Анотація
Розглянуто основний різновид хореографічних образів. Висвітлено роботу створення характеру в образі персонажів. Досліджено перманентність стереотипного мислення про образність негативних – токсичних персонажів у сучасних виставах. Проаналізовано багатогранність втілення проблеми психологічного насильства у виставах – дипломних роботах студентів бакалаврів та магістрів кафедри режисури та хореографії факультету культури і мистецтв Львівського національного університету імені Івана Франка. Перелічено стадії розвитку аб’юзивних стосунків, що допомогло розкрити характер персонажа для створення хореографічного образу. Розглянуто образ токсичного героя на прикладі балетної драматичної вистави «За зачиненими дверима».
Посилання
Волчукова В., Бугаєць Н., Ліманська О., Тіщенко О. Методика роботи з хореографічним колективом: Основи курсу: навчально-методичний посібник / Волчукова В.М. ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Харків, 2013. 326 с.
Григорович Ю. Енциклопедія Балету. Москва : Радянська енциклопедія, 1981. 623 с.
Лань О. Синтез акторської та виконавської майстерності у роботі балетмейстера з виконавцем над створенням хореографічного образу. Динаміка розвитку вищої хореографічної освіти як складової художньої культури України (до 45-річчя заснування кафедри хореографії Київського національного університету культури і мистецтв) : збірник матеріалів Всеукр. наук.-практич. конф. Київ : КНУКіМ, 2015. С. 153–159.
Лань О. Художнє кредо балетмейстера як наслідок світогляду в контексті створення художнього образу. Вісник Львівського університету. Збірник наукових праць. Серія мистецтвознавство. 2014. Випуск 14. С. 137–144.
Лі Ш. Чому так складно забути колишніх. BBC Future – 2020. URL:https://www.bbc.com/ukrainian/vert-fut-53020265 (дата звернення: 12.08.2022)
Пархоменко О. Художній образ у хореографічному мистецтві. Проблеми мистецької освіти: Збірник науково-методичних статей. Видавництво НДУ ім. М. Гоголя. Ніжин, 2009. 299 с.
Vabos Електронне видання. URL: https://vabos.com.ua/yak-pozbutisya-vid-lyubovi-do-xlopcya-video/ (дата звернення: 12.08.2022)
Volchukova V., Bugaets N., Limanska O., Tishchenko O. (2013) Metodyka roboty z khoreographychnym kolektyvom [Methods of working with a choreographic team: Basics of the course]. Navchalnyi metodychnyi posibnyk. Kharkiv, 326 p.
Hryhorovych Y. (1981) Encyklopediya baletu [Encyclopedia of Ballet]. Moskva: Soviet encyclopedia, 623 p.
Lan O. (2015) Syntez aktorskoi ta vykonavskoi maysternosti u roboti z vykonavtsem nad stvorennyam khoreographichnoho obrazu. Dynamika rozvytku vyschoi khoreograpkhichnoi osvity yak skladovoi khudozhnyoi kultury Ukrainy [Synthesis of acting and performing skills in the work of a ballet master with a performer on creating a choreographic image. Dynamics of the development of higher choreographic education as a component of the artistic culture of Ukraine]. Zbirnyk materialiv Vseukrainskoi naukovoi i praktychnoi konferencii. KNUKiM. Kyiv, April 17-18. P. 153–159.
Lan O. (2014) Khudozhne kredo baletmeystera yak naslidok svitohlyadu v konteksti stvorennya khudozhnyoho obrazu [The ballet master's artistic credo as a consequence of worldview in the context of creating an artistic image]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Zbirnyk naukovykh pratc, no. 14, pp. 137–144.
Lee S. Chomu tak skladno zabuty kolyshnikh [Why is it so difficult to forget exes]. BBC Future – 2020. Available at: https://www.bbc.com/ukrainian/vert-fut-53020265 (accessed 12 August 2022)
Parkhomenko O. (2009) Khudozhniy obraz u khoreograpkhichniy osviti. Problemy mystetskoi osvity [Artistic Image in Choreographic Art. Problems of art education] Zbirnyk naukovo-metodychnykh stattei. Nizhyn, 299 p.
Vabos Elektronne vydannya. Available at: https://vabos.com.ua/yak-pozbutisya-vid-lyubovi-do-xlopcya-video/ (accessed 12 August 2022)