РОЗВИТОК СОЦІАЛЬНО-ГРОМАДЯНСЬКИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У СТУДЕНТІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ
PDF (Англійська)

Ключові слова

соціальна
громадянська
компетентність
освіта
студент

Як цитувати

Кондрацька, Г. (2019). РОЗВИТОК СОЦІАЛЬНО-ГРОМАДЯНСЬКИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У СТУДЕНТІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ. Молодий вчений, 11 (75), 903-906. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-11-75-191

Анотація

У статті теоретично обґрунтовано нормативно-правові засади формування соціально-громадянської компетентності студентів, окреслено її значення для молодого покоління. Розкрито принципи (соціалізації та громадянської позиції), підходи (культурологічний, індивідуальний, інтегрований, особистісний) до формування соціально-громадських компетентностей студентів закордоном та в Україні. Визначено шляхи формування соціально-громадянської компетентності студенті (розвиток особистісних та професійних якостей, соціальну активність, накопичування соціального досвіду; визначення пріоритетності інтегрованого, багаторівневого та багатокомпонентного утворення шкільного середовища, що об’єднує світоглядні позиції педагога). Обґрунтовано компоненти соціально-громадянської компетентності студентів закладів вищої освіти: система освіти формується на принципах соціалізації та громадянської позиці; навчальний простір як інтегроване утворення нормативно-правових, культурологічних, економічно-політичних знань; включення сучасного педагога в життєдіяльність освіти. Визначено критеріїв формування соціально-громадянської компетентності студентів ЗВО: адаптації до сучасних вимог освіти; стійка сформованість соціально-громадянської позиції; педагогічна практика, тому що саме в діяльності, у взаємодії з учнями можна переконатися у своїх досягненнях та визначити перспективи на майбутнє.

https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-11-75-191
PDF (Англійська)

Посилання

Alekseeva, V. (2016). Socialization of students in post-cultural activities as social and pedagogical problem. Pedagogical Sciences: Theory, history, innovative technologies, no 5 (59), pp. 419–425.

Bezpalko, O. (2003). Social pedagogics in schemes: Textbook. Kyiv: Center of Educational Literature, 134 p.

Figueroa-Rodríguez, B., Figueroa-Sandoval, B., Figueroa-Rodríguez, K.A. (2012). Competence training in higher education: the case of the technological master “Prestación De Servicios Profesionales” from The Colegio De Postgraduados (México). Procedia – Social and Behavioral Sciences, 46, 2389–2393.

Grebenyk, T. (2011). Management of the process of civic education of higher educational institution students. Dis. ... PhD. Pad. Sciences: 13.00.06. Sumy, 283 p.

Hrytyak, L., Hrytsyak, L., & Kalinina L. (2009). Public-Public administration of education development at the State, regional, institutional levels. Strategic priorities, no. 3 (12), pp. 59–66.

Ivanyuk, I.V., Ovcharuk, O.V., Tereschenko, A.B. Analytical report on the current state of civic education in Ukraine. URL: http://lib.iitta.gov.ua/844/1/civic_education.pdf

Ivzhenko, Yu. (2014). Peculiarities of the activity of student NGOs as a factor of formation of social activity of personality. Scientific notes of Nizhyn Mykola Gogol State University. Psychological and Pedagogical Sciences, no. 4, pp. 32–36.

Key Competences (2002). A Developing concept in general compulsory education Eurydice, р. 16.

Kondratska, H., Chpepelyuk, A., Prots, R. (2018). Educationology as the main component in the formation of professional competencies of future specialists of physical culture and sports. Social Work and Education, vol. 5, no. 3, pp. 65–74.

Law of Ukraine "on education". Information of the Verkhovna Rada of Ukraine (BD). 2017. No 38–39. Century. 380.

Lozano, J.F., Boni, A., Peris, J., & Hueso, A. (2012). Competenciesin Higher Education: A Critical Analysis from the Capabilities Approach. Journal of Philosophy of Education, 4 p.

Mulder, M., Gulikers, J., Biemans, H.J., & Wesselink R. (2010). The new competence conceptin higher education: error or enrichment? / In: Münk D., Schelten A. (Hrsg.) Kompetenzermittlung für die Berufsbildung, Verfahren, Probleme und Perspektiven im nationalen, europäischen und internationalen Raum. –Bonn: Bundesinstitut für Berufsbildung;

Nussbaum, M. (1997). Cultivating Humanity. A Classical Defense of Reform in Liberal Education. Cambridge University Pres.

Nussbaum, M. (2002). Education for Citizenship in an Era of Global Connection. Studiesin Philisophy and Education, no. 21.

Pometun, O.I. (2005). Formation of Civic competence: view from the position of modern pedagogical science. Herald of school exchanges programs, no. 23.

Shayhorodskyi, Yu. (2013). Civil society in Ukraine. Factors and peculiarities of formation. Modern Ukrainian politics. Kyiv: Center of Social Communications, no. 28, pp. 323–334.

The concept of civic education and upbringing in Ukraine (2012). URL: http://osvita.khpg.org/index.php?id=976003974

Velytshko, О.U. (2013). Foreign experience of formation of civic competence of children and youth. Pedagogical Education. Theory and practice, no. 13, pp. 24–29. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppo_2013_13_6