Анотація
У статті розглянуто питання формування культури взаємовідносин у молодій сім`ї. З метою виявлення рівня готовності молоді до сімейного життя ми апробували опитувальник серед студентської молоді. Результати свідчить що у молоді сформовано досить високий рівень готовності до сімейного життя, відповідальне ставлення до створення сім’ї і вибору шлюбного партнера, бажання змінюватись. Формування культури родинних взаємовідносин передбачає насамперед формування внутрішньої культури індивіда, включає індивіда у свідомий процес самопізнання та самовдосконалення. Знання основ самопізнання слугує у житті фундаментом для самовдосконалення, формування гармонійних стосунків у родині та сприяє підвищенню ефективності сім’ї як соціального інституту. Сімейні цінності, спосіб життя особистості визначають рівень готовності молоді до подружнього життя. Високий рівень готовності спонукає до формування культури сім’ї, її зміцненню, взаємодії з оточуючими. Рівень розвитку культури сім’ї безумовно впливає на культуру суспільства. Тому, культура взаємовідносин, сімейне виховання, готовність до подружнього життя є одними з пріоритетних напрямків сучасних досліджень. Формуючи міцну сім’ю, суспільство продукує щасливе життя не тільки для себе, але і для майбутніх поколінь. Таким чином, можна вирішити багато соціальних проблем, які пов’язані з неготовністю молоді до подружнього життя.
Посилання
Ковалев С.В. Психология современной семи. Москва : Просвещение, 2010. 208 с.
Кишкель Е. Н. Управленческая психология : учеб. для сред. спец. учеб. завед. Москва : Высш. шк., 2002. 270 с.
Сімейні цінності: навчально-методичний посібник до навчальної програми «Сімейні цінності» / В. Прит, С. Тесленко, З. Охрименко, Л. Корецька. Івано-Франківськ : НАІР, 2013. 196 с.
Сухомлинський В. Сто порад учителеві. Київ : Рад. школа, 1988. 304 с.
Олексієнко Л. Сучасний тлумачний словник української мови: для школярів, абітурієнтів, студентів, викладачів. Київ : Калина, 2005. 543 с.
Євтух М.Т. Черкашина Культура взаємин : підручник. Черкаси : Видавець Чабаненко Ю. А., 2012. 340 с.
Федоренко Р.П. Психологія сім’ї. Луцьк : Вежа-Друк, 2015. 364 с.
Фурман А. Категорії вітакультурної методології як ефективний засіб аналізу і розв’язання складних проблем // Інститут експериментальних систем освіти (науково-дослідний) : інформаційний бюлетень. Тернопіль : Економічна думка, 2004. Вип. 4. С. 4–7.
Зритнева Е. Формирование готовности старшеклассников к браку и семейной жизни : диссертация канд. пед. наук 13.00.01. Ставрополь, 2000. 212 с.
Kovalev S.V. (2010). Psikhologiya sovremennoy semi [Psychology of the modern family]. Moscow : Prosveshchenie, 203 p.
Kishkel Ye.N. (2002). Upravlencheskaya psikhologiya: ucheb. dlya sred. spets. ucheb. zaved. [Management psychology]. Moscow : Vyshaya shkola, 270 p.
Prit V., Teslenko S., Okhrimenko Z., Koretska L. (2013). Sіmeynі tsіnnostі: navchalno-metodichniy posіbnik do navchalnoї programi «Sіmeynі tsіnnostі» [Family values: educational-methodical manual for the educational program "Family values"]. Ivano-Frankivsk : NAIR, 196 p.
Sukhomlynskyi V. (1988). Sto porad uchytelev [One hundred advice to the teacher]. Kyiv : Rad. shkola, 304 p.
Oleksiienko L. (2005). Suchasnyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy : dlia shkoliariv, abituriientiv, studentiv, vykladachiv [Modern Dictionary of the Ukrainian Language: For Schoolchildren, Entrepreneurs, Students, Teachers]. Kyiv : Kalyna, 543 p.
Yevtukh M. (2012). Kultura vzaiemyn : pidruchnyk [Culture of relationships]. Cherkasy, 340 p.
Fedorenko R.P. (2015). Psyxologiya simyi [Psychology of the family]. Lutsk : Vezha-Druk, 364 p.
Furman A. (2004). Katehorii vitakulturnoi metodolohii yak efektyvnyi zasib analizu i rozviazannia skladnykh problem [Citation categories of cultural methodology as an effective tool for analyzing and solving complex problems]. Ekonomichna dumka, vol. 4, pp. 4−7.
Zritneva Ye. (2000). Formirovanie gotovnosti starsheklassnikov k braku i semeynoy zhizni [Formation of high school readiness for marriage and family life] (PhD Thesis), Stavropol, 212 p.