний моніторинг професійно важливих якостей курсантів ВВНЗ МВС України : монографія. Харків : Акад. ВВ МВС України, 2013. 421 с.
Освітньо-професійна програма підготовки слухачів курсів післядипломної освіти «Методика навчання іноземних мов в НГУ». 2020. Харків. Національна академія Національної гвардії України. URL: https://nangu.edu.ua/uploads/files/documenty/osvita/sertyficaciya/kursy/Metodyka%20navchannia%20inozemnykh%20mov%20v%20NHU.pdf
Медвідь М. Черніченоко І. Медвідь Ю. Дем’янішин В. Імплементація постанови кму від 21.08.2019 р. №800 «деякі питання підвищення кваліфікації…» в процесі становлення викладача-початківця вищого військового навчального закладу. Молодь і Ринок. 2020. № 6–11.
Медвідь Ю.І., Водчиць О.Г. Змістово-функціональна модель формування готовності майбутніх офіцерів запасу до службово-бойової діяльності в процесі професійної підготовки та результати її експерементальної перевірки. Педагогічні науки. 2018. Вип. № 72. С. 103–123.
STANAG 6001 (5th Edition) NATO Standardization Office, Brussels. 2014, 56 p.
Gonchar V. (2021) Vyznachennya sutnosti hotovnosti ofitseriv do zdiysnennya movnoyi pidhotovky u viysʹkovykh chastynakh Natsionalʹnoyi hvardiyi Ukrayiny [Determining the essence of the readiness of officers for language training in the military units of the National Guard of Ukraine]. Bulletin of Luhansk National University. Taras Shevchenko, № 1 (339), Part I. P. 91–104.
Matsegora Y., Prykhodko I., Vorobyova I., Gorelyshev S., Kazyanina N. (2013) Psykholohichnyy monitorynh profesiyno vazhlyvykh yakostey kursantiv VVNZ MVS Ukrayiny [Psychological monitoring of professionally important qualities of cadets of higher educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine]. Monograph. Kharkiv: Acad. BB of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine, 421 p.
Osvitnʹo-profesiyna prohrama pidhotovky slukhachiv kursiv pislyadyplomnoyi osvity «Metodyka navchannya inozemnykh mov v NHU». [Educational and professional training program for students of postgraduate education courses "Methods of teaching foreign languages at NMU"]. 2020. Kharkiv. National Academy of the National Guard of Ukraine. URL: https://nangu.edu.ua/uploads/files/documenty/osvita/sertyficaciya/kursy/Metodyka%20navchannia%20inozemnykh%20mov%20v%20NHU.pdf
Medvid M., Chernichenoko I., Medvid Y., Demyanyshyn V. (2020) Implementatsiya postanovy kmu vid 21.08.2019 r. №800 “deyaki pytannya pidvyshchennya kvalifikatsiyi…” v protsesi stanovlennya vykladacha-pochatkivtsya vyshchoho viysʹkovoho navchalʹnoho zakladu [Implementation of the resolution of the CMU dated 21.08.2019 №800 “some issues of advanced training…” in the process of becoming a beginning teacher of a higher military educational institution]. Youth and the Market, № 6–11.
Medvid Y., Vodchyts O. (2018) Zmistovo-funktsionalʹna modelʹ formuvannya hotovnosti maybutnikh ofitseriv zapasu do sluzhbovo-boyovoyi diyalʹnosti v protsesi profesiynoyi pidhotovky ta rezulʹtaty yiyi eksperementalʹnoyi perevirky [Semantic and functional model of formation of readiness of future reserve officers for service and combat activity in the process of professional training and results of its experimental verification]. Pedagogical sciences. № 72, pp. 103–123.