Анотація
У статті дослідженно питання сучасної музичної освіти в контексті урбаністики. Методологічною основою дослідження є принципи діалектики, системний, соціокультурний та історичний підходи, фундаментальні положення теорії культури урбаністики. Використано загальнонаукові й міждисциплінарні методи дослідження: аналіз і синтез, індукція і дедукція, порівняння. Наукова новизна одержаних результатів полягає у виявленні характерних особливостей впливу урбаністичної музичної культури на сучасну музичку освіту, що вирізняють її з-поміж інших проявів музичної культури; наданні характеристик культурного простору міста як середовища реалізації міської музичної культури; визначенні місця сценарного підходу в життєдіяльності представників міської музичної культури. Міська музична культура є складним і багатовекторним феноменом, що характеризує реалізацію музичної культури у формі створення, виконання та слухання музики в міському середовищі. Вона демонструє ставлення членів громади міст до музики та її ролі в житті й еволюції міського соціального та культурного середовища, показує суспільний інтересу до її проявів через бажання слухати музику, музикувати або створювати музичні твори, що добре сприйматимуться урбанізованим соціумом. Реалізація міської музичної культури, її втілення відбувається шляхом виконання нею основних функцій, серед яких найбільш вагомі: аксіологічна, пізнавальна, виховна, комунікативна, семіотична, релаксаційна. Адже, музична культура – це відображення ставлення суспільства до музики, її ролі в суспільному житті, демонстрація суспільного інтересу до її проявів, виявляє бажання і потребу слухати музику як окрему людину, так і людські спільноти, музична культура є віддзеркаленням ставлення суспільства до музики, її ролі в суспільному житті, демонстрацією суспільного інтересу до її проявів, виявляє бажання і необхідність слухати музику як окремою людиною, так і людськими спільнотами.
Посилання
Найдорф М.И. К исследованию понятия «Музыкальная культура». Опыт структурной типологии. Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник Одеської державної консерваторії ім. А.В. Нежданової. Вип. 1. Одеса: Астропртнт, 2000. С. 46–51.
Карповець М.В. Діалектика публічного і приватного простору людського буття у світі міста. Вісник Черкаського університету. Серія «Філософія». 2011. Вип. 200. С. 52–59.
Кравченко О.І. Історичні форми міської культури. Вісник НАУ. Серія: Філософія. Культурологія. 2018. №1 (27). С. 132–135.
Мачулін Л.І. Соціокультурні детермінанти міської культури Слобожанщини XVII-XVIII ст. Культурологія та мистецтвознавство. Київське музикознавство. 2012. Випуск 42. С. 33–40.
Черепанин М.В. Відень і українська музична культура 1918-1944 років. Записки НТШ. Том ССХLVІІ. Праці Музикознавчої комісії. Львів, 2004. С. 465–477.
Naidorf, M.I. (2000). K issledovaniyu ponyatiya «Muzyikalnaya kultura». Opyit strukturnoy tipologii [To the study of the concept of "Musical Culture". Experience in structural typology]. Musical art and culture. Scientific Bulletin of the Odessa State Conservatory named A.V. Nezhdanovoi. Odessa: Astroprtnt, 1, 46–51. (in Russian)
Karpovets, M.V. (2011). Dialektyka publichnoho i pryvatnoho prostoru liudskoho buttia u sviti mista [The Dialectics of Public and Private Space of Human Being in the City World]. Bulletin of Cherkasy University. The Philosophy Series, 200, 52–59. (in Ukrainian)
Kravchenko, O.I. (2018). Istorychni formy miskoi kultury [Historical forms of urban culture]. Bulletin of NAU. Series: Philosophy. Cultural Studies, 1 (27), 132–135. (in Ukrainian)
Machulin, L.I. (2012). Sotsiokulturni determinanty miskoi kultury Slobozhanshchyny XVII-XVIII st. [Sociocultural determinants of urban culture of the Slobozhanshchina of the XVII-XVIII centuries]. Cultural Studies and Art Studies. Kyiv Musicology, 42, 33–40. (in Ukrainian)
Cherepanin, M.V. (2001). Viden i ukrainska muzychna kultura 1918-1944 rokiv [Vienna and Ukrainian Musical Culture 1918-1944]. Lviv: Notes of the National Theater. Proceedings of the Musicological Commission. Volume SSHLVII, 465–477. (in Ukrainian)