Анотація
В статті розглянуто особливості підготовки до професійної мобільності у Франції. При аналізі наукових досліджень зарубіжних вчених з проблеми професійної мобільності, зроблено висновок про те, що в сучасних умовах існує взаємозв’язок між професійною мобільністю та інтернаціоналізацією освіти. В ході дослідження зроблено висновок, що система професійної підготовки фахівців соціальної сфери до професійної мобільності Франції характеризується багатьма особливостіями. Серед них виділено такі: трансверсальний характер змісту освіти, гнучкість програм професійної підготовки, поєднання інваріантної та варіативної складових, модульна організація навчального процесу, інтеграція теоретичного та практичного компонентів, пріоритетність індивідуального підходу до студента, моделювання майбутньої професійної діяльності у процесі навчання, партнерська співпраця навчальних закладів із соціальними установами. Зроблено висновок, що в основі підготовки майбутніх працівників соціальної сфери до професійної мобільності у Франції лежать ідеї відкритості, мобільності, неперервності та випереджувального розвитку.
Посилання
Віннікова Л. В. Система підготовки соціальних працівників у вищих навчальних закладах США : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.05 «Соціальна педагогіка» / Л. В. Віннікова. – Луганськ, 2003. – 16 с.
Кашпирева Т. Б. Модернизация образования специалистов социальной сферы в системе многоуровневой подготовки студентов во Франции: дис. … кандидата пед. наук : 13.00.08 / Кашпирева Татьяна Борисовна. – Тула, 2004. – 214 с.
Собчак Н. М. Зміст і форми професійної підготовки соціальних працівників у системі неперервної освіти США: дис... кандидата пед. наук : 13.00.04 / Собчак Надія Мирославівна. – Тернопіль, 2004. – 351 арк.
Поліщук В. А. Професійна підготовка фахівців соціальної сфери: зарубіжний досвід. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2012. – 178 с.
Соціальна робота. Вища освіта України: Методологічні та соціально-виховні проблеми модернізації : [монографія / під заг. редакцією Андрущенка В. П., Михальченка М. І., Кременя В. Г.] – К. ; Запоріжжя : ДЦССМ : ЗДУ, 2002. – Кн. 6. – 440 с.
Barreyre J.-Y. Dictionnaire critique d’action sociale / J.-Y. Barreyre, B. Bouquet, A. Chantreau, P. Las-Sus. – Paris : Bayard, 1995. – 436 p.
Circulaire DGEFP № 2001-22 du 20 juillet 2001 relative aux formations ouvertes et/ou à distance “FOAD”: définition, obligations des prestataires, imputabilité des dépenses sur l’obligation de participation des employeurs. [Електронний ресурс]. – Режим доступу 04.10.2018: http://www.travail. gouv.fr/publications/picts/bo/05092001/A0160004.html. – Загол. з екрану. – Мова фр.
Code de l’action sociale et des familles. [Електронний ресурс]. – Режим доступу 16.09.2018: http://www.admi.net/code/index-CACTSOCL.html. – Загол. з екрану. – Мова фр.
Code de l’Education. [Електронний ресурс]. – Режим доступу 11.10.2018: http://lamaisondesenseignants.com/index.php?action=afficher&rub=23&id =14. – Загол. з екрану. – Мова фр.
Knight J. Internationalization: A Decade of Changes and Challenges // International Higher Education. – 2008. – N50. – P. 6-7. American Assotiation for Public Opinion Research [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.allacademic.com//meta/p_mla_apa_research_citation/0/5/9/9/4/pages599 45-17.php
Loi № 2004-809 du 13 août 2004 relative aux libertés et responsabilités locales // Journal Officiel. – 2004. – № 190, 17 aout. – P. 14545.
Schema national des formations sociales 2001-2005. – Paris : GNI, 2001. – 123 p.