Анотація
Абстраговано провідні положення теорії культурних епох, обґрунтованої Гр. Голлом, як відповідність між історичним розвитком суспільства (філогенез) та індивідуальним розвитком дитини (онтогенез). Встановлено певний уплив цієї теорії на організацію педагогічного процесу Чиказької експериментальної школи-лабораторії Дж. Дьюї. Схарактеризовано виокремлені педагогом три взаємопов’язані стадії розвитку, через які проходять діти у віці від чотирьох до чотирнадцяти років. З’ясовано еволюційний характер організації педагогічного процесу Чиказької експериментальної школи-лабораторії: від сюжетно-рольової ігрової діяльності на першій стадії навчання до аналітичної роботи учнів над одержаними знаннями і власним досвідом на третій стадії. Акцентовано активну участь школярів у процесі навчання в якості його суб'єктів, чітке усвідомлення ними мотивів власної діяльності.
Посилання
Дьюї Дж. Моє педагогічне кредо. Переклад В.О. Коваленка. Шлях освіти. 1998. №1. С. 50–55.
Cremin L. (1961) The transformation of the school: Progressivism in american education. NY: Alfred A. Knopf. 294 p.
Dewey J. (1913) Interest and Effort in Education. Boston: Houghton Mifflin, 103 p.
Dewey J. (1900) Psychology of occupation. Elementary School Record, vol. 1(3), pp. 82–85.
Dewey J. (1900) Reflective attention. Elementary School Record, vol. 1 (4), pp. 3–10.
Dewey J. (1902) The education situation. Chicago: University of Chicago Press, 99 p.
Dewey J. (1899) The School and Society. Chicago: University of Chicago Press, 169 p.
Wirth A.Y. (1979) John Dewey as educator: His design for work in education (1894-1904). NY: Robert E. Krieger Publishing Company, 326 p.
Dewey, J. (1998). Moie pedagogigichne kredo. Pereklad V.O. Kovalenka [My pedagogic creed. Translated by Kovalenko V.O. (1998)]. Shlyakh osvity, vol. 1, pp. 50–55.
Cremin L. (1961) The transformation of the school: Progressivism in american education. NY: Alfred A. Knopf. 294 p.
Dewey J. (1913) Interest and Effort in Education. Boston: Houghton Mifflin, 103 p.
Dewey J. (1900) Psychology of occupation. Elementary School Record, vol. 1(3), pp. 82–85.
Dewey J. (1900) Reflective attention. Elementary School Record, vol. 1 (4), pp. 3–10.
Dewey J. (1902) The education situation. Chicago: University of Chicago Press, 99 p.
Dewey J. (1899) The School and Society. Chicago: University of Chicago Press, 169 p.
Wirth A.Y. (1979) John Dewey as educator: His design for work in education (1894-1904). NY: Robert E. Krieger Publishing Company, 326 p.