Анотація
У статті висвітлено проблему кольору та його властивостей у процесі підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва з пленерного живопису. В процесі наукового дослідження з’ясовано, що вирішення сучасних художніх завдань відбувається через вивчення предметів, об’єктів навколишнього середовища, розуміння їх кольору і спостереження за їх відображенням у витворах образотворчого мистецтва під час практики з пленерного живопису у майбутніх вчителів образотворчого мистецтва, зокрема. Авторами встановлено, що активізація образотворчої діяльності художника, який працює на пленері, здійснюється шляхом отримання знань про природу кольору і пізнання законів колористики, що важливо для правильної реалістичної побудови в живописі. Робота на відкритому повітрі, в оточенні природних об’єктів, активізує формування творчої самостійності студентів, прискорює формування необхідних вмінь та навичок майбутніх вчителів образотворчого мистецтва. Поглиблене вивчення змісту пленерної практики посилює якість підготовки молодих педагогів-митців, допомагає сформувати їхній світогляд, естетичні смаки, підвищує педагогічну та художню майстерність.
Посилання
Визер В.В. Живописная грамота. Основы пейзажа. Спб. : Питер, 2007. 192 с.
Зайцев А.С. Наука о цвете и живопись. Москва : Искусство, 1986. 158 с.
Музика О. Пленерна практика як важливий компонент підготовки майбутнього вчителя образотворчого мистецтва. Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2012. № 6(2). С. 47–52.
Унковский А.А. Живопись. Вопросы колорита. Москва : Просвещение, 1980. 280 с.
Черватюк В. Пленерний живопис – невід’ємна складова художньої освіти. Актуальні проблеми мистецької практики і мистецтвознавчої науки. 2010. Вип. 3. С. 403–409.
Чмелик І. Пленерна практика у Карпатах як важливий чинник професійної підготовки вчителя мистецьких дисциплін. Гірська школа Українських Карпат. 2013. № 10. С. 166–168.
Шашков Ю.П. Живопись и ее средства. Москва : Трикста, Академический проект, 2006. 144 с.
Юр М. Естетико-культурологічні особливості художнього простору в живописі імпресіонізму / МІСТ: Мистецтво, історія, сучасність, теорія. 2014. Вип. 10. С. 255–269. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mist_2014_10_21 (дата звернення: 21.05.2019).
Сутність та основні властивості кольору. Нова педагогіка. URL: http://www.novapedahohika.com/noloms-650-1.html (дата звернення: 21.05.2019).
Сотник Л.І. Колір і його значення в мистецтві. Вісник ХДАМД. Харків : ХДАМД, 2015. №6. С. 32–36.
Давидов В.М. Зміст навчальної практики «пленер» у професійній підготовці педагога-художника. Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки. 2017. Вип. 155. С. 107–111. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nz_p_2017_155_25 (дата звернення: 22.05.2019).
Vyzer V.V. (2007). Zhyvopysnaia hramota. Osnovy peizazha. Spb. : Pyter. 192 p. (in Russian)
Zaitsev A.S. (1986). Nauka o tsvete y zhyvopys. Moskva : Yskusstvo. 158 p. (in Russian)
Muzyka O. (2012). Plenerna praktyka yak vazhlyvyi komponent pidhotovky maibutnoho vchytelia obrazotvorchoho mystetstva. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia. Vol. 2, № 6. Pp. 47–52.
Unkovskyi A.A. (1980). Zhyvopys. Voprosy koloryta. Moskva : Prosveshchenye. 280 p. (in Russian)
Chervatiuk V. (2010). Plenernyi zhyvopys – nevidiemna skladova khudozhnoi osvity. Aktualni problemy mystetskoi praktyky i mystetstvoznavchoi nauky. Vol. 3. Pp. 403–409. (in Ukrainian)
Chmelyk I. (2013). Plenerna praktyka u Karpatakh yak vazhlyvyi chynnyk profesiinoi pidhotovky vchytelia mystetskykh dystsyplin. Hirska shkola Ukrainskykh Karpat. № 10. Pp. 166–168. (in Ukrainian)
Shashkov Yu.P. (2006). Zhyvopys y ee sredstva. Moskva : Tryksta, Akademycheskyi proekt. 144 p. (in Russian)
Iur M. (2014). Estetyko-kulturolohichni osoblyvosti khudozhnoho prostoru v zhyvopysi impresionizmu [Aesthetic and cultural characteristics of the artistic space in the painting of impressionism]. Mystetstvo, istoriia, suchasnist, teoriia. Vyp. 10. pp. 255–269. Available at: http://nbuv.gov.ua (accessed: 21.05.2019).
Sutnist ta osnovni vlastyvosti koloru [Essence and basic properties of color]. Nova pedahohika. Available at: http://www.novapedahohika.com/noloms-650-1.html (accessed: 21.05.2019).
Sotnyk L.I. (2015). Kolir i yoho znachennia v mystetstvi [Color and its significance in art]. Visnyk KhDAMD. Kharkiv : KhDAMD. №6. Pp. 32–36. (in Ukrainian)
Davydov V.M. (2017). Zmist navchalnoi praktyky «plener» u profesiinii pidhotovtsi pedahoha-khudozhnyka [Contents of educational practice "plein air" in the professional training of a teacher-artist.]. Naukovi zapysky KDPU. Vyp. 155. Pp. 107–111. Available at: http://nbuv.gov.ua (accessed: 22.05.2019).