Анотація
У статті розглянуто релігійну культуру як складову громадянської культури. Відзначено позитивний момент їх взаємодоповнення та взаємопроникнення. Піднято питання запровадження релігійного змісту у освітній процес загальноосвітньої школи. Наведено нормативні документи, які окреслюють межі релігійного змісту в освітньому процесі. Підкреслено, що релігія притаманна українському характеру тому повністю відмовитися від релігійного змісту практично неможливо. Краще опанування змістом християнської етики забезпечить належна підготовка вчителя до викладання предмету. Значну допомогу у формуванні релігійної культури особистості може надати церква та позашкільні освітні установи, і безперечно родина, які провадять свою діяльність у позашкільний час. Спрятиме побудові моделі вивчення християнської етики у школах зарубіжний європейський досвід. Він ілюструє приклади і результати оптимального поєднання світського і зарубіжного у змісті освіти і виховання дітей і молоді.
Посилання
Біблія. URL: https://www.bibleonline.ru/bible/ukr/
Вишневський О. Теоретичні основи педагогіки. Дрогобич, 2001. С. 15.
Колодний Анатолій. Світськість державної освіти демократичної України. Філософія освіти. 2006. 1(3). С. 192-208.
Мень О. История религии: уч. пос. в 2 кн. Москва, 1998. кн. 1. 216 с.
Педагогічна спадщина С. Русової і сучасна освіта: науково- методичний посібник / За ред. В. Слюсаренка, О. Проскури. Київ : ІЗМН, 1998.
Пірен М. Етнопсихологія. Київ, 1996. 385 с.
Сухомлинська О. Концептуальні засади формування духовності особистості на основі християнських моральних цінностей. Шлях освіти. 2002. № 4. С. 13–18.
Юзвак Ж.Н. Духовність: психологічні аспекти. Українська психологія: сучасний потенціал. Т. 3. К., 1996. 143 с.
72% віруючих та 3% атеїстів: як в Україні ставляться до релігії. Опитування. URL: https://life.pravda.com.ua/society/2018/04/26/230579
Bibliia. [Bibliia]. Available at: https://www.bibleonline.ru/bible/ukr/ (accessed12/02/19)
Vyshnevskyi O. (2001). Teoretychni osnovy pedahohiky [Theoretical foundations of pedagogy]. Drohobych. (in Ukrainian)
Kolodnyi Anatolii (2006). Svitskist derzhavnoi osvity demokratychnoi Ukrainy [The secularity of the state education of democratic Ukraine]. Filosofiia osvity, no 1(3), pp. 192-208.
Men O. (1998). Ystoryia relyhyy : uch. pos. v 2 kn.[ The history of religion]. Moskva, kn. 1, 216 p. (in Russian)
Pedahohichna spadshchyna S. Rusovoi i suchasna osvita (1998): naukovo- metodychnyi posibnyk [Pedagogical heritage S. Rusova and modern education:] / Za red. V. Sliusarenka, O. Proskury. Kyiv : IZMN. (in Ukrainian)
Piren M. (1996). Etnopsykholohiia [Ethnopsychology]. Kyiv, 385 p. (in Ukrainian)
Sukhomlynska O. (2002). Kontseptualni zasady formuvannia dukhovnosti osobystosti na osnovi khrystyianskykh moralnykh tsinnostei[Conceptual basis for the formation of spirituality of the individual on the basis of Christian moral values]. Shliakh osvity, no 4, pp. 13–18.
Iuzvak Zh.N. (1996). Dukhovnist: psykholohichni aspekty. Ukrainska psykholohiia: suchasnyi potentsial [Spirituality: psychological aspects. Ukrainian Psychology: Modern Potential]. T. 3. Kyiv, 143 p. (in Ukrainian)
72% viruiuchykh ta 3% ateistiv: yak v Ukraini stavliatsia do relihii. Opytuvannia [72% of believers and 3% of atheists: how in Ukraine they relate to religion. Poll]. Available at: https://life.pravda.com.ua/society/2018/04/26/230579 (accessed12/02/19)