Анотація
Стаття аналізує процес інтернаціоналізації вищої освіти у США. Подано тлумачення термінів «мультикультурна освіта», «глобалізація» та «інтернаціоналізація» у сфері вищої освіти. Охарактеризовано інтернаціоналізацію вищої освіти США як процес інтеграції міжнародних і культурних аспектів у навчанні, дослідженнях і діяльності установи та її головні позитивні моменти, а саме: створення єдиного світового освітнього простору завдяки міжнародній співпраці та інтеграції, мобільність, демокра- тія, диверситивність та ін.. Розкрито основні її принципи, серед яких виокремлено підпорядкованість міжнародної діяльності насамперед зовнішній політиці та принцип мультикультуралізму з акцентом на глобальній та міжкультурній обізнаності у навчальних цілях, глобалізації освітніх програм і програм навчання за кордоном. Такі освітні програми передбачають створення для студентів міжнародної перспективи і глобальної компетентності, а принцип мультикультуралізму забезпечує толерантність до расових, етнічних, релігійних та світоглядних відмінностей серед учасників освітнього процесу. Звернено увагу на педагогіку для громадянського суспільства, яка підтримує процес інтернаціоналізації і є поширеною у США. Досліджено головні стратегії інтернаціоналізації вищої освіти стратегія: партнерство між з метою розвитку глобальній мобільності здобувачів вищої освіти та академічного складу, стратегія висококваліфікованої міграції для залучення кваліфікованих спеціалістів та стратегія отримання доходу, оскільки іноземні студенти сплачують значно більше за навчання, ніж місцеві у США. Поширеною практикою США у сфері міжнародної діяльності є навчання студентів в іншій країні упродовж семестру, навчального року чи у літній період. Успішність інтернаціоналізації вищої освіти у США підтверджується зростаючою кількістю іноземних студентів, які бажають отримати престижний диплом чи міжнародний досвід навчання на певний період за програмою. Розглянуто інтернаціоналізовані програми як головний елемент сучасної вищої освіти. Узагальнено ключові вимоги до викладачів і студентів та розроблено модель комплексної інтернаціоналізації вищої освіти США.
Посилання
Huletska, Ya.H. (2008). Polikulturna osvita studentskoi molodi v universytetakh SSHA [Multicultural Education of Student Youth at US Universities]. (PHD Thesis: 13.00.01). Available at: http://www.lib.ua-ru.net/diss/cont/343289.html (accessed 11 January 2018).
Koshmanova, Т., Brice, L., Holm, Ґ., Nations Jonson, L., Ravchyna, T. & Rао, Sh. (2005). Pedahohika dlia hromadianskoho suspilstva [Pedagogy for Civil Society] (ed. T.S. Koshmanova). Lviv : Publishing Center of Ivan Franko National University of Lviv.
Kurii, L.O. (2010). Internationalizatiia vyschoi osvity yak zasib formuvannia liudskoho potentsialu v konteksti mizhnarodnykh mihratsiynykh procesiv [Internationalization of higher education as a means of forming human potential in the context of international migration processes]. Ukraine's Development Strategy in the Global Environment: Proceedings of the IV International Scientific and Practical Conference. Simferopol : VitPrint, 269–273.
Matvienko, O.V. & Kudina, V.V. (Red.) (2013). Teoretychni pytannia kultury, osvity ta vykhovannia [Theoretical issues of culture, education and upbringing]. Collection of scientific works, 47. Kyiv : Ed. center of KNLU.
Smolikevych, N.R. (2015). Mobilnist inozemnykh studentiv u hlobalnomu osvitniomu prostori: perspektyvy ta vyklyky [Foreign Students’ mobility in the global educational space: prospects and challenges]. Humanitarian Bulletin of the “Hryhoriy Skovoroda State Pedagogical University of Pereyaslav–Khmelnytsky” (Vol. I (61)): Thematic issue “Higher education of Ukraine in the context of integration into the European educational space”, 36(1), 337–344.
Smolikevych, N.R. (2018). Orhanizatsiino-pedahohichne zabezpechennia adaptatsii inozemnykh studentiv v universytetakh SSHA [Organizational and pedagogical provision of foreign students’ adaptation in US universities]. The author's dissertation abstract for obtaining the scientific degree of candidate of pedagogical sciences : 13.00.01. Lviv : Publishing House of LTD “WUCC”.
Khrystenko, I.O. (2013). Dosvid pidhotovky inozemnykh studentiv u zarubizhnykh krainakh [Experience of training foreign students in foreign countries]. Theoretical issues of culture, education and upbringing, 47, 74–77.
ACE: American Council on Education. (2017). Comprehensive Internationalization: Collaboration and Partnerships. Available at: http://www.acenet.edu/news-room/Pages/Comprehensive-Internationalization-Collaboration-and-Partnerships.aspx (accessed 18 December 2018).
Altbach, P.G. & Knight, J. (2007). The internationalization of higher education: motivations and realities. Journal of Studies in International Education, 11, 3–4, 290–305.
Altbach, G.P., Reisberg, L., & Rumbley, E.L. (2009). Trends in Global Higher Education: Tracking an Academic Revolution. A Report Prepared for the UNESCO 2009 World Conference on Higher Education. France, IV.
British Council (2016). Global Gauge. Available at: https://www.britishcouncil.org/education/ihe/knowledgecentre/global-landscape/global-gauge (accessed 21 December 2018).
British Council (2014). Outward mobility: student and institution perspectives Available at: https://www.britishcouncil.org/events/outward-mobility-student-and-institution-perspectives (accessed 11 December 2018).
De Wit, H. (2010). Internationalization of Higher Education in Europe and its assessment, trends and issues. NVAO Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie.
IIE. About the U.S. Department of State Bureau of Educational and Cultural Affairs (2017). Available at: https://www.iie.org/Why-IIE/Announcements/2017-11-13-Open-Doors-Data (accessed 16 July 2018).