КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО ПРОБЛЕМ ДОБРА І ЗЛА В ХОРЕОГРАФІЧНОМУ МИСТЕЦТВІ АНТИЧНОСТІ
PDF

Ключові слова

хореографія
орхестра
схене
просхене
танцювальні форми
пластичні засоби
античний танець
Давня Греція
Давній Рим

Як цитувати

Федорів, М., & Луньо , П. (2019). КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО ПРОБЛЕМ ДОБРА І ЗЛА В ХОРЕОГРАФІЧНОМУ МИСТЕЦТВІ АНТИЧНОСТІ. Молодий вчений, 11 (75), 285-289. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-11-75-62

Анотація

Дослідження присвячено проблемі вираження моральності в хореографічному мистецтві Давньої Греції та Давнього Риму як конкретно чуттєвої змістової реальності. Висвітлено та охарактеризовано вплив танцю на глядача в давньогрецьких і давньоримських театральних дійствах. Проаналізовано два діаметрально протