Анотація
У статті розглядається проблема цілеспрямованого розвитку схильності до педагогічної діяльності у підлітків та старшокласників у контексті їх професійного самовизначення. Звертається увага, що свідоме та ефективне професійне самовизначення є запорукою подальшої плідної фахової діяльності шкільної молоді. Характеризуються особливості розвитку особистості у підлітковому та юнацькому віці, коли вона вже намагається співвідносити власні внутрішні ресурси з вимогами професії. Аналізуються результати емпіричного дослідження структури педагогічної схильності та окреслюються методичні засоби її розвитку у шкільної молоді. Наголошується, що підліткам і старшокласникам притаманний високий показник інтересу до професії вчителя, а також є наявними педагогічні здібності.
Посилання
Асеев В.Г. Мотивация поведения и формирование личности. Москва : Мысль, 1976. 158 с.
Бадмаев Б.Ц. Методика преподавания психологии. Москва : Владос, 1999. 304 с.
Балаев А.А. Активные методы обучения. Москва : Профиздат, 1996. 96 с.
Ильин Е.П. Мотивация и мотивы. СПб : Питер, 2003. 512 с.
Маркова А.К. Психология труда учителя. Москва : Знание, 1993. 190 с.
Орлов А.Б. Склонность и профессия. Москва : Знание, 1981. 96 с.
Павлютенков Е.М. Кем быть? Киев : Молодь, 1983. 200 с.
Професійне самовизначення старшокласників / упоряд. Л. Шелестова. Київ : «Шкільний світ», 2006. 128 с.
Психология труда / под ред. А.В. Карпова. Москва : Владос, 2004. 323 с.
Рубинштейн С.Л. Проблемы общей психологии. Москва : Педагогика, 1973. 424 с.
Семиченко В.А. Психологія педагогічної діяльності. Київ : Вища школа, 2004. 335 с.
Шавир П.А. Психология профессионального самоопределения в ранней юности. Москва : Педагогика, 1981. 95 с.
Aseev V.G. (1976). Motivatsiia povedeniia i formirovanie lichnosti [Behavior motivation and personality formation]. Moskow : Мisl. (in Russian)
Badmaev B.Ts. (1999). Metodika prepodavaniia psikhologii [Methods of teaching psychology]. Moskow : Vlados. (in Russian)
Balaev A.A. (1996). Aktivnie metodi obucheniia [Active learning methods]. Moskow : Profizdat. (in Russian)
Ilin E.P. (2003). Motivatsiia i motivi [Motivation and motives]. SPb. : Piter. (in Russian)
Markova A.K. (1993). Psikhologiia truda uchitelia [Psychology of teacher's work]. Moskow : Znanie. (in Russian)
Orlov A.B. (1981). Sklonost i profesiia [Addiction and profession]. Moskow : Znanie. (in Russian)
Pavliutenkov E.M. (1983). Kem bit [Who to be]? Кyiv : Molod. (in Ukrainian)
Shelestova L.V. (2006). Profesiine samoviznachenia starshoklasnikiv [Professional self-determination of senior pupils]. Кyiv : Shkilnii svit. (in Ukrainian)
Karpov A.V. (2004). Psikhologiia truda [Labor Psychology]. Moskow : Vlados. (in Russian)
Rubinshtein S.L. (1973). Problemi obshchei psikhologii [Problems of general psychology]. Moskow : Pedagogika. (in Russian)
Semichenko V.A. (2004). Psikhologiia pedagogichnoi diialnosti [Psychology of pedagogical activity]. Кyiv : Vishcha shkola. (in Ukrainian)
Shavir P.A. (1981). Psikhologiia profesionalnogo samoopredeleniia v ranei yunosti [Psychology of professional self-determination in early adolescence]. Moskow : Pedagogika. (in Russian)