Анотація
У статті звернено увагу на одну з найважливіших проблем курсу імпровізації в ДМШ – створення акомпанементу. Розглянуто поняття «модель», «моделювання», «схематизація» тощо та виявлено, що важливим компонентом в роботі над акомпанементом є творче моделювання. Досліджено різні методи творчого моделювання як результативного способу навчання імпровізації в ДМШ та запропоновано комплекс ефективних вправ з метою напрацювання практичних і теоретичних навичок, зокрема принципи роботи із готовими фактурними зразками, жанровими моделями, цифрованим басом на основі добре знайомого музичного матеріалу та створення розгорнутого словника фактурних формул акомпанементу, котрий сприятиме практичному полегшенню завдань з імпровізації на початковому етапі і форми роботи з ним. Наведено актуальні завдання інноваційної діяльності для педагога з курсу імпровізації в ДМШ.
Посилання
Беліченко Н.М. Структурна поетика музичного твору (на матеріалі музики сучасних композиторів 80-х років) : автореф. дис. … канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.02 «Музичне мистецтво». Київ, 1992. 16 с.
Исенко А.И. Музыкальное моделирование как новый метод фортепианного обучения : автореф. дисс. … канд. педагогических наук. Москва : 1995. 24 с.
Найдёнова Е. Моделирование и схематизация как эффективный метод обучения на уроках музыкально-теоретических дисциплин в училище. URL: http://zvukinadezdy.ucoz.ru/publ/stati/publicistika/modelirovanie_i_skhematizacija_kak_ehffektivnyj_metod_obuchenija_na_urokakh_muzykalno_teoreticheskikh_disciplin_v_uchilishhe_ekaterina_najdjonova/23-1-0-249 (дата звернення: 20.03. 2019).
Савина Л.И. Импровизация как способ оптимизации учебного процесса. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/42060031.pdf (дата звернення: 22.03.2019).
Чумак Т.Г. Метод музыкального моделирования в преподавании музыкально-теоретических дисциплин (на материале курса гармонии в музыкально-педагогическом училище/колледже) : автореф. дисс. … канд. педагогических наук. Москва : 2008. 24 с.
Штофф В.А. Введение в методологию научного познания. Учебное пособие. Ленинград : Изд-во Ленингр. ун-та, 1972. 191 с.
Belichenko N. (1992). Strukturna poetyka muzychnoho tvoru (na materiali muzyky suchasnykh kompozytoriv) [Structural poetics of a musical work (based on the music of contemporary composers)] : Extended abstract of PhD thesis. Kyiv. (in Ukrainian)
Isenko A.I. (1995). Muzykalnoe modelirovanie kak novyj metod fortepiannogo obucheniya [Musical modeling as a new method of piano learning] : Extended abstract of PhD thesis. Moskva. (in Russian)
Naidenova E. Modelirovanie i shematizaciya kak effektivnyj metod obucheniya na urokah muzykalno-teoreticheskih disciplin v uchilishe [Modeling and schematization as an effective method of teaching at musical-theoretical disciplines in college]. URL: http://zvukinadezdy.ucoz.ru/publ/stati/publicistika/modelirovanie_i_skhematizacija_kak_ehffektivnyj_metod_obuchenija_na_urokakh_muzykalno_teoreticheskikh_disciplin_v_uchilishhe_ekaterina_najdjonova/23-1-0-249 (application date 20.03.2019).
Savina L.I. Improvizaciya kak sposob optimizacii uchebnogo processa [Improvisation as a way of optimizing the learning process]. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/42060031.pdf (application date: 22.03.2019).
Chumak T.H. (2008). Metod muzykalnogo modelirovaniya v prepodavanii muzykalno-teoreticheskih disciplin (na materiale kursa garmonii v muzykalno-pedagogicheskom uchilishe/kolledzhe) [Method of musical modeling in the teaching of musical and theoretical disciplines (on the material of the course of harmony in the music and pedagogical college)] : Extended abstract of PhD thesis. Moskva. (in Russian)
Shtoff V.A. (1972). Vvedenye v metodolohyiu nauchnoho poznanyia [Introduction to the methodology of scientific knowledge]. Leningrad: Leningrad Publishing House of University. (in Russian)