Анотація
У статті розглянуто проблему підвищення рухової активності школярів у процесі адаптивного фізичного виховання. Мета дослідження – розробити комплекси фізичних вправ з використанням еспандера-тренажера «Метелик» для дітей середнього шкільного віку з вадами слуху. Розроблено два комплекси фізичних вправ, які виконуються у положенні стоячи та у партері, визначено дозування вправ для дітей 11-13 років з вадами слуху. Висновки. Розроблені комплекси фізичних вправ з використанням еспандера-тренажера «Метелик» сприятимуть підвищенню рівня фізичної підготовленості школярів з вадами слуху, зокрема зміцненню сили м’язів, які відповідають за формування правильної постави. Застосування нестандартного обладнання підвищить інтерес учнів до занять фізичними вправами у процесі адаптивного фізичного виховання.
Посилання
Евсеев С. П. Теория и организация адаптивной физической культуры: учеб.: в 2 т. / под общ. ред. С. П. Евсеева. – М., 2007. – 448 с.
Іваніцький Р. Розвиток та корекція рухової сфери дітей із вадами слуху в процесі фізичного виховання. Сучасний етап. / Роман Іваніцький, Алла Альошина, Олександр Бичук // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт: журнал / уклад. А. В. Цьось, А. І. Альошина. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2017. − Вип. 27. – С. 98-102.
Іваніцький Р. До питання доцільності впровадження варіативного модуля «фітнес» у процес фізичного виховання дітей з вадами слуху / Роман Іваніцький, Алла Альошина, Олександр Бичук // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. праць Східноєвроп. нац. ун-ту ім. Лесі Українки / уклад. А. В. Цьось, С. Я. Індика. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2018. − № 2 (42). – С. 59-63.
Кашуба В.О. Популяризація сучасних форм рухової активності серед школярів з сенсорними порушеннями, шляхом використання мультимедійних технологій / В.О. Кашуба, Т. М. Ричок // Вісник Прикарпатського університету. Серія «Фізична культура». – Івано-Франківськ: Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника, 2017. – № 25-26. – С.154-160.
Кашуба В.О. Технологія корекції фізичного стану школярів з вадами слуху в процесі фізичного виховання / Віталій Кашуба, Олена Маслова, Тетяна Ричок // Науково-теоретичний журнал «Теорія і методика фізичного виховання і спорту». – К.: Олімпійська література, 2018. – №1. – С. 42-48.
Ляхова І.М. Корекційно-педагогічні основи фізичного виховання дітей зі зниженим слухом (теоретико-методичний аспект): [ монографія] / Інна Миколаєвна Ляхова: Гуманітарний ун-т «Запоріжський ін-т держ. та муніципального управління». – Запоріжжя:ГУ «ЗІДМУ», 2005. – 506 с.
Фізична культура. Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для глухих [Текст] [уклад. Шеремет Б. Г., Форостян О. І., Лещій Н. П., Малій В. М.]. – К. : Міністерство освіти і науки України, 2014. – 53 с.