СПЕЦИФІКА ВТІЛЕННЯ АРТ-ПРАКТИК ЗМІШАНОЇ РЕАЛЬНОСТІ В НОВОМУ МЕДІЙНОМУ МИСТЕЦТВІ
PDF

Ключові слова

змішана реальність
арт-практика
нове медійне мистецтво
художнє втілення
естетичний принцип

Як цитувати

Ландяк, О. (2021). СПЕЦИФІКА ВТІЛЕННЯ АРТ-ПРАКТИК ЗМІШАНОЇ РЕАЛЬНОСТІ В НОВОМУ МЕДІЙНОМУ МИСТЕЦТВІ. Молодий вчений, 2 (90), 104-108. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2021-2-90-20

Анотація

Досліджено специфіку втілення арт-практик змішаної реальності в новому медійному мистецтві. Проаналізовано основні відмінності між MR як техно-логічною інновацією та суто мистецькою практикою. Розглянуто визначальні художні засоби, що оформлюють образну виразність творів змішаної реальності. Виявлено аудіовізуальну природу арт-практик MR у площині нового медійного мистецтва. Встановлено трансгресивний характер взаємодії учасників арт-практик змішаної реальності з відповідними технологіями та виявлено основні естетичні принципи, притаманні артефактам MR. Визначено роль інтерактивності, віртуалізації та ігрової направленості як засобів художньої виразності у мистецьких практиках змішаної реальності.

https://doi.org/10.32839/2304-5809/2021-2-90-20
PDF

Посилання

Максименко М.А. Актуальность арт-практик в современном социокультур-ном пространстве. Управління проектами та розвиток виробництва. 2011. № 3(39). С. 102–104.

Строева О.В. Эпоха «размножения» персонального Экрана: изменение восприятия пространства и времени. Обсерватория культуры. 2017. № 4. С. 396–403.

Чепелик О.В. XR-технології в мистецтві України. Художня культура. Актуальні проблеми. 2018. Вип. 14. С. 60–71.

Beira J., Carvalho R., Kox S. Mixed Reality Immersive Design: A Study in Interactive Dance. ImmersiveMe '13: Proceedings of the ACM international workshop on Immersive media experiences. (Barcelona, 22 October 2013). Barcelona, 2013. P. 45–50.

Correa J. F. From Sound Art to Virtual/Augmented/Mixed Reality: the expansion of immersion and agency through 3D and interactive sound in digital media: res. paper. … M.Sc. in Interactive Digital Media: Dublin, 2017. 44 p.

Grasset R., Woods R., Billinghurst M. Art and Mixed Reality: New Technology for Seamless Merging Between Virtual and Real. IMedia-Space Journal. 2008. Vol. 1. P. 1–10. URL: https://www.academia.edu/779682/Art_and_Mixed_Reality_New_Technology_for_Seamless_Merging_Between_Virtual_and_Real (дата звернення^ 23.02.2021).

Guo Y., Wang D., Cui W. The Study of New Media Art Aesthetic. ICELAIC 2014: Proceedings of the International Conference on Education, Language, Art and Intercultural Communication. (Zhengzhou, 5–7 May 2014). Zhengzhou, 2014. P. 451–453.

Kunkel N., Soechtig S. Mixed reality: Experiences get more intuitive, immersive, and empowering. New York: Deloitte University Press, 2017. 67 p.

Miracle Handbook: Guidelines for Mixed Reality Applications for culture and learning experiences / S. Helle et al. Turku: University of Turku, 2017. 94 р.

Mann S., Furness T., Yuan Y., Iorio J., Wang Z. All Reality: Virtual, Augmented, Mixed (X), Mediated (X,Y), and Multimediated Reality. ArXiv. 2018. Vol. 1. P. 1–14. URL: https://arxiv.org/pdf/1804.08386.pdf (дата звернення 23.02.2021).

