Анотація
Дана стаття присвячена вивченню особливостей крос-медійної комунікації. Процес конвергенції, у нерозривному зв’язку з явищами дигіталізації та інтерактивності, став каталізатором феномену крос-медійності, нової стратегії, яка у найбільш адекватній формі дозволяє поєднати переваги традиційних та нових медіа. Позаяк обидва терміни багатовимірні та багатозначні, в науковому полі існують розбіжності щодо відносин між ними, проілюстровані в даній статті. Окрему увагу приділено такому рівню конвергенції як конвергенція світоглядів, що передбачає злиття філософських комунікаційних концептів, розроблених апологетами комунікативістики Ж. Бодрійяром, Ж. Дельозом, П. Бурдьє, Ю. Хабермасом та медіафілосовами сьогодення.
Посилання
Бодрийяр Ж. Америка / пер. с франц. Д. Калугина. СПб.: Владимир Даль, 2000. С. 105.
Бодрийяр Ж. Реквием по масс-медиа. Поэтика и политика. Альманах Российско-французского центра социологии и философии Института социологии Российской Академии наук. Москва : Институт экспериментальной социологии, СПб.: Алетейя, 1999. С. 193–226.
Василик Л.Є. Крос-медіа як тренд сучасної журналістики. Наукові записки Інституту журналістики. 2013. Т. 52. С. 297–300.
Контрера М.С. Медиасфера и кризис чувства. Антология медиафилософии / В.В. Савчук. СПб.: Издательство РХГА, 2013. С. 292–299.
Красикова Т. Проблема конструирования социальной реальности в теории массовой коммуникации. Научный журнал «Современный дискурс-анализ». URL: http://discourseanalysis.org/ada8/st58.shtml (дата звернення 02.03.2019).
Моисеев В.Н. Новые медиа: философия взаимодействия человека и современных технологий: дис. … канд. философ. наук: 09.00.13. Москва, 2016. 138 с.
Шайхитдинова С. Коммуникативистика: между двумя идеалами реальности. Медиаконвергенция и «ситуация человека»: новые вызовы, старые вопросы. В помощь преподавателю журналистики: учеб. пособие / под. ред. С.К. Шайхитдиновой. Казань: Казан. Ун-т, 2012. 140 с.
Шевченко Г.О. Явище медіаконвергенції як передумова та синонім крос-медійності. Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації. 2018. № 3. С. 32–38.
Benhabib S. Situating the Self. Gender, Community and Postmodernism in Contemporary Ethics. New York: Routledge, 1992. 276 p.
Henkel V. Musik und ihre Vermarktung in einer konvergenter Medienwelt. URL: http://opus4.kobv.de/opus4filmuniversitaet/frontdoor/ deliver/index/docId/29/file/HenkelDipl.pdf.
Hohlfeld, Ralf, Müller, Philipp, Richter Annekathrin, Zacher, Franziska. Der Crossmedia-Zug rollt. Wer oder was bleibt auf der Strecke? Crossmedia. Wer bleibt auf der Strecke? Berlin: Lit, 2010. S. 10–20.
Meier K. Crossmedialer Journalismus. Eine Analyse redaktioneller Konvergenz. Crossmedia. Wer bleibt auf der Strecke? Berlin: Lit, 2010. S. 94–111.
Schönhagen Ph. Soziale Kommunikation im Internet. Zur Theorie und Problematik computervermittelter Kommunikation vor dem Hintergrund der Kommunikationsgeschichte. Bern u.a.: Peter Lang, 2004. 350 s.
Baudrillard J. (2000). Amerika [America]. Sankt-Petesburg: Wladimir Dal. (in Russian)
Baudrillard J. (1999). Rekviem po mass-media. Poetika i politika [Reqiem for the media. Poetics and politics]. Almanach Rossijsko-frantsuzskogo centra sotsiologii I fioilofii Instituta sotsiologii Rossijskoj Akademii nauk [Almanach of the Russian-French Center for Sociology and Philosophy of the Institute of Sociology of the Russian Academy of Sciences]. Moscow: Institut eksperimentalnoj sotsiologii, Sankt-Petersburg: Aleteja, pp. 193–226.
Vasylyk L.J. (2013). Krossmedia jak trend suchasnoji jurnalistyky [Crossmedia as the trend of modern journalism]. Scientific notes of the Institute of Journalism, vol. 52, pp. 297–300.
Kontrera M.S. (2013). Mediasfera i krizis chuvstva [The media sphere and the crisis of feeling]. Antologija mediafilosofii [Anthology of media philosophy]. Sankt-Petersbur: RHGA, pp. 292–299.
Krasikova T. Problema konstruirovanija sotsialnoj realnosti v teorii massovoj kommunikatsii [The problem of constructing social reality in the theory of mass communication]. Available at: http://discourseanalysis.org/ada8/st58.shtml (accessed 02 March 2019).
Moiseev V.N. (2016). Novie media: filosofija vzaimodejstvija cheloveka I sovremennih tehnologij [New media: philosophy of interaction of man and new technologies]. Moscow. (in Russian)
Shajhitdinova S. (2012). Kommunikativistika: mezhdu dvumja idealami realnosti [communication theory: between two ideals of reality]. Mediakonvergentsija i situatsija cheloveka: novie vizovi, starie voprosi. V pomoshch propodavatelju zhurnalistiki [Media convergence and human situation: new challenges, old questions]. Kazan: Kazan. Un-t. pp. 10–27.
Shevchenko G.O. (2018). Javyshche mediakonvergentsii jak peredumova ta synonym krosmedijnosti [Media convergence as prerequisite and synonym of crossmedia]. State and Regions. Social Communications, no.3, pp. 32–38.
Benhabib S. (1992). Situating the Self. Gender, Community and Postmodernism in Contemporary Ethics. New York: Routledge, 1992.
Henkel V. Musik und ihre Vermarktung in einer konvergenter Medienwelt. Available at: http://opus4.kobv.de/opus4filmuniversitaet/frontdoor/ deliver/index/docId/29/file/HenkelDipl.pdf (accessed 02 March 2019).
Hohlfeld, Ralf, Müller, Philipp, Richter Annekathrin, Zacher, Franziska (2010). Der Crossmedia-Zug rollt. Wer oder was bleibt auf der Strecke? Crossmedia. Wer bleibt auf der Strecke? Berlin: Lit, pp. 10–20.
Meier K. (2010). Crossmedialer Journalismus. Eine Analyse redaktioneller Konvergenz. Crossmedia. Wer bleibt auf der Strecke? Berlin: Lit, pp. 94–111.
Schönhagen Ph. (2004). Soziale Kommunikation im Internet. Zur Theorie und Problematik computervermittelter Kommunikation vor dem Hintergrund der Kommunikationsgeschichte. Bern u.a.: Peter Lang.