Анотація
Проблеми підготовки майбутніх вихователів пов’язані з процесами удосконалення дошкільної освіти, пошуком її нового змісту, форм та методів; перебудовою на засадах особистісно орієнтованого виховання, що зумовило необхідність упровадження педагогічного супроводу процесу соціалізації особистості в період дошкільного дитинства. У статті здійснено теоретичне обґрунтування моделі підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти до ознайомлення дошкільників з соціальним довкіллям. В основі розробленої моделі зазначено п’ять взаємопов’язаних функціональних блоків: цільовий, теоретико-аналітичний, діагностично-констатувальний, змістово-процесуальний, результативний. Охарактеризовано закономірності процесу підготовки майбутніх вихователів до ознайомлення дошкільників з соціальним довкіллям. Визначено принципи соціалізації дошкільників. Обґрунтовано педагогічні умови, які сприяють якісній підготовці майбутніх вихователів до ознайомлення дошкільників з соціальним довкіллям.
Посилання
Алексюк А.М. Педагогіка вищої освіти України. Історія. Теорія : підручник для студентів, аспірантів та молодих викладачів вищих навчальних закладів. Київ : Либідь, 1998. 560 с.
Волкова Н.П. Педагогіка : посібник. Київ : Академвидав, 2011. 576 с.
Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології : навчальний посібник. Київ : Академвидав. 2004. 280 с.
Ільїна Т.П. Мотивація і мотиви. СПб. : Пітер, 2002. 512 с.
Лисенко Н.В. Педагогіка українського дошкілля : навч. посіб : у 3-х ч. Київ : Видавничий Дім «Слово», 2010. Ч.2. 360 с.
Прищепа Т.І. Соціалізація дошкільників. Психолог. 2007. № 31-32. С. 31–46.
Садова Т.А. Професійна компетентність та готовність до педагогічної діяльності: сутність і взаємозв'язок. URL: http://vuzlib.com/content/view/331/84/
Сайко Н.О. Професійно-педагогічна підготовка майбутніх вихователів до соціалізації дітей дошкільного віку: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2004. 259 с.
Aleksiuk, A.M. (1998). Pedahohika vyshchoi osvity Ukrainy. Istoriia. Teoriia : pidruchnyk dlia studentiv, aspirantiv ta molodykh vykladachiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. Kuiv : Lybid. (in Ukrainian)
Volkova, N.P. (2011) Pedahohika : posibnyk. Kyiv : Akademvydav. (in Ukrainian)
Dychkivska, I.M. (2004). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii : navchalnyi posibnyk. Kyiv : Akademvydav. (in Ukrainian)
Ilina, T.P. (2002). Motyvatsiia i motyvy. SPb. : Piter. (in Russian)
Kochina, O.A. (2006). Vzaiemodiia doshkilnoho osvitnoho zakladu z simieiu v protsesi realizatsii prohramy valeolohichnoi osvity «Zdrastui!». Doshkilna pedahohika, no 3, pp. 44–50.
Lysenko, N.V. (2010). Pedahohika ukrainskoho doshkillia : navch. posib : u 3-kh ch. Kyiv : Vydavnychyi Dim «Slovo», Ch. 2. (in Ukrainian)
Pryshchepa, T.I. (2007). Sotsializatsiia doshkilnykiv. Psykholoh, no 31–32. pp. 31–46.
Sadova, T.A. Profesiina kompetentnist ta hotovnist do pedahohichnoi diialnosti: sutnist i vzaiemozviazok. Available at: http://vuzlib.com/content/view/331/84/
Saiko, N.O. (2004). Profesiino-pedahohichna pidhotovka maibutnikh vykhovateliv do sotsializatsii ditei doshkilnoho viku: dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.04. Kyiv. (in Ukrainian)