Анотація
У статті аналізується проблема використання засобів наочності у процесі інтегрованого навчання на уроках у початковій школі. Описано особливості інтегрованого навчання у початковій школі. Визначено, що використання інтеграції у навчально-освітньому процесі початкової ланки освіти надає можливість використовувати різні засоби наочності. Розглядаються чинники ефективності реалізації засобів унаочнення у навчальному процесі початкової школи. Було з’ясовано, що в процесі інтегрованого навчання все частіше застосовують інноваційні засоби унаочнення. Було описано функції засобів наочності, які використовуються у практиці початкової школи. Було визначено умови використання наочності під час інтегративного навчання.
Посилання
Безкоровайна Ю. Унаочнення як засіб формування іншомовної лексичної компетенції учнів. Студентський науковий альманах факультету іноземних мов. 2009. Вип. 1(6). С. 230–234.
Безрукова А.Р., Курінна Д. Наочність як ефективний засіб у навчанні іноземної мови у початковій школі. URL: https://library.udpu.edu.ua/library_files/ukr-turkmen_visnuk/2017_1/4.pdf
Груба Т.Л. Інтеграція змісту навчання в системі формування мовної особистості. Наукові записки Національного університету "Острозька академія". Серія : Філологічна. 2013. Вип. 40. С. 188–191.
Дроздовська І.В. Наочність. Англійська мова в початковій школі. 2008. №9. С. 35.
Ільченко О.Г. Формування системи технологізованих знань учнів початкової школи у процесі вивчення інтегрованих природознавчих курсів. Дис. канд. пед. наук. Луганськ, 2000. 287 с.
Клюєва Т.М. Реалізація принципу наочності на уроках у початковій школі засобами інформаційних технологій навчання. Таврійський вісник освіти. 2013. № 3. С. 10–16.
Малафіїк І.В. Дидактика новітньої школи : навчальний посібник Київ : Видавничий Дім «Слово», 2014. 632 с.
Мариновська О. Інтегроване навчання: технологічний аспект. Технології інтеграції змісту освіти : зб. наук. пр. [ред. кол., головн. ред. В.Р. Ільченко]. Полтава : ПОІППО, 2014. Вип. 6. С. 57–62.
Осмоловская И.М. Наглядные методы обучения : учеб. пособ. для студ. высш. учеб. заведений. Москва : Изд. центр «Академия», 2009. 192 с.
Романюк А.А. Використання наочності у навчальному процесі початкової школи. Молодий вчений. 2017. № 10. С. 534–538.
Романюк А.А. Особливості застосування сучасних засобів наочності у початковій школі в контексті нових педагогічних парадигм. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. 2016. Вип. 13(2). С. 140–144.
Соловей І.І. Ефективність використання наочності на уроках природознавства у початковій школі. Інтернет-конференції ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника». URL: https://conference.pu.if.ua/forum/files/22032017/1/Colovej.pdf
Фадєєва Т.О. Інноваційні технології навчання математики в початкових класах. Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В. Винниченка, 2011. 95 с.
Bezkorovayna Y. (2009). Unaochnena yak zasib formuvannya inshomovnoi leksychnoi kompetensiy uchniv [Invention as a means of forming the lexical competence of other students of the students]. Studentskii naukovuy almanah fakultetu inozemnyh mov, 1(6), 230–234.
Bezrukova A.R., Kurin D. Naochnist yak efektyvnyi zasib u navchanni inozemnoi movy u pochtkoviy shkoli [Visibility as an effective means of teaching a foreign language in elementary school]. Retrieved from: https://library.udpu.edu.ua/library_files/ukr-turkmen_visnuk/2017_1/4.pdf
Gruba T.L. (2013). Integraciya zmistu navchannya v systemi formuvannya movnoi osobystosti [Integration of the content of teaching in the system of formation of the linguistic personality]. Naukovi zapysky Nacionalnogo universytetu “ Ostroh Academy". Seriya : Filologichna, 40, 188–191.
Drozdovska I.V. (2008). Naochnist. Angliyska mova v pochatkoviy shkoli, 9, 35.
Ilchenko O.G. (2000). Formuvannya systemu tehnologizovanyh znan uchniv pochtkovoi shkoly u procesi vyvchennya integrovanuh pryrodoznavchuh kursiv [Formation of the system of computerized knowledge of elementary school students in the process of study of integrated natural science courses]. Dys cand. ped nauk. Lugansk, 287 p.
Klyueva T.M. (2013). Realizaciya pruncypu naochnosti na urokah u pochatkoviy shkoli zasobamy informaciynyh tehnologiy navchannya [Implementation of the principle of visibility in the elementary school by means of information technology education]. Tavriysky visnyk osvity, 3, 10–16.
Malafiik I.V. (2014). Dydaktyka novitnoi shkoly: Navchalnyy posibnyk [Didactics of the newest school: Textbook]. Kyiv : Vydavnychyy Dim "Slovo", 632 p.
Marinovskaya O. (2014). Integrovane navchannya: tehnologichnyu aspekt [Integrated Learning: Technological Aspect. Technologies of Integration of Educational]. Texnologii integracii zmistu osvity: zb.nauk. pr. [red. kol., holovn. red. V. R. Ilchenko]. Poltava : POІPPО. Vyp. 6. P. 57–62.
Osmolovskaya I.M. (2009). Naochni metody navchannya : navch. posib. dlya stud. vushch. navch. zakladiv [Visual teaching methods: study. way. for the stud higher studying routine]. Moscow : Izd. Center "Academy", 192 p.
Romanyuk A.A. (2017). Vylorystannya naochnosti u navchalnomu procesi pochatkovoi shkoly [The use of visibility in the educational process of elementary school]. Molodyi vchenyi, 10, 534–538.
Romanyuk A.A. (2016). Osoblyvosti zastosuvannya suchasnyh zasobiv naochnosti u pochatkoviy shkoli v konteksti novyh pedagogichnyh paradigm [Features of the use of modern means of visualization in elementary school in the context of new pedagogical paradigms]. Onovlennya zmistu , form ta metodiv navchannya ta vyhovannya v zakladah osvity, 13(2), 140–144.
Nightingale І.І. Efektyvnist vykorystannya naochnosti na urokah pryrodoznavstva u pochatkoviy shkoli [The Effectiveness of Using Visibility in Natural History Lessons in Elementary School]. Inter-konferencii DVNZ “Prykarpatskyy nacionalnyy universytet imeni Vasyl Stefanyk”. Retrieved from: https://conference.pu.if.ua/forum/files/22032017/1/Colovej.pdf
Fadeeva T.O. (2011). Innovaciyni tehnologii navchannya matematyky v pochatkovyh klasah [Innovative Technologies of Teaching Mathematics in Elementary Classes]. Kirivogradskyy dergavnyy pedagogichnyy universytet im. V. Vynnychenko, 95 p.