Анотація
Вміння ефективно здобувати та опрацьовувати професійно значущу інформацію є важливим критерієм успішної діяльності фахівця в умовах глобалізації світової бізнес спільноти. Оскільки англійська мова все більше зміцнює позицію мови міжнародної професійної взаємодії, англомовні інформаційні ресурси розглядається як основне джерело отримання актуальної інформації фахового характеру а навички ефективної роботи з ними сприяють підвищенню рівня професійної компетентності та конкурентоспроможності. Таким чином, однією з ключових складових іншомовної підготовки майбутніх фахівців є професійно-орієнтоване читання. Актуальність використання в навчанні професійно-орієнтованого читання нових педагогічних технологій та інноваційних форм роботи, що базуються на ресурсній базі Інтернету, зумовлена їх значним дидактичним потенціалом. Аналіз актуальних досліджень та досвіду практичної реалізації, виявив, що WebQuest може бути потужним навчальним середовищем з значним потенціалом для підвищення якості підготовки майбутніх фахівців. Презентуючи позитивні результати впровадження WebQuest в навчальний процес, дослідники відзначають прямий зв'язок між результатами навчання та позитивним сприйняттям запропонованих видів діяльності. Метою нашого дослідження є перевірка ефективності використання WebQuest в умовах реального навчального процесу для розвитку навичок читання-розуміння в рамках курсу «Англійська мова професійного спрямування» та виявлення ставлення студентів до запропонованого виду діяльності. Учасниками експерименту стали п’ятдесят студентів факультету Менеджменту и маркетингу Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського». Експеримент тривав шістнадцять тижнів складав чотири етапи: передекспериментальний зріз, впровадження, постекспериментальний зріз та опитування. Результати експерименту підтвердили доцільність та ефективність використання WebQuest в курсі іноземної мови професійного спрямування.
Посилання
Burchum, J. L. R., Russell, C. K., Likes, W., Adymy, C., Britt, T., Driscoll, C., Graff, J. C., Jacob, S. R., & Cowan, P. A. (2007). Confronting challenges in online teaching: The WebQuest solution. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 3, 40-57.
Dodge, В. (1997). Some thoughts about webquests. Retrieved from http://webquest.org/sdsu/about_webquests.html.
Dudeney, G. (2007). The Internet and the Language Classroom (2nd ed.). United Kingdom: Cambridge University Press.
M. Eady, L. Lockyer (2013). Tools for learning: technology and teaching strategies. Retrieved March 23, 2019, from https://ro.uow.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?referer=https://www.google.com/&httpsredir=1&article=1413&context=asdpapers;Tools
Eastment, D. (2015). The Internet and ELT: The Impact of the Internet on English Language Teaching (2nd ed.). UK: Steel Balls Pr.
Irzawati, I. & Asiah, N. (2013). Using webquest in learning grammar: students’ perceptions in higher education. Advances in Language and Literary Studies. Vol. 4, No. 1; January 2013.
Krajka, J. (2007). English Language Teaching in the Internet-Assisted Environment. Issues in the Use of the Web as a Teaching Medium. Lublin: Maria Curie-Skłodowska University Press.
March, T. (2003). The Learning Power of WebQuests. Educational leadership, New Needs, New Curriculum (61), 42–47.
M. Megala, P. Madhumathi (2016). Enhancing Reading Skill through WebQuest in Collaborative Learning Environment. Retrieved April 16, 2019, from https://pdfs.semanticscholar.org/b48c/2dcf9bc836e4285ef75d8760a6c70c729206.pdf
Murray, D., & McPherson, P. (2004). Using the web to support language learning. Sydney, Australia: National Centre for English Language Teaching and Research.
Sorcia, H., Ramírez-Romero, J., Acuña, M. (2017). WebQuests in EFL Courses: A New Look for a Classic Activity. Retrieved May 5, 2019, from https://www.mextesol.net/journal/index.php?page=journal&id_article=2077