Milgram P., Kishino F. A Taxonomy of Mixed Reality Visual Displays. IEICE Transactions on Information Systems. 1994. Vol. E77-D, № 12. P. 1321–1329.

Riley M., Nash A. Contemplative Interaction in Mixed Reality Artworks. ISEA 2014: Proceedings of the 20th International Symposium on Electronic Art. (Dubai, 30 October – 8 November 2014). Dubai, 2014. P. 260-266.

Weijdom J. Mixed Reality and the Theatre of the Future: Fresh Perspectives on Arts and New Technologies. Brussels, 2017. 80 p.

Maksimenko M.A. (2011) Aktualnost art-praktik v sovremennom sotsiokulturnom prostranstve. [The relevance of art practices in the contemporary socio-cultural space]. Project management and development of production, no 3(39), pp. 102–104.

Stroyeva O.V. (2017) Epokha «razmnozheniya» personalnogo Ekrana: izmeneniye vospriyatiya prostranstva i vremeni [The Era of Personal Screen “Multiplication”: Changing the Perception of Space and Time]. Observatory of Culture, no 4, pp. 396–403.

Chepelyk O.V. (2018) XR-tekhnologhiji v mystectvi Ukrajiny [XR Technology in the Art of Ukraine]. Artistic Culture. Topical issues, vol. 14, pp. 60–71.

Beira J., Carvalho R., Kox S. (2013) [Mixed Reality Immersive Design: A Study in Interactive Dance]. Proceedings of the ImmersiveMe 13: ACM international workshop on Immersive media experiences. (Spain, Barcelona, October 22, 2013). Barcelona: Machinery, pp. 45–50.

Correa J. F. (2017) [From Sound Art to Virtual/Augmented/Mixed Reality: the expansion of immersion and agency through 3D and interactive sound in digital media]. (M.Sc. Thesis), Dublin: Trinity College.

Grasset R., Woods R., Billinghurst M. (2008) [Art and Mixed Reality: New Technology for Seamless Merging Between Virtual and Real]. IMedia-Space Journal (electronic journal), vol. 1. pp. 1–10. Available at: https://www.academia.edu/779682/Art_and_Mixed_Reality_New_Technology_for_Seamless_Merging_Between_Virtual_and_Real (accessed 23 February 2021).

Guo Y., Wang D., Cui W. (2014) [The Study of New Media Art Aesthetic]. Proceedings of the ICELAIC 2014: International Conference on Education, Language, Art and Intercultural Communication. (China, Zhengzhou, May 5–7, 2014) (eds. Howard D., Volodina T., Zhang Y., Green R.), Zhengzhou: Atlantis Press, pp. 451–453.

Helle S. (ed.) (2017) [Miracle Handbook: Guidelines for Mixed Reality Applications for culture and learning experiences], Turku: University of Turku.

Kunkel N., Soechtig S. (2017) [Mixed reality: Experiences get more intuitive, immersive, and empowering]. New York: Deloitte University Press.

Mann S., Furness T., Yuan Y., Iorio J., Wang Z. (2018) [All Reality: Virtual, Augmented, Mixed (X), Mediated (X,Y), and Multimediated Reality]. ArXiv (electronic journal), vol. 1, pp. 1–14. Available at: https://arxiv.org/pdf/1804.08386.pdf (accessed 23 February 2021).

Milgram P., Kishino F. A (1994) [Taxonomy of Mixed Reality Visual Displays]. IEICE Transactions on Information Systems, vol. E77-D, no. 12, pp. 1321–1329.

Riley M., Nash A. (2014) [Contemplative Interaction in Mixed Reality Artworks]. Proceedings of the ISEA 2014: 20th International Symposium on Electronic Art. (UAE, Dubai, October 30 – November 8, 2014) (eds. Lomker T., Bellotto J., Hempel A., Taylor W.), Dubai: Zayed University Books, pp. 260-266.

Weijdom J. (2017) [Mixed Reality and the Theatre of the Future: Fresh Perspectives on Arts and New Technologies]. Brussels: IETM.