Анотація
У статті досліджено види самостійної роботи слухачів підготовчих відділень вищих навчальних закладів під час вивчення української мови як іноземної. Висвітлено форми навчального процесу підготовчого відділення для інозем-ців, а також їх основні завдання та функції у вищих навчальних закладах освіти. Проаналізовано переваги і недоліки самостійного вивчення українсь-кої мови іноземцями. Самостійну роботу розглянуто як форму мотивованої активної пізнавальної діяльності здобувачів вищої освіти. Зазначено особли-вості застосування самостійної роботи в умовах дистанційного навчання. За-пропоновано подальші шляхи удосконалення самостійного опрацювання мовних тем з урахуванням індивідуального добору програм навчання для іноземців-слухачів підготовчих відділень вищих навчальних закладів освіти.
Посилання
Бурак В. Самостійність навчання як сучасний дидактичний прин-цип. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технічної освіти. Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2013. Вип. 4 (ІІ). С. 11–16.
Гапонова Л.Є. Використання прикладних програм смартфонів для вивчення української мови як іноземної. Молодий вчений. 2020. № 5 (81) тра-вень. С. 457–460.
Гапонова Л.Є. Українська мова як іноземна : ігрові технології нав-чання. Сучасні тенденції розвитку філології та лінгвістики : матер. II наук.-практ. конф. 29-30 травня 2020 року, м. Київ. Херсон : Молодий вчений, 2020. C. 8–11.
Жуковський В.М., Сімак К.В. Роль самостійної роботи студентів першого курсу у процесі формування професійної мовленнєвої компетентно-сті під час підготовки бакалаврів мовних спеціальностей. Наукові записки. Серія “Філологічна”. Острог : Нац. ун-т “Острозька академія”, 2016. Вип. 60. С. 141–144.
Котова А.В., Туренко Р.Л. Принципи організації самостійної робо-ти студентів та вимоги до її проведення. Science Rise. №10/5(15)2015 / за ред. М.А. Георгіянц. Харків : Технологічний Центр, 2015. С. 75–77.
Жангазинова Р., Кусяк С. Українська мова для іноземців. Р. І. Фо-нетика : навч.-метод. посіб. для самостійної роботи іноземних студентів під-готовчого відділення галузі знань 22 “Охорона здоров’я”. Львів : Львів. нац. мед. ун-т ім. Данила Галицького, 2017. 24 с.
Жангазинова Р., Кусяк С. Українська мова для іноземців. Р. ІІ. Морфологія : навч.-метод. посіб. для самостійної роботи іноземних студентів підготовчого відділення галузі знань 22 “Охорона здоров’я”. Львів : Львів. нац. мед. ун-т ім. Данила Галицького, 2019. 118 с.
Жангазинова Р., Кусяк С. Українська мова для іноземців. Р. ІІІ. Синтаксис : навч.-метод. посіб. для самостійної роботи іноземних студентів підготовчого відділення галузі знань 22 “Охорона здоров’я”. Львів : Львів. нац. мед. ун-т ім. Данила Галицького, 2019. 18 с.
Burak V. (2013) Samostiinist’ navchannia yak suchasnyi dydaktychnyi pryntsyp [Independence of learning as a modern didactic principle]. Naukovi zapysky. Series: Problems of methods of physical, mathemati-cal and technical education. Kirovograd: RIO KSPU named after Volodymyr Vinnichenko, 2013. Vol. 4 (II), pp. 11–16.
Haponova L. (2020) Vykorystannya prykladnykh program smartfoniv dlya vyvchennya ukrayins’koyi movy yak inozemnoyi [Using smartphone applications to learn Ukrainian as a foreign language]. Molodyy vchenyy, no. 5 (81) May, pp. 457–460.
Haponova L. (2020) Ukrayins’ka mova yak inozemna: igrovi texnologiyi navchannya [Ukrainian as a foreign language: game learning technologies]. Modern trends in the development of philology and linguistics: materials of the II scientific-practical conference. May 29-30, 2020, Kyiv. Kherson: Molodyy vchenyy, pp. 8–11.
Zhukovs’kyj V.M., Simak K.V. (2016) Rol’ samostijnoi roboty stu-dentiv pershoho kursu u protsesi formuvannia profesijnoi movlennievoi kompe-tentnosti pid chas pidhotovky bakalavriv movnykh spetsial’nostej [The role of independent work of first-year students in the process of formation of professional speech competence during the preparation of bachelors of language specialties]. Naukovi zapysky. Philological series. Ostrog: Nat. University “Ostroh Academy”, Vol. 60, pp. 141–144.
Kotova A.V., Turenko R.L. (2015) Pryntsypy orhanizatsii sa-mostijnoi roboty studentiv ta vymohy do ii provedennia [Principles of organization of independent work of students and requirements for its carrying out]. ScienceRise. №10/5(15)2015 / edited by M.A. Georgianс. Kharkiv: Technol-ogy Center, pp. 75–77.
Zhangazynova R., Kusyak S (2017) Ukrayinska mova dlya inozemciv. Ch. I. Fonetyka : navch.-metod. posib. dlya samostijnoyi roboty inozemnyx studentiv pidgotovchogo viddilennya galuzi znan 22 “Oxorona zdorov'ya” [Ukrainian language for foreigners. Part I. Phonetics: a textbook for independent work of foreign students of the preparatory department of the field of knowledge 22 Health care]. Lviv: Lviv National University Danylo Halytsky Medical University, 24 p.
Zhangazynova R., Kusyak S. (2019) Ukrayinska mova dlya inozemciv. Ch. II. Morfologiya : navch.-metod. posib. dlya samostijnoyi roboty inozemnyx studentiv pidgotovchogo viddilennya galuzi znan 22 “Oxorona zdorov'ya” [Ukrainian language for foreigners. Part II. Morphology: a textbook for independent work of foreign students of the preparatory department of the field of knowledge 22 Health care]. Lviv: Lviv National University Danylo Halytsky Medical University, 118 p.
Zhangazynova R., Kusyak S. (2019) Ukrayinska mova dlya inozemciv. Ch. IIІ. Syntaksys : navch.-metod. posib. dlya samostijnoyi roboty inozemnyx studentiv pidgotovchogo viddilennya galuzi znan 22 “Oxorona zdorov'ya” [Ukrainian language for foreigners. Part IIІ. Syntax: a textbook for independent work of foreign students of the preparatory department of the field of knowledge 22 Health care]. Lviv: Lviv National University Danylo Halytsky Medical University, 18 p.