Анотація
У роботі досліджено канали збуту для кондитерського сегменту, обґрунтовано доцільність використання кожного з них при виведенні нового товару на ринок FMCG за допомогою одного з методів багатокритеріального аналізу «COPRAS». Визначено оптимальні варіанти збуту з урахуванням специфічних факторів, які впливають на канали розподілу в категорії кондитерських виробів. Проаналізовано тенденції розвитку каналу E-commerce у світі, тенденції щодо здійснення онлайн і офлайн закупівель споживачами та обґрунтовано необхідність введення каналу онлайн-продажів у діяльність компаній як одного із основних для сфери FMCG та кондитерського сегменту зокрема. Запропоновано перелік інструментів, за допомогою яких підприємства мають змогу підтримати запуск нового товару на українських платформах електронних продажів.
Посилання
Балацький Є.О., Бондаренко А.Ф. Маркетинг : навчальний посібник. Суми : Державний вищий навчальний заклад «Українська академія банківської справи Національного банку України», 2015. С. 300–312.
Звіт незалежної компанії Nielsen ‘NielsenIQ Future Pulse survey’, April 2021.
Звіт незалежної компанії Nielsen ‘NielsenIQ Shopper Trends report, 2020-2021’, 2021.
Лугунова Д.О., Котова М.В. Шляхи вибору оптимального каналу збуту. Труды одесского политехнического университета. 2008. № 1(29). С. 266–269.
Майстро Р.Г., Кучіна С.Е. Формування політики розподілу на підприємстві. Вісник НТУ «ХПІ». 2014. № 34 (1077). С. 127–133.
Nielsen Insights. Concerns about COVID-19 push U.S. E-commerce boundaries. CPG, FMCG&Retail. 2020. URL: https://www.nielsen.com/us/en/insights/article/2020/concerns-about-covid-19-push-u-s-e-commerce-boundaries/ (дата звернення 16.01.2022)
NielsenIQ retail measurement data. URL: https://nielseniq.com/global/ru/insights/commentary/2021/glavnye-trendy-ritejla-v-2022-godu/ (дата звернення 15.01.2022)
Stone M.A., Desmond J. Fundamentals of Marketing. New York: Routledge Taylor and Francis Group. 2007. Pp. 239–240.
Zavadskas E.K., Kaklauskas A., Sarka М. The new method of multicriteria complex proportional assessment of projects. Technological and Economic Development of Economy. 1994. Pp. 131–139.
Balatskyi Ye.O., Bondarenko A.F. (2015) Marketynh: navchalnyi posibnyk [Marketing. Tutorial]. Sumy: Derzhavnyi vyshchyi navchalnyi zaklad «Ukrainska akademiia bankivskoi spravy Natsionalnoho banku Ukrainy», pp. 300–312.
Zvit nezalezhnoi kompanii Nielsen ‘NielsenIQ Future Pulse survey’, April 2021.
Zvit nezalezhnoi kompanii Nielsen ‘NielsenIQ Shopper Trends report, 2020-2021’, 2021.
Luhunova D.O., Kotova M.V. (2008) Shliakhy vyboru optymalnoho kanalu zbuty [The ways of choosing an optimal market channel]. Trudy odesskoho polytekhnycheskoho unyversyteta, № 1(29), pp. 266–269.
Maistro R.H., Kuchina S.E. (2014) Formuvannia polityky rozpodilu na pidpryiemstvi [Formation of distribution policy at the enterprise]. Visnyk NTU «KhPI», № 34 (1077), pp. 127–133.
Nielsen Insights. Concerns about COVID-19 push U.S. E-commerce boundaries. CPG, FMCG&Retail. 2020. Available at: https://www.nielsen.com/us/en/insights/article/2020/concerns-about-covid-19-push-u-s-e-commerce-boundaries/ (accessed 16 January 2022)
NielsenIQ retail measurement data. Available at: https://nielseniq.com/global/ru/insights/commentary/2021/glavnye-trendy-ritejla-v-2022-godu/ (accessed 15 January 2022)
Stone M.A., Desmond J. (2007) Fundamentals of Marketing. New York: Routledge Taylor and Francis Group, pp. 239–240.
Zavadskas E.K., Kaklauskas A., Sarka M. (1994) The new method of multicriteria complex proportional assessment of projects. Technological and Economic Development of Economy, pp. 131–139.