ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ СПРИЙМАННЯ ГЕРОЇВ ТВОРІВ В ЯКОСТІ РОЛЬОВИХ МОДЕЛЕЙ
PDF

Ключові слова

читання
рольові моделі
соціалізація
особистість
мас-медіа

Як цитувати

Покровська, П., & Мілютіна, К. (2021). ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ СПРИЙМАННЯ ГЕРОЇВ ТВОРІВ В ЯКОСТІ РОЛЬОВИХ МОДЕЛЕЙ. Молодий вчений, 5 (93), 286-290. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2021-5-93-54

Анотація

Досліджено різницю поглядів на рольові орієнтири з книжок, казок та серіалів дорослої та молодої аудиторії. Емпірична база представлена особисто складеними питаннями у вигляді авторського опитувальника на дослідження ставлення дорослої та молодої аудиторії до персонажів з книг, фільмів, серіалів та ін. розважальних мас-медіа. Опитування проходило шляхом розповсюдження двох версій гугл-форми у соціальних мережах. Питання стосувалися наступного: наявності героя в дитинстві, опитування ставлення до героїв сьогоднішньої розважальної мас-медіа, питання про їх необхідні та небажані якості, а також найкращого героя в якості рольової моделі для сьогоднішніх дітей. Дослідження проводилося на двох вікових групах: доросла група (32-55 років) та молодша (19-25 років). Виявлено, що геройство для старшої вибірки та сила духу, та неоднозначність для молодшої.

https://doi.org/10.32839/2304-5809/2021-5-93-54
PDF

Посилання

Желобенко М. Современный сериал как инструмент коммуникационных технологий влияния («игра престолов»). Литературная и медийная сферы: история, современность, перспективы. 2017. С. 93–97.

Ковалева Н.Б. Образ героя в представлениях подрастающего поколения в контексте проблемы становления их идентичности. АНИ: педагогика и психология. 2018. №3 (24). С. 317–321.

Немова О.А., Бурухина А.Ф. Мультипликационные фильмы как средство формирования семейных духовно-нравственных ценностей. Вестник Московского университета. Социология и политология. 2014. №1. С. 152–173.

Оконечникова Л.В., Садкина Т.М., Сумарокова Ю.И. Предпочитаемые младшими школьниками мультфильмы и экспертная оценка их родителями. Педагогическое образование в России. 2019. № 5. С. 97–102.

Собкин В.С., Калашникова Е.А. Представления об идеалах и антиидеалах у учащихся основной и старшей школы. ЧиО. 2017. № 2(51). С. 20–28. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/predstavleniya-ob-idealah-i-antiidealah-u-uchaschihsya-osnovnoy-i-starshey-shkoly (дата звернення: 13.05.2021).

Теряева О.А. Воспитание молодёжи: образы героев, псевдогероев и антигероев. Социальная педагогика. 2012. № 4. С. 107–120 URL: https://cyberleninka.ru/article/n/vospitanie-molodyozhi-obrazy-geroev-psevdogeroev-i-antigeroev (дата звернення: 11.05.2021).

Чернобровкина С.В. Образ героя современных подростков. Весник Омского университета. Серия «Психология». 2013. № 2. С. 23–32. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/obraz-geroya-sovremennyh-podrostkov (дата звернення: 18.05.2021).

Price-Mitchell, M. Tomorrow's Change Makers: Reclaiming the Power of Citizenship for a New Generation. Washington: Eagle Harbor Publishing. 2015. р. 290. URL: https://www.rootsofaction.com/role-model/

Vandenbos GR. APA dictionary of psychology. 2006; Washington, DC: American Psychological Association.

Zhelobenko M. (2017) Sovremennyy serial kak instrument kommunikatsionnykh tekhnologiy vliyaniya («igra prestolov»). Literaturnaya i mediynaya sfery: istoriya. sovremennost. Perspektivy. S. 93–97.

Kovaleva N.B. (2018) Obraz geroya v predstavleniyakh podrastayushchego pokoleniya v kontekste problemy stanovleniya ikh identichnosti. ANI: pedagogika i psikhologiya. №3 (24). S. 317–321.

Nemova O.A., Burukhina A.F. (2014) Multiplikatsionnyye filmy kak sredstvo formirovaniya semeynykh dukhovno-nravstvennykh tsennostey. Vestnik Moskovskogo universiteta. Sotsiologiya i politologiya. № 1. S. 152–173.

Okonechnikova L.V., Sadkina T.M., Sumarokova Yu.I. (2019) Predpochitayemyye mladshimi shkolnikami multfilmy i ekspertnaya otsenka ikh roditelyami. Pedagogicheskoye obrazovaniye v Rossii. № 5. S. 97–102.

Sobkin V.S., Kalashnikova E.A. (2017) Predstavleniya ob idealakh i antiidealakh u uchashchikhsya osnovnoy i starshey shkoly. ChiO. №2 (51). S. 20–28. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/predstavleniya-ob-idealah-i-antiidealah-u-uchaschihsya-osnovnoy-i-starshey-shkoly (accessеd 13.05.2021).

Teryayeva O.A. (2012)Vospitaniye molodezhi: obrazy geroyev. psevdogeroyev i antigeroyev. Sotsialnaya pedagogika. № 4. S. 107–120 URL: https://cyberleninka.ru/article/n/vospitanie-molodyozhi-obrazy-geroev-psevdogeroev-i-antigeroev (accessеd 11.05.2021).

Chernobrovkina S.V. (2013) Obraz geroya sovremennykh podrostkov. Vesnik Omskogo universiteta. Seriya «Psikhologiya». № 2. S. 23–32. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/obraz-geroya-sovremennyh-podrostkov (accessеd 18.05.2021).

Price-Mitchell. M. (2015) Tomorrow's Change Makers: Reclaiming the Power of Citizenship for a New Generation. Washington: Eagle Harbor Publishing. 2015. r. 290.

Vandenbos GюR. (2006) APA dictionary of psychology. 2006; Washington. DC: American Psychological Association.