Анотація
У статті викладені результати емпіричного дослідження, що висвітлюють психологічні особливості особистості підлітків в умовах допрофільної підготовки. Встановлено, що підлітки, які навчаються в класах з поглибленим вивченням різних навчальних предметів, мають своєрідні особливості особистості. Вони виявляються в особистісних рисах, самооцінці, рівні домагань, особистісній спрямованості та професійних нахилах. Окреслено основні задачі психолога у роботі з підлітками в умовах допрофільної підготовки: моніторинг психічного розвитку підлітків, розширення форм профорієнтаційної роботи, а також психологічна діагностика учнів при комплектуванні профільних класів. Висвітлено перспективу подальших досліджень, а саме розробку програми психологічного супроводу особистості підлітків та перевірку її ефективності в умовах допрофільної підготовки.
Посилання
Веревкина Л.Г. Специализированное обучение как фактор формирования ценностных ориентаций учащихся : автореф. дис. … канд. психол. наук: спец. 19.00.07. «Педагогическая психология»; ГОУ ВПО «Московский государственный областной университет». Москва, 2006. 26 с.
Дегтева М.С., Пшеничнова И.В. Психологические особенности обучающихся профильных классов. Шуйская сессия студентов, аспирантов, педагогов, молодых ученых итоги 10-летия международной деятельности ШГПУ – Шуйского филиала ИвГУ : материалы ХII Международной научн. конф. Иваново: Ивановский государственный университет, Шуйский филиал, 2019. С. 122–123.
Серпионова Е.И. Особенности межполушарной асимметрии, личности и речи учащихся разных образовательных профилей. Инновационные проекты и программы в образовании. 2012. №5. С. 47–50.
Харченко А.С. Психолого-педагогічні критерії диференціації навчання молодших школярів : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія»; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. Київ, 2000. 19 с.
Юрчук О.Л. Некоторые особенности личностного развития учащихся различных образовательных профилей. Профильная школа. 2007. № 3. С. 16–21.
Verevkina, L.G. (2006). Specializirovanoe obuchenie kak faktor formirovanija cennostnyh orientacij uchashhihsja [Specialized education as a factor in the formation of value orientations of students] (PhD Thesis), Moskva: GOU VPO «Moskovskij gosudarstvennyj oblastnoj universitet».
Degteva, M.S., & Pshenichnova, I.V. (2019). Psihologicheskie osobennosti obuchajushhihsja profil'nyh klassov. [Psychological characteristics of students in specialized classes]. Proceedings of the Shujskaja sessija studentov, aspirantov, pedagogov, molodyh uchenyh itogi 10-letija mezhdunarodnoj dejatel'nosti ShGPU – Shujskogo filiala IvGU (Russia, Moscow, July 4, 2019) (eds. Chervova A. A.), Ivanovo: Ivanovskij gosudarstvennyj universitet, Shujskij filial, pp. 122–123.
Serpionova, E.I. (2012). Osobennosti mezhpolusharnoj asimmetrii, lichnosti i rechi uchashhihsja raznyh obrazovatel'nyh profilej [Features of hemispheric asymmetry, personality and speech of students of different educational profiles]. Innovacionnye proekty i programmy v obrazovanii, no. 5, pp. 47–50.
Kharchenko, A.S. (2000). Psykholoho-pedahohichni kryterii dyferentsiatsii navchannia molodshykh shkoliariv [Psychological and pedagogical criteria for differentiation of education of junior schoolchildren] (PhD Thesis), Kyiv: National Pedagogical Dragomanov University.
Jurchuk, O.L. (2007). Nekotorye osobennosti lichnostnogo razvitija uchashhihsja razlichnyh obrazovatel'nyh profilej [Some features of the personal development of students of various educational profiles]. Profil'naja shkola, no. 3, pp. 16–21.