Анотація
У статті описано теоретичні та практичні аспекти використання подкастингу як інноваційної технології для поліпшення навичок аудіювання, читання, говоріння студентів з опорою на ресурси Канадської радіомовної компанії. Основна мета сучасного викладача – вибрати оптимальні методи і форми організації навчальної діяльності, які б відповідали гармонійному розвитку особистості засобами іноземної мови. Використання автентичних матеріалів розглянуто як одне з базових вимог комунікативного підходу, специфічною особливістю якого є прагнення максимально наблизити процес навчання мови до процесу реальної комунікації, а також як необхідна умова формування соціокультурної складової комунікативної компетенції. Новизна дослідження полягає в поєднанні теоретичних та емпіричних досліджень під час використання автентичних подкастів у процесі навчання англійської мови як іноземної. Узагальнено досвід канадських колег по розробці інтерактивних матеріалів з метою апробації технології подкастів для вирішення різнорівневих комунікативно-когнітивних завдань. Розроблені матеріали характеризуються чіткими вимірюваними цілями, включаючи такі ресурси діяльності, як плани уроків, слайд-шоу, аудіо без реклами для завантаження, стенограми епізодів, роздатковий матеріал для занять, бонусні міні-епізоди. Питання модифікації цих матеріалів для цільових груп, що вивчають англійську мову як іноземну, розглянуто з точки зору адаптації трьох змістовних компонентів, зокрема, мовного, когнітивного та комунікативного. Практичний досвід викладачів вишів свідчить про те, що відкриті освітні ресурси відрізняються від традиційних засобів навчання інтерактивністю, новизною, оптимальністю технічних характеристик і соціокультурним контекстом. Подкасти, як інноваційні цифрові автентичні ресурси, дозволяють створювати умови для розвитку потенціалу особистості, активізують навчально-пізнавальну діяльність студентів, розвивають комунікативно-когнітивні здібності, підвищують внутрішню мотивацію та результативність навчання. Наголошено, що впровадження подкастингу значно впливає на якість всього навчально-виховного процесу.
Посилання
Babenko, O. V. (2016). Creative techniques for increasing listening comprehension skills. Scientific Herald of National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine. Series: Philological Sciences. Kyiv: Milenium, Vol. 257, pp. 182-188.
Babenko, O. V. (2019). Іnternalization of information flow using techniques of visualization in the process of future philologists’ professional training. Humanitarian Studios: Pedagogics, Psychology, Philosophy.Kyiv: Milenium, Vol. 10(3) 2019, pp.6-11. DOI: http://dx.doi.org/10.31548/hspedagog2019.03.006
Close your textbooks. 'Podcasts In Class' switches up the lesson plan, Retrieved from:https://www.cbc.ca/radio/podcastnews/close-your-textbooks-podcasts-in-class-switches-up-the-lesson-plan-1.5264767 (November, 15, 2020).
Hazell, A. (2010). The Power of Podcasts: A Tool to Improve Listening Skills and Empower Learners. Retrieved from:https://www.academia.edu/5123544/The_Power_of_Podcasts_A_Tool_to_Improve_Listening_Skills_and_Empower_Learners
Millin, S. (2016). Using podcasts to develop listening skills. Retrieved from: https://www.teachingenglish.org.uk/blogs/sandymillin/using-podcasts-develop-listening-skills
Naidionova, A., Ponomarenko, O. (2018). Use of podcasting technology to develop students’ listening skills. Information Technologies and Learning Tools, 63 (1), pp. 177–185.
Pallotti, G. (2015). A simple view of linguistic complexity. Journal of second language research, Vol. 31, pp. 117-134. https://doi.org/10.1177/0267658314536435