Анотація
Досліджено теоретичні питання формування комунікативної компетентності здобувачів відповідно до Державного стандарту початкової освіти. Комунікативна компетентність є основою комунікативного підходу до вивчення іноземних мов. У статті наголошено що дитина розкриває свої особистісні якості в процесі спілкування, це пояснюється тим, що під час комунікації дитина засвоює знання, цінності, засоби діяльності.Акцент зроблено на використанні комунікативних вправ для формування ключових вмінь та навичок у здобувачів початкової освіти. Визначено дидактичні принципи побудови вищезгаданої системи вправ, сформовано групу вправ. Розглядаються класифікації вправ, особливості та переваги їх використання; подаються приклади їхнього використання у процесі формування комунікативної компетентності здобувачів початкової освіти на уроках англійської мови.
Посилання
Байдюк Л. Комунікативний підхід до навчання англійської мови учнів початкової школи. Наука. Освіта. Молодь. 2016. Частина 1. С. 15–16.
Бєломестнова Н.А. Специфіка формування комунікативної компетенції на уроках англійської мови в початкових класах. Лінгводидактична підготовка сучасного вчителя початкової школи: Збірка наукових праць. Херсон. 2017. С. 22–27.
Гуменюк І. Б. Формування ключових життєвих компетентностей учнів шляхом встановлення міжпредметних зв’язків на уроках англійської мови. URL: https://imso.zippo.net.ua/wp-content/uploads/2017/08/2017_7_11_
Денисюк Л.В., Панасюк О.М. Компетентнісний підхід у навчанні іноземної мови у контексті Нової української школи. Актуальні проблеми філології та методики викладання гуманітарних дисциплін: Збірник наукових праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Рівне: РДГУ, 2019. С. 129–131.
Калініна Л.В. Лінгвокультурний аспект формування комунікативної компетенції учнів початкової школи. Перспективи раннього навчання іноземних мов в Україні та за кордоном: монографія. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2012. С. 47–60.
Костікова І.І., Казачінер О.С. Навчання іноземних мов молодших школярів: варіативність організаційних форм : монографія. Харків : Вид-во ТОВ «Щедра садиба плюс», 2014. 228 с.
Редько В.Г. Компетентнісно орієнтоване навчання іноземних мов учнів початкової школи: лінгводидактичний аспект. Проблеми сучасного підручника. 2017. Вип. 18. С. 178–191.
Шевченко Є. Використання інтерактивних технологій для розвитку пізнавального інтересу на уроках англійської мови. Англійська мова та література. 2005. № 24. С. 4–6.
Baidiuk, L. (2016). Komunikatyvnyi pidkhid do navchannia anhliiskoi movy uchniv pochatkovoi shkoly [Communicative approach to teaching English to primary school students]. Nauka. Osvita. Molod, part 1, pp. 15–16.
Bielomestnova, N.A. (2017). Spetsyfika formuvannia komunikatyvnoi kompetentsii na urokakh anhliiskoi movy v pochatkovykh klasakh [The specifics of the formation of communicative competence in English lessons in primary school]. Linhvodydaktychna pidhotovka suchasnoho vchytelia pochatkovoi shkoly: Zbirka naukovykh prats. Kherson, pp. 22–27.
Humeniuk, I.B. Formuvannia kliuchovykh zhyttievykh kompetentnostei uchniv shliakhom vstanovlennia mizhpredmetnykh zviazkiv na urokakh anhliiskoi movy [Formation of key life competencies of students by establishing interdisciplinary links in English lessons]. URL: https://imso.zippo.net.ua/wp-content/uploads/2017/08/2017_7_11_
Denysiuk, L.V., & Panasiuk, O.M. (2019). Kompetentnisnyi pidkhid u navchanni inozemnoi movy u konteksti Novoi ukrainskoi shkoly [Competence approach in foreign language teaching in the context of the New Ukrainian School]. Aktualni problemy filolohii ta metodyky vykladannia humanitarnykh dystsyplin: Zbirnyk naukovykh prats. Naukovi zapysky Rivnenskoho derzhavnoho humanitarnoho universytetu. Rivne: RDHU, pp. 129–131.
Kalinina, L.V. (2012) Linhvokulturnyi aspekt formuvannia komunikatyvnoi kompetentsii uchniv pochatkovoi shkoly [Linguocultural aspect of the formation of communicative competence of primary school students]. Perspektyvy rannoho navchannia inozemnykh mov v Ukraini ta za kordonom: monohrafiia. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, pp. 47–60.
Kostikova, I.I., & Kazachiner, O.S. (2014). Navchannia inozemnykh mov molodshykh shkoliariv: variatyvnist orhanizatsiinykh form [Teaching foreign languages to primary school students: variability of organizational forms]: monohrafiia. Kharkiv: Vyd-vo TOV «Shchedra sadyba plius», 228 p.
Redko, V.H. (2017). Kompetentnisno oriientovane navchannia inozemnykh mov uchniv pochatkovoi shkoly: linhvodydaktychnyi aspekt [Competence-oriented learning of foreign languages of primary school students: linguodidactic aspect]. Problemy suchasnoho pidruchnyka, vol. 18, pp. 178–191.
Shevchenko, Ye. (2005). Vykorystannia interaktyvnykh tekhnolohii dlia rozvytku piznavalnoho interesu na urokakh anhliiskoi movy [The use of interactive technologies for the development of cognitive interest in English lessons]. Anhliiska mova ta literatura, vol. 24, pp. 4–6.