Анотація
У статті досліджено застосування комунікативного методу у процесі навчання української мови як іноземної, моделювання ситуацій професійного спілкування для іноземних студентів-медиків, представлено завдання, що сприяють вивченню фахового мовлення у зв’язку з навиками спілкування. Функціонування ситуацій ділового спілкування у професійно-орієнтованому підході до навчання українських іноземних студентів медичних спеціальностей досліджено мало, що зумовлює актуальність даної теми. Виявлено, що в сучасних підручниках недостатньо вправ для розвитку професійного спілкування. Актуальність окреслених проблем визначає мету пропонованого дослідження: вивчити та впровадити ситуації професійного спілкування на заняттях української мови для іноземних студентів медичних спеціальностей, розробити відповідні вправи та завдання. Наведено зразки завдань і вправ, спрямованих на розвиток комунікативної компетенції іноземних студентів-медиків у професійному спілкуванні.
Посилання
Боднарюк Л. Специфіка навчання української мови студентів-іноземців медичних ВНЗ у групах з англійською мовою викладання. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2017. № 5. С. 217–230.
Вдовіна О.О. Особливості формування комунікативної компетенції іноземних студентів. Молодий вчений. 2019. № 5.1 (69.1). С. 47–50.
Інтерактивні методи навчання: навч. посібник/ за ред. П. Шевчука і П. Фенриха. Щецін: WSAP, 2005.
Канюк О. Когнітивно-комунікативний підхід у методиці викладання іноземної мови. Сучасні дослідження з іноземної філології. 2019. Вип. 17. С. 231–239.
Кожушко І.А. Інноваційні підходи та методи викладання експрес-курсу української мови як іноземної. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти. 2015. Вип. 27. С. 42–50.
Лавінда С.Д. Ділова гра як метод формування професійно-комунікативної компетентності студентів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2018. № 61. Т.1. С. 80–84.
Лях Т.О. Українська мова як іноземна: професійне мовлення. Практичний курс для іноземних студентів медичних спеціальностей ВЗО: Навчальний посібник. Ужгород: «Говерла», 2018. 128 с.
Паламар Л. Принципи укладання підручника з української мови для іноземних студентів. Теорія і практика викладання української мови як іноземної. 2008. Вип. 3. С. 40–47.
Сокіл Б. Методи вивчення української мови як іноземної та їх характеристика. Теорія і практика викладання української мови як іноземної. 2007. Вип. 2. С. 14–18.
Тишковець М. Використання комунікативного методу вивчення української мови як іноземної у медичному ВНЗ. Теорія і практика викладання української мови як іноземної. 2013. Вип. 8. С. 40–48.
Ушакова Н., Тростинська О. Вивчення української мови студентами-іноземцями: концептуальні засади. Теорія і практика викладання української мови як іноземної. 2014. Вип. 9. С. 12–21.
Bodnariuk L. (2017) Spetsyfika navchannia ukrainskoi movy studentiv-inozemtsiv medychnykh VNZ u hrupakh z anhliiskoiu movoiu vykladannia [Specificity of the Ukrainian-language teaching of foreign students of medical universities in groups with English language teaching]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, № 5, pp. 217–230.
Vdovina O.O. (2019) Osoblyvosti formuvannia komunikatyvnoi kompetentsii inozemnykh studentiv [Features of formation of communicative competence of foreign students]. Young Scientist, № 5.1 (69.1), pp. 47–50.
Interaktyvni metody navchannia: navch. posibnyk [Interactive teaching methods: learner’s guide] / za red. P. Shevchuka i P. Fenrykha. Shchetsin: WSAP, 2005.
Kaniuk O. (2019) Kohnityvno-komunikatyvnyi pidkhid u metodytsi vykladannia inozemnoi movy [Communicative and cognitive approach in teaching of foreign language]. Suchasni doslidzhennia z inozemnoi filolohii, vol. 17, pp. 231–239.
Kozhushko I.A. (2015) Innovatsiini pidkhody ta metody vykladannia ekspres-kursu ukrainskoi movy yak inozemnoi [Innovative approaches and methods of intensive teaching of Ukrainian language as a foreign language]. Vykladannia mov u vyshchykh navchalnykh zakladakh osvity, vol. 27, pp. 42–50.
Lavinda S.D. (2018) Dilova hra yak metod formuvannia profesiino-komunikatyvnoi kompetentnosti studentiv [Training business games as a method of forming professional and communicative competence of students]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, № 61. T. 1, pp. 80–84.
Liakh T.O. (2018) Ukrainska mova yak inozemna: profesiine movlennia. Praktychnyi kurs dlia inozemnykh studentiv medychnykh spetsialnostei VZO: Navchalnyi posibnyk [Ukrainian as foreign language: professional speech. Practical course for foreign students of medical specialties in higher educational institutions: learner’s guide]. Uzhhorod: Hoverla, 128 p. (in Ukrainian)
Palamar L. (2008) Pryntsypy ukladannia pidruchnyka z ukrainskoi movy dlia inozemnykh studentiv [The principles of creating a textbook of Ukrainian language for foreign students]. Teoriia i praktyka vykladannia ukrainskoi movy yak inozemnoi, vol. 3, pp. 40–47.
Sokil B. (2007) Metody vyvchennia ukrainskoi movy yak inozemnoi ta yikh kharakterystyka [Methods of study of Ukrainian as foreign and their description]. Teoriia i praktyka vykladannia ukrainskoi movy yak inozemnoi, vol. 2, pp. 14–18.
Tyshkovets M. (2013) Vykorystannia komunikatyvnoho metodu vyvchennia ukrainskoi movy yak inozemnoi u medychnomu VNZ [Use of the communicative method of studying the Ukrainian language as a foreign language in a medical higher educational institutions]. Teoriia i praktyka vykladannia ukrainskoi movy yak inozemnoi, vol. 8, pp. 40–48.
Ushakova N., Trostynska O. (2014) Vyvchennia ukrainskoi movy studentamy-inozemtsiamy: kontseptualni zasady [Learning Ukrainian as a foreign language by international students studying in Ukrainian high schools: a conceptual basis]. Teoriia i praktyka vykladannia ukrainskoi movy yak inozemnoi, vol. 9, pp. 12–21.