Анотація
Зазначено, що імплементація нового Державного стандарту початкової освіти уможливила істотні зміни в організації освітнього процесу в закладі загальної середньої освіти. Згідно із названим документом, метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей, розвиток самостійності, творчості та допитливості. У світлі виокремлених у чинному Державному стандарті початкової освіти ключових компетентностей автором статті проаналізовано сучасні підходи до розвитку мовлення здобувачів початкової освіти, визначено напрями роботи вчителя щодо забезпечення повноцінного розвитку згаданого вище контингенту учнів під час цього виду діяльності. Оскільки однією з інновацій, характерних для сучасного освітнього простору, є впровадження у процес формування комунікативної компетентності молодших школярів мультимедійних засобів навчання, у пропонованій статті подано приклади вправ, спрямованих на розвиток мовлення за допомогою названих вище засобів.
Посилання
Енциклопедія освіти / гол. ред. В.Г. Кремень. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.
Методика навчання української мови в початковій школі : навч. посібник / [кол. авторів за наук. ред. М.С. Вашуленка]. Київ : Літера, 2010. 364 с.
Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах: навч. посібник / [кол. авторів за ред. М.І. Пентилюк]. Київ : Ленвіт, 2004. 400 с.
Міщенко О.А. Види мультимедійних засобів навчання. Педагогічні науки. Стратегічні напрями реформи системи освіти. URL: http://www.rusnauka.com/25_DN_2008/Pedagogica/28714.doc.htm (дата звернення: 16.04.2019).
Наумчук М.М. Словник-довідник основних термінів і понять з методики української мови. Тернопіль : Видавництво Астон, 2008. 132 с.
Нова українська школа: основи Стандарту освіти. Львів, 2016. 64 с.
Пінчук О. Проблема визначення мультимедіа в освіті: технологічний аспект. Нові технології навчання. Київ, 2007. Вип. 46. С. 55–58. 8. Синиця М.О. Використання мультимедійних технологій у навчальному процесі ВНЗ як засіб формування педагогічних знань. Професійна педагогічна освіта: становлення і розвиток педагогічного знання : монографія. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. С. 418–438. 9. Тимченко Л.І., Мунтян В.І. Українська мова. 2 клас. Електронний тренажер. Харків : ВГ «Основа».
Українська мова. Правопис. Практичний довідник учня початкової школи / укл. В.М. Савчин. Чернігів : КММДІА, 2015. 176 с.
Kremen V.H. (ed.) (2008). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. Kyiv : Yurinkom Inter. (in Ukrainian)
Vashulenko M.S. (ed.) (2010). Metodyka navchannia ukrainskoi movy v pochatkovii shkoli : navch. posibnyk [Methodology of teaching the Ukrainian language in elementary school]. Kyiv : Litera. (in Ukrainian)
Pentyliuk M.I. (ed.) (2004). Metodyka navchannia ukrainskoi movy v serednikh osvitnikh zakladakh : navch. posibnyk [Methodology of teaching the Ukrainian language in secondary education institutions]. Kyiv : Lenvit. (in Ukrainian)
Mishchenko O.A. Vydy multymediinykh zasobiv navchannia [Types of multimedia learning tools]. Pedahohichni nauky. Stratehichni napriamy reformy systemy osvity. Available at: http://www.rusnauka.com/25_DN_2008/Pedagogica/28714.doc.htm (accessed 16 April 2019).
Naumchuk M.M. (2008). Slovnyk-dovidnyk osnovnykh terminiv i poniat z metodyky ukrainskoi movy [Dictionary-directory of basic terms and concepts from the methodology of the Ukrainian language]. Ternopil : Vydavnytstvo Aston. (in Ukrainian)
Nova ukrainska shkola: osnovy Standartu osvity (2016). [New Ukrainian School: Fundamentals of the Standard of Education]. Lviv. (in Ukrainian)
Pinchuk O. (2007). Problema vyznachennia multymedia v osviti: tekhnolohichnyi aspekt [The problem of definition of multimedia in education: technological aspect]. Novi tekhnolohii navchannia, vol. 46, рр. 55–58. (in Ukrainian)
Synytsia M.O. (2014). Vykorystannia multymediinykh tekhnolohii u navchalnomu protsesi VNZ yak zasib formuvannia pedahohichnykh znan [Use of multimedia technologies in the educational process of higher educational institutions as a means of formation of pedagogical knowledge]. Profesiina pedahohichna osvita: stanovlennia i rozvytok pedahohichnoho znannia : monohrafiia [Professional pedagogical education: formation and development of pedagogical knowledge]. Zhytomyr : Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, pp. 418–438. (in Ukrainian)
Tymchenko L.I., Muntian V.I. (2013). Ukrainska mova. 2 klas. Elektronnyi trenazher [Ukrainian language. 2nd grade. Electronic simulator]. Kharkiv : VH «Osnova». (in Ukrainian)
Savchyn V.M. (ed.) (2015). Ukrainska mova. Pravopys. Praktychnyi dovidnyk uchnia pochatkovoi shkoly [Ukrainian language. Spelling. A handbook of elementary school pupil]. Chernihiv : KMMDIA. (in Ukrainian)