Анотація
Дана стаття містить аналіз ролі такого аспекту лінгвістики, як мнемотехнічна дидактика, у навчанні та роботі професійного перекладача. Подано графічні дані, що наочно ілюструють матеріал, причини викладання даного аспекту у ВНЗ для спеціальності «Переклад» та на факультетах лінгвістичного спрямування, а також проаналізовано на конкретних прикладах, як мнемотехніка, автодидактика та дидактика становлять інтерес для початківця і професійного перекладача, і чим саме. Стаття містить тлумачення базових понять та термінів, а також приклади мнемонічних прийомів та способів ведення нотаток, із поясненням необхідності їх вивчення саме для перекладачів. Досліджено механізм залучення лінгвістичних даних у процес перекладу. Стаття може стати у пригоді як студентам філологічних спеціальностей, так і фахівцям у галузі перекладу.
Посилання
Вильман О. Дидактика как теория образования. / Пер. с нем. Т.1-2. – М.: Тихомиров, 1908. Т.1. – 470 с.; Т.2. – 678 с.
Домаль Р. Гора Аналог. – / Рене Домаль. – М.: Энигма, 1996. – 176 с.
Куринский В. А. Автодидактика. – М.: Культ. учеб.-изд. центр «Автодидакт», 1994. – 391 с.
Соловова Е. Н. Методика обучения иностранным языкам / Е. Н. Соловова. – Москва: Просвещение, 2006. – 242 с.
Хуторской А. В. Дидактическая эвристика: Теория и технология креативного обучения. – М.: Изд-во МГУ, 2003. – 416 с.
Harding K. English for Specific Purposes / Keith Harding. – Oxford: Oxford University Press, 2012. – 179 с.
Konstant T. Speed Reading / Tina Konstant. – Chicago: McGraw&Hill, 2003. – 191 с.
Maxom M. Teaching English as a Foreign Language for Dummies / Michelle Maxom. – Chichester, West Sussex: John Wiley and Sons, Ltd., 2009. – 401 с.
Race P. The Lecturer's Toolkit / Phil Race. – London: Routledge, 2007. – 248 с.
Sprenger M. Learning and Memory. The Brain in Action / Marilee Sprenger. – Alexandria, Virginia: ASCD, 1999. – 121 с.
Steiner N. 7 Steps to Raising a Bilingual Child / N. Steiner, S. Hayes. – New York: AMACOM, 2008. – 225 с.
Willis J. Teaching English through English / Jane Willis. – New York: Longman, Pearson, 1999. – 190 с.