Анотація
В статті розглядається необхідність формування працеохоронної компетент-ності майбутніх фахівців механічної інженерії як передумови подальшого ус-пішного фахового становлення. Проведено аналіз терміну «педагогічні умо-ви» та визначені особливості обґрунтування педагогічних умов формування фахової компетентності майбутніх фахівців технічних спеціальностей у педа-гогічних дослідженнях. На підставі методу експертних оцінок визначені та обґрунтовані організаційно-педагогічні умови формування працеохоронної компетентності майбутніх фахівців механічної інженерії. Окреслені перспек-тиви подальших досліджень щодо обґрунтування структурно-функціональної моделі процесу підготовки майбутніх фахівців механічної інженерії до працеохоронної професійної діяльності.
Посилання
Бахов І.С. Педагогічні умови формування професійно-комунікативної компетентності перекладачів в системі вищої освіти. Вісник Київського національного університету імені Т. Шевченка. Серія «Соціологія. Психологія. Педагогіка». 2009. Додаток 4, том ІІ (14), Тем. вип. № 3. «Вища освіта у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». С. 313–323.
Борытко Н.М. В пространстве воспитательной деятельности : моно-графія / под. ред. Н.К. Сергеева. Волгоград : Перемена, 2001. 181 с.
Гончаренко Т.Є. Роль педагогічних умов у забезпечені якості про-фесійної підготовки майбутніх інженерів-програмістів у технічному універ-ситеті. Теорія і практика управління соціальними-системами. 2015. №1. С. 105–113.
Дерев’янко О.В. Педагогічні умови формування професійної компе-тентності майбутніх гірничих інженерів в процесі навчання фахових дисцип-лін. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. 2013. Випуск 5. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2013_5_10
Єщенко М.Г. Використання інформаційно-комунікаційних техноло-гій як засобу формування фахової компетентності майбутніх менеджерів і економістів у процесі навчання правознавства. Інформаційні технології і за-соби навчання. 2017. Т. 62, № 6. С. 114–129.
Зеер Э.Ф. Личностно-ориентированное профессиональное образо-вание. Екатеринбург : Изд-во Уральского педагогического университета, 1998. 126 с.
Ильин Е.П. Мотивация и мотивы. Санкт-Петербург : Питер, 2011. 512 с.
Ипполитова Н., Стерхова Н. Анализ понятия «педагогические усло-вия»: сущность, классификация. General and Professional Education. 2012. № 1. С. 8–14.
Калеева Ж.Г. Педагогические условия формирования профессиона-льной компетентности будущих инженеров в процессе изучения физики. Ве-стник Череповецкого государственного университета. 2011. № 3, Т. 2. С. 102–105.
Луговська Е. Педагогічні умови формування фахової компетентнос-ті техніків-механіків агропромислового виробництва. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2013. № 6. С. 11–12.
Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті. Освіта України. 2002. №33. С. 4–6.
Овчарук О. Компетентності як ключ до оновлення змісту освіти. Стратегія реформування освіти в Україні: рекомендації з освітньої політики. Київ : «К.І.С», 2003. 225 с.
Посталюк Н.Ю. Творческий стиль деятельности : Педагогический аспект. Казань : Изд-во Казан. ун-та, 1989. 205 с.
Свистун В.І. Педагогічні умови професійного навчання персоналу на виробництві. Професійна освіта: проблеми і перспективи. 2012. Випуск 3. С. 31–36.
Федорова О.Ф. Некоторые вопросы активизации учащихся в про-цессе теоретического и производственного обучения. Москва : Высшая шко-ла, 1970. 301 с.
Шамова Т.І., Третьяков П.І., Капустін Н.П. Управління освітніми системами : навчальний посібник для студентів вищих педагогічних навчаль-них закладів / за ред.. Т.І. Шамової. Москва : Гуманит. вид. центр ВЛАДОС, 2002. 320 с.
Яковлєва Н.М. Теория и практика подготовки будущего учителя к творческому решению воспитательных задач : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04. Челябинск, 1992. 403 с.
Bakhov I.S. (2009). Pedahohichni umovy formuvannia profesiino-komunikatyvnoi kompetentnosti perekladachiv v systemi vyshchoi osvity [Pedagogical conditions of formation of professional-communicative competence of translators in the system of higher education]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni T. Shevchenka. Seriia «Sotsiolohiia. Psykholohiia. Pedahohika», Dodatok 4, tom II (14), Tem. vyp. № 3. «Vyshcha osvita u konteksti intehratsii do yevropeiskoho osvitnoho prostoru», 313–323.
