Анотація
В статті обґрунтовано важливість питання формування в учнів культури демократії, яка є однією з важливих ознак приведення українського суспільства до стандартів європейських держав. Розкрита важливість пошуків інноваційних підходів до вироблення в учнів ключових компетентностей культури демократії. Охарактеризовані компетентності, що складають основу Рамки компетентностей культури демократії та міжкультурного діалогу. Наводяться приклади проведення ранкових зустрічей під час яких формуються у молодших школярів головні компетенції культури демократії. Проведено анкетування вчителів початкового навчання, які безпосередньо втілюють в практику формування культури демократії на ранкових зустрічах в 1-4 класах та проаналізовано слабкі і сильні сторони тематичних ранкових зустрічей даної тематики.
Посилання
Council of Europe (2018a). Reference Framework of Competences for Democratic Culture. Context, concepts and model. Strasbourg: Council of Europe Publishing. Vol. 1. P. 83.
Council of Europe (2018b). Reference Framework of Competences for Democratic Culture. Descriptors of competences for democratic culture. Strasbourg: Council of Europe Publishing. Vol. 2. P. 65.
Сідлецький А. Ранкові зустрічі. Початкова школа. 2013. № 10. С. 33–36.
Скрипець М.В. Ранкові зустрічі як засіб розвитку учнівської особистості: навчання і виховання за програмою «Крок за кроком». Початкове навчання та виховання : наук.-метод. журн. Харків : Вид. група «Основа», 2007. № 9. С. 2–6.
Голлоб Р., Крапф П. Пер. з англ. та адапт. Н. Г. Протасової. Навчання демократії: збірник практичних занять з освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини. Київ : Основа, 2016. Т. 6. 100 с.
Council of Europe (2018a). Reference Framework of Competences for Democratic Culture. Context, concepts and model. Strasbourg: Council of Europe Publishing. Vol. 1. P. 83.
Council of Europe (2018b). Reference Framework of Competences for Democratic Culture. Descriptors of competences for democratic culture. Strasbourg: Council of Europe Publishing. Vol. 2. P. 65.
Sidletsky A. (2013) Rankovi zustrichi [Morning meetings]. Pochatkova shkola, vol. 10, pp. 33–36.
Skrypets M.V. (2007) Rankovi zustrichi yak zasib rozvytku uchnivskoi osobystosti: navchannya i vyhovannya za programoyu “Krok za krokom” [Morning meetings as a means of developing pupils' personality: training and education in the program "Krok za krokom"]. Pochatkove navchannya ta vyhovannya: nauk.-metod. zhurn. Kharkiv: Vyd. Hrupa “Osnova”, vol. 9, pp. 2–6.
Gollob R., Krapf P. (2016) Navchannya demokratii: zbirnyk praktychykh zanyat z osvity dlya demokratychnogo hromadyanstva ta osvity z pram lyudyny [Teaching democracy: a collection of practical lessons on education for democratic citizenship and human rights education]. Kyiv: Osnova, vol. 6, p. 100.