ГРА ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ НА ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ
PDF

Ключові слова

ігрові методи навчання
комунікативна компетенція

Як цитувати

Лисенко , І., Вальченко , І., Плотнікова , Т., Сергійчук , Л., & Соколова , Г. (2020). ГРА ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ НА ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ. Молодий вчений, 4 (80), 150-155. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2020-4-80-32

Анотація

У статті розглянуто проблему формування комунікативної компетенції іноземних студентів у процесі ігрової діяльності. Розкрито важливість використання навчальних ігор на заняттях з української мови як іноземної та їх вплив на розвиток комунікативної компетенції. Акцентовано увагу на ролі гри в процесі формування комунікативних навичок іноземних студентів з початковим рівнем володіння мовою. Проаналізовано вплив використання ігор для реалізації важливих завдань із формування комунікативних навичок студентів-іноземців. Охарактеризовано значимість забезпечення ігрового характеру навчально-виховного процесу. Запропоновано приклади навчальних ігор. Зроблено висновок про можливість успішного формування комунікативних навичок іноземних студентів у процесі навчання засобами комунікативних ігор.

https://doi.org/10.32839/2304-5809/2020-4-80-32
PDF

Посилання

Азарина Л.Е. Игры на уроках РКИ. Вестник ЦМО МГУ. 2009. № 3. С. 102–109.

Акишина А.А., Каган О.Е. Учимся учить: для преподавателя русского языка как иностранного. Москва, 2002. 256 с.

Выготский Л.С. Игра и ее роль в психологическом развитии ребенка. Вопросы психологии. 1966. №6. С. 62–77.

Эльконин Д. Психология игры. Москва, 1999. 360 с.

Єрмоленко С.Я. Формування комунікативної компетенції у лінгводидактиці. Українська мова і література в школі. 2007. № 3. С. 42–46.

Крючкова Л.С., Мощинская Н.В. Практическая методика обучения русскому языку как иностранному: учеб. пособие. Москва: Наука, 2013. 280 с.

Ланге K. Kaрл Гроос: ігри людей. Йена. ЕСНО. 1900. №22. C. 48–54. URL: http://echo.mpiwgberlin.mpg.de/ECHOdocuView?url=/permanent/vlp/lit31138/index.meta (дата звернення: 24.04.2020).

Мармаза О.І. Можливості та особливості реалізації ігрових технологій у навчальному процесі вищої школи : навчально-методичний посібник. Харків, 2002. 114 с.

Палінська О. Корекція помилок студентів у курсі української мови як іноземної. Теорія і практика викладання української мови як іноземної: зб. наук. праць. Львів, 2011. Вип. 6. С. 204–210.

Пометун О. І., Пироженко Л.В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. Київ : АСК, 2005. 197 с.

Про Вищу освіту: Закон України від 1 липня 2014. №1556-VII / Верховна Рада України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (дата звернення: 01.04.2020).

П’яст Н.Й. Ігри як один із методів навчання на заняттях з української мови Гуманізм та освіта : праці 10 міжнар. наук.-практ. конф. 2010. URL: http://conf.vntu.edu.ua/humed/2010/txt/PyastGorchynska.php (дата звернення: 24.04.2020).

Хуторской А.В. Компетентностный подход в обучении. Москва, 2013. 73 с.

Azarina, L.E. (2009). Igry na urokakh RKI [Games at RCT lessons]. Vestnik TsMO MGU, no 3, pp. 102–109.

Akishina, A.A., & Kagan, O.E. (2002). Uchimsya uchit': dlya prepodavatelya russkogo yazyka kak inostrannogo [Learning to learn: for a teacher of Russian as a foreign language]. Moskow: Rus.yaz. (in Russian)

Vygotskiy, L.S. (1966). Igra i ee rol' v psikhologicheskom razvitii rebenka [The game and its role in the psychological development of the child]. Voprosy psikhologii, no 6, pp. 62–77.

El'konin, D. (1999). Psikhologiya igry [Psychological games]. Moskow: Vlados. (in Russian)

Yermolenko, S.Ya. (2007). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentsii u linhovodydaktytsi [Formation of communicative competence in linguistics]. Ukrainska mova i literatura v shkoli, no 3, pp. 42–46

Kryuchkova, L.S., & Moshchinskaya, N.V. (2013). Prakticheskaya metodika obucheniya russkomu yazyku kak inostrannomu [A practical method for teaching russian as a foreign language]. Moskow: Nauka. (in Russian)

Lanhe, K. (1900). Karl Hroos: іhry liudei [Karl Groos :people games] Zhurnal psikhologii i fiziologii organov chuvstv (electronic journal), no 22, pp. 48–54. Available at: http://echo.mpiwgberlin.mpg.de/ECHOdocuView?url=/permanent/vlp/lit31138/index.meta (accessed 24 April 2020)

Marmaza, O.I. (2002). Mozhlyvosti ta osoblyvosti realizatsii ihrovykh tekhnolohii u navchalnomu protsesi vyshchoi shkoly: navchalno-metodychnyi posibnyk [Features and features of the introduction of game technologies in the educational process of higher education]. Kharkiv. (in Ukrainian)

Palinska, O. (2011). Korektsiia pomylok studentiv u kursi ukrainskoi movy yak inozemnoi [Correcting students' mistakes in the Ukrainian language course as a foreign language]. Teoriya i praktyka vykladannya ukrayinsʹkoyi movy yak inozemnoyi : zb. nauk. pratsʹ. Lviv, vol. 6, pp. 204–210.

Pometun, O.I., & Pyrozhenko, L.V. (2005). Suchasnyi urok. Interaktyvni tekhnolohii navchania [Modern lesson. Interactive learning technologies]. Kyiv: ASK. (in Ukrainian)

Pro Vushchu osvitu: Zakon Ukrayiny vid 1 lypnya 2014. No.1556-VII. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (accessed 1 April 2020).

P`іast, N.Y. (2010). Ihry yak odyn iz metodiv navchannia na zaniattiakh z ukrainskoi movy [Games as one of the methods of teaching in the Ukrainian language]. Humanizm ta osvita (elektronik journal). Available at: http://conf.vntu.edu.ua/humed/2010/txt/Pyast_Gorchynska.php (accessed 24 April 2020).

Khytorskoy, A.V. (2013). Kompetentnostnyy podkhod v obychenii [Competency-based approach in training: a scientific and methodological manual]. Moskow. (in Russian)