Анотація
У статті встановлено, що формування основ здоров'язбереження в учнів на уроках англійської мови в початковій школі залежить від рівня сформованості здоров'язберігаючої компетентності у майбутніх вчителів; виявлено, що діяльнісний компонент здоров'язберігаючої компетентності студентів найменш сформований й потребує особливої уваги. Його сформованість передбачає практичне оволодіння здоров'язбережувальними технологіями, техніками, методами та іншими засобами, відповідно до концепції нової української школи упродовж практичної діяльності майбутніх учителів англійської мови в початковій школі. Автори дійшли висновку, що збереження здоров'я учнів початкової школи, неможливо без наявності сформованої здоров'язберігаючої компетентності не лише у майбутніх вчителів початкових класів, а й у всіх інших педагогічних працівників, що співпрацюють з молодшими школярами, зокрема учителів англійської мови.
Посилання
Адєєва О.В. Підготовка майбутніх учителів до валеологічного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Одеса, 2009. 211 с.
Aнтонова О.Є., Поліщук Н.М. Підготовка вчителя до розвитку здоров’язбережувальної компетентності учнів: монографія. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2016. 248 с.
Богуславский А.А. Система управления базами данных MSACCESS-97: Сб. лабораторных работ. Коломна: КГПИ, 2002. 66 с.
Ващенко О., Свириденко С. Здоров'язберігаючі технології в загальноосвітніх навчальних закладах. Директор школи. 2006. № 20. С. 12–15.
Гамаюнова А.Н. Компетенция здоровьясбережения в структуре профессиональной компетентности бакалавра психолого-педагогического образования. Международный журнал экспериментального образования. 2011. № 3. С. 62–63.
Горащук В.П. Організація навчально-виховного процесу з валеології в загальноосвітній середній школі. Луганськ: Альма-Матер, 2002. 111 с.
Долинський Б.Т., Писаренко Г.С., Бондар С.В., Славов Д.Д. Педагогічні основи підготовки майбутніх учителів початкової школи до валеологічного виховання молодших школярів Наука і освіта. 2014. № 8. С. 54–58.
Кондратюк С.М., Павлущенко Н.М. Підготовка майбутніх учителів початкової школи до впровадження нового змісту державного стандарту початкової загальної освіти Наука і освіта. 2014. № 3. С. 72–75.
Коцур Н., Товкун Л. Професійна підготовка майбутніх педагогів з питань збереження та зміцнення здоров’я школярів Український науковий журнал «Освіта регіону». Серія: політологія, психологія, комунікації. Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна». 2013. №3. С. 282–286. URL: http://social-science.com.ua/contents/22.
Крошка С.А., Борисенко Л.Л., Єршов С.І. Підготовка майбутніх учителів початкових класів до впровадження здоров’язбережувальних технологій на уроках Гуманізація навчальновиховного процесу: збірник наукових праць. Слов’янськ: ДДПУ, 2014. С. 205–212.
Куинджи Н.Н. Валеология: Пути формирования здоровья школьников: методическое пособие. Москва: Аспект Пресс, 2002. 139 с.
Лободина Н.В., Чурилова Т.Н. Здоровьесберегающая деятельность. Планирование, рекомендации, мероприятия: 2-е изд. Волгоград: Учитель, 2015. 205 с.
Макаренко С., Калька Н. Здоров’язберігаючі компетенції педагога в умовах сучасного простору Український науковий журнал «Освіта регіону». URL: http://social-science.com.ua/article/1224.
Методичні рекомендації з іноземних мов для пілотних шкіл. Нова українська школа. 2017. Oсвітній портал. URL: http://nus.org.ua/articles/metodychni-rekomendatsiyi-z-inozemnyh-mov-dlya-pilotnyh-shkil/http://nus.org.ua.
Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні / Нац. акад. пед. наук України / за заг. ред. В.Г. Кременя. Київ: Педагогічна думка, 2016. 448 с.
Нова українська школа: порадник для вчителя / під заг. ред. Бібік Н.М. Київ: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. 206 с.
Нова українська школа: Основи стандарту освіти / під заг. ред. Товкало М. Львів, 2016. 64 с.
Пометун О. Компетентнісний підхід – найважливіший орієнтир розвитку сучасної освіти. Рідна школа. 2005. № 1. С. 65–69.
Постоєнко С. Упровадження здоров’язбережувальних технологій на уроках Основи здоров’я. 2013. № 7. С. 5–8.
Про Національну доктрину розвитку освіти // Указ Президента України від 17.04.2002 № 347/2002: за станом на 10 верес. 2009 р. URL: http://www.osvita.org.ua.
Черній В.П. Формування у молодших школярів здорового способу життя (друга половина ХХ – початок XXI століття): автореф. дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.01. Кіровоград, 2014. 20 с.
Ma Xin. Health Outcomes of Elementary School Students in New Brunswick: The Education Perspective. Evaluation Review. 2000, №24. 435–456.
Oliveira M M., Campos M.O., Andreazzi M.A., Malta D.C. Characteristics of the National Adolescent School-based Health Survey. PeNSE, Brazil. Epidemiol. Serv. Saúde vol.26, №.3. July/Sept. 2017. URL: http://dx.ua/3iMMr.
Trockel M.T., Barnes M.D., Egget D.L. Health-related variables and academic performance among first-year college students: Implications for sleep and other behaviors. 2002, JAC 49. 125-131 р.
Adjejeva O.V. (2009) Pidghotovka majbutnikh uchyteliv do valeologhichnogho vykhovannja uchniv zaghaljnoosvitnikh navchaljnykh zakladiv: dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.04. Odesa, 211 s.