Boryitko N.M. (2001). V prostranstve vospitatelnoy deyatelnosti [In the space of educational activities]. Volgograd: Peremena.
Derevianko O.V. (2013). Pedahohichni umovy formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh hirnychykh inzheneriv v protsesi navchannia fakhovykh dystsyplin [Pedagogical conditions of formation of professional competence of future mining engineers in the process of training of professional disciplines]. Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy, 5. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2013_5_10.
Honcharenko T.Ye. (2015). Rol pedahohichnykh umov u zabezpecheni yakosti profesiinoi pidhotovky maibutnikh inzheneriv-prohramistiv u tekhnichnomu universyteti [Role of pedagogical conditions in the quality of professional training of future engineers-programmers at the technical university.]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy-systemamy, 1, 105–113.
Yeshchenko M.H. (2017). Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii yak zasobu formuvannia fakhovoi kompetentnosti maibutnikh menedzheriv i ekonomistiv u protsesi navchannia pravoznavstva [Use of information and communication technologies as a means of forming the professional competence of future managers and economists in the process of law studies]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 62, 6, 114–129.
Zeer E.F. (1998). Lichnostno-orientirovannoe professionalnoe obrazovanie [Student-centered vocational education]. Ekaterinburg : Izd-vo Uralskogo pedagogicheskogo universiteta.
Ilin E.P. (2011). Motivatsiya i motivyi [Motivation and motives]. SPb.: Piter.
Ippolitova N., Sterhova N. (2012). Analiz ponyatiya «pedagogicheskie usloviya»: suschnost, klassifikatsiya [Analysis of the concept of "pedagogical conditions": the essence, classification]. General and Professional Education, 1, 8–14.
Kaleeva Zh.G. (2011). Pedagogicheskie usloviya formirovaniya professionalnoy kompetentnosti buduschih inzhenerov v protsesse izucheniya fiziki [Pedagogical conditions for the formation of professional competence of future engineers in the process of studying physics.]. Vestnik Cherepovetskogo gosudarstvennogo universiteta, 3, 2, 102–105.
Luhovska E. (2013). Pedahohichni umovy formuvannia fakhovoi kompetentnosti tekhnikiv-mekhanikiv ahropromyslovoho vyrobnytstva [Pedagogical conditions of formation of professional competence of technicians-mechanics of agro-industrial production]. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity, 6, 11–12.
Natsionalna doktryna rozvytku osvity Ukrainy u KhKhI stolitti (2002). [The National Doctrine of the Development of Ukrainian Education in the 21st Century] Osvita Ukrainy, 33, 4–6.
Ovcharuk O. (2003). Kompetentnosti yak kliuch do onovlennia zmistu osvity. Stratehiia reformuvannia osvity v Ukraini: rekomendatsii z osvitnoi polityky [Competence as a key to updating the content of education. Strategy for reforming education in Ukraine: recommendations for educational policy]. Kyiv: «K.I.S».
Postalyuk N.Yu. (1989). Tvorcheskiy stil deyatelnosti: Pedagogicheskiy aspekt [Creative activity style: Pedagogical aspect]. Kazan: Izd-vo Kazan. un-ta.
Svystun V.I. (2012). Pedahohichni umovy profesiinoho navchannia personalu na vyrobnytstvi [Pedagogical conditions of professional training of personnel at work]. Profesiina osvita: problemy i perspektyvy, 3, 31–36.
Fedorova O.F. (1970). Nekotoryie voprosyi aktivizatsii uchaschihsya v protsesse teoreticheskogo i proizvodstvennogo obucheniya [Some issues of activating students in the process of theoretical and industrial training]. Moskva: Vyisshaya shkola.
Shamova T.I., Tretiakov P.I., Kapustin, N.P. (2002). Upravlinnia osvitnimy systemamy [Management of educational systems]. Moskva: Humanyt. vyd. tsentr VLADOS.
Yakovleva N.M. (1992). Teoriya i praktika podgotovki buduschego uchitelya k tvorcheskomu resheniyu vospitatelnyih zadach [Theory and practice of preparing the future teacher for the creative solution of educational tasks]. (Dis. d-ra ped. nauk). Chelyabinskiy gosudarstvennyiy universitet, Chelyabinsk.