Анотація
У статті розглянуто поняття художньо-творчого потенціалу майбутніх вихователів. Підкреслено, що саме креативність як внутрішній ресурс людини є ядром творчого потенціалу, що дозволяє особистості актуалізувати свої творчі сили. Проблема художньо-творчого потенціалу майбутніх вихователів розглядається у зв'язку з художньої діяльністю, спрямованістю до мистецтва. Виокремлено такі компоненти досліджуваного феномена: мотиваційний, перцептивний, когнітивний діяльнісно-творчий, рефлексивний. У статті робиться висновок, що проблема художньо-творчого потенціалу майбутніх вихователів вимагає нових наукових досліджень що до віднаходження ефективних форм та методів його розвитку.
Посилання
Выготский Л.С. Избранные психологические исследования Москва : Педагогика, 1984. С. 159–205.
Игнатова В.В. Педагоические факторы духовно-творческого становления личности в процессе социализации и условия их реализации: автореф. дис. ... докт. пед. наук: 13.00.01. Красноярск, 2000. 34 c.
Здібності, творчість, обдарованість: теорія, методика, результати досліджень /за ред. В.О. Моляко. Житомир : Рута, 2006. 320 с.
Ємчик О.Г. Формування творчого потенціалу магістрів дошкільної освіти як наукова проблема http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/9617/1/Iemchyk.pdf URL: (дата звернення: 20.09.2019).
Кобзенко И.К. Структурно-содержательные характеристики личностного потенциала педагога. Вестник Тамбовского университета. Серия: Гуманитарные науки. 2011. Вып. 2. С. 99–103. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/strukturno-soderzhatelnye-harakteristiki-lichnostnogo-potentsiala-pedagoga (дата звернення: 15.08.2019).
Матюшкин А.М. Проблемные ситуации в мышлении и обучении. Москва: Директ-Медиа, 2014. 274 с. URL: http://biblioclub.ru/index.php?page=book&id=236493 (дата звернення: 20.09.2019).
Мелик-Пашаев А.А. Об источниках способности человека к художественному творчеству. Вопросы психологии.1998. Вып. 1. С. 14–28.
Неменский Б.М. Мудрость красоты. Москва: Исскуство, 1997. 148с.
Маслоу А. Новые рубежи развития человека. URL: https://mybook.ru/author/abraham-maslou/novye-rubezhi-chelovecheskoj-prirody/read/ (дата звернення: 20.08.2019).
Орловский Г.И. О художественном образовании учителя рисования (из опыта работы). Ленинград : Учпедгиз, 1981. 167 с .
Философский словарь / Под редакцией И.Т. Фролова. 6-е издание, перераб. и доп. Москва : 1991. 560 с.
Яковлева Е.А. Методические рекомендации учителям по развитию творческого потенциала учащихся. Москва : Просвещение, 1988. C. 25–32.
Vygotskiy, L.S. (1984). Izbrannyye psikhologicheskiye issledovaniya [Selected psychological studies]. Moskva : Pedagogika.
Ignatova, V.V. (2000). Pedagoicheskiye faktory dukhovno-tvorcheskogo stanovleniya lichnosti v protsesse sotsializatsii i usloviya ikh realizatsii [Pedagogical factors of the spiritual and creative formation of personality in the process of socialization and the conditions for their implementation]: avtoref. dis. ... dokt. ped. nauk: 13.00.01. Krasnoyarsk.
Zdíbností, tvorchíst', obdarovaníst': teoríya, metodika, rezul'tati doslídzhen. / red. V.O. Molyako [Abilities, creativity, giftedness: theory, methodology, research results]. Zhitomir : Ruta, 2006.
Yemchyk, O.H. Formuvannya tvorchoho potentsialu mahistriv doshkilʹnoyi osvity yak naukova problema [Formation of creative potential of masters of preschool education as a scientific problem]. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/9617/1/Iemchyk.pdf
Kobzenko, I.K. (2011). Strukturno-soderzhatel'nyye kharakteristiki lichnostnogo potentsiala pedagoga [ Structural and substantial characteristics of the personal potential of a teacher]. Vestnik Tambovskogo universiteta. Seriya: Gumanitarnyye nauki, vol. 2, pp. 99–103.
Matyushkin, A.M. (2014). Problemnyye situatsii v myshlenii i obuchenii. [ Problem situations in thinking and learning]. Moskva : Direkt-Media. URL: http://biblioclub.ru/index.php?page=book&id=236493
Melik-Pashayev, A.A. (1998). Ob istochnikakh sposobnosti cheloveka k khudozhestvennomu tvorchestvu [On the sources of human ability to art]. Voprosy psikhologii, vol. 1, pp. 14–28.
Nemenskiy, B.M. (1997). Mudrost' krasoty [The wisdom of beauty]. Moskva : Isskustvo.
Maslou, A. Novyye rubezhi razvitiya cheloveka [New frontiers in human development]. URL: https://mybook.ru/author/abraham-maslou/novye-rubezhi-chelovecheskoj-prirody/read/
Orlovskiy, G.I. (1981). O khudozhestvennom obrazovanii uchitelya risovaniya (iz opyta raboty) [On the art education of a teacher of drawing (from work experience)]. Leningrad : Uchpedgiz.
Filosofskiy slovar' (1991). [Philosophical Dictionary]. Pod redaktsiyey I.T. Frolova. 6-ye izdaniye, pererab. i dop. Moskva.
Yakovleva, Ye.A. (1988). Metodicheskiye rekomendatsii uchitelyam po razvitiyu tvorcheskogo potentsiala uchashchikhsya [Methodological recommendations for teachers on the development of students' creative potential]. Moskva : Prosveshcheniye.