Antonova O.Je., Polishhuk N.M. (2016) Pidghotovka vchytelja do rozvytku zdorov'jazberezhuvaljnoji kompetentnosti uchniv: monoghrafija. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, 248 s.
Boghuslavskyj A.A. (2002) Systema upravlenyja bazamy dannыkh MSACCESS-97: Sb. laboratornыkh rabot. Kolomna: KGhPY, 66 s.
Vashhenko O., Svyrydenko S. (2006) Zdorov'jazberighajuchi tekhnologhiji v zaghaljnoosvitnikh navchaljnykh zakladakh. Dyrektor shkoly. № 20. S. 12–15.
Gamayunova A.N. (2011) Kompetentsiya zdorov'yasberezheniya v strukture professional'noy kompetentnosti bakalavra psikhologo-pedagogicheskogo obrazovaniya. Mezhdunarodnyy zhurnal eksperimental'nogo obrazovaniya. № 3. S. 62–63.
Ghorashhuk V.P. (2002) Orghanizacija navchaljno-vykhovnogho procesu z valeologhiji v zaghaljnoosvitnij serednij shkoli. Lughansjk: Aljma-Mater, 111 s.
Dolynsjkyj B.T., Pysarenko Gh.S., Bondar S.V., Slavov D.D. (2014) Pedaghoghichni osnovy pidghotovky majbutnikh uchyteliv pochatkovoji shkoly do valeologhichnogho vykhovannja molodshykh shkoljariv. Nauka i osvita. № 8. S. 54–58.
Kondratjuk S.M., Pavlushhenko N.M. (2014) Pidghotovka majbutnikh uchyteliv pochatkovoji shkoly do vprovadzhennja novogho zmistu derzhavnogho standartu pochatkovoji zaghaljnoji osvity. Nauka i osvita. № 3. S. 72–75.
Kocur N., Tovkun L. (2013) Profesijna pidghotovka majbutnikh pedaghoghiv z pytanj zberezhennja ta zmicnennja zdorov'ja shkoljariv. Ukrajinsjkyj naukovyj zhurnal «Osvita reghionu». Serija: politologhija, psykhologhija, komunikaciji. Vidkrytyj mizhnarodnyj universytet rozvytku ljudyny «Ukrajina». №3. S. 282–286. URL: http://social-science.com.ua/contents/22.
Kroshka S.A., Borysenko L.L., Jershov S.I. (2014) Pidghotovka majbutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do vprovadzhennja zdorov'jazberezhuvaljnykh tekhnologhij na urokakh. Ghumanizacija navchaljnovykhovnogho procesu: zbirnyk naukovykh pracj. Slov'jansjk: DDPU, S. 205–212.
Kuindzhi N.N. (2002) Valeologiya: Puti formirovaniya zdorov'ya shkol'nikov: metodicheskoe posobie. Moskva: Aspekt Press, 139 s.
Lobodina N.V., Churilova T.N. (2015) Zdorov'esberegayushchaya deyatel'nost'. Planirovanie, rekomendatsii, meropriyatiya: 2-e izd. Volgograd: Uchitel', 205 s.
Makarenko S., Kaljka N. Zdorovjazberighajuchi kompetenciji pedaghogha v umovakh suchasnogho prostoru Ukrajinsjkyj naukovyj zhurnal «Osvita reghionu». URL: http://social-science.com.ua/article/1224.
Metodychni rekomendaciji z inozemnykh mov dlja pilotnykh shkil. Nova ukrajinsjka shkola. 2017. Osvitnij portal. URL: http://nus.org.ua/articles/metodychni-rekomendatsiyi-z-inozemnyh-mov-dlya-pilotnyh-shkil/http://nus.org.ua.
Nacionaljna dopovidj pro stan i perspektyvy rozvytku osvity v Ukrajini / Nac. akad. ped. nauk Ukrajiny/za zagh. red. V.Gh. Kremenja. Kyiv: Pedaghoghichna dumka, 2016. 448 s.
Nova ukrajinsjka shkola: poradnyk dlja vchytelja / pid zagh. red. Bibik N. M. Kyiv: TOV «Vydavnychyj dim «Plejady», 2017. 206 s.
Nova ukrajinsjka shkola: Osnovy standartu osvity / pid zagh. red. Tovkalo M. Lviv, 2016. 64 s.
Pometun O. (2005) Kompetentnisnyj pidkhid – najvazhlyvishyj orijentyr rozvytku suchasnoji osvity. Ridna shkola. № 1. S. 65–69.
Postojenko S. (2013) Uprovadzhennja zdorov'jazberezhuvaljnykh tekhnologhij na urokakh. Osnovy zdorov'ja. № 7. S. 5–8.
Pro Nacionaljnu doktrynu rozvytku osvity // Ukaz Prezydenta Ukrajiny vid 17.04.2002 № 347/2002: za stanom na 10 veres. 2009 r. URL: http://www.osvita.org.ua.
Chernij V.P. (2014) Formuvannja u molodshykh shkoljariv zdorovogho sposobu zhyttja (drugha polovyna KhKh – pochatok XXI stolittja): avtoref. dys. … kand. ped. nauk: spec. 13.00.01. Kirovoghrad, 20 s.
Ma Xin. Health Outcomes of Elementary School Students in New Brunswick: The Education Perspective. Evaluation Review. 2000, №24. 435–456.
Oliveira M.M., Campos M.O., Andreazzi M.A., Malta D.C. Characteristics of the National Adolescent School-based Health Survey. PeNSE, Brazil. Epidemiol. Serv. Saúde vol.26, №.3. July/Sept. 2017. URL: http://dx.ua/3iMMr.
Trockel M.T., Barnes M.D., Egget D.L. Health-related variables and academic performance among first-year college students: Implications for sleep and other behaviors. 2002, JAC 49. 125–131 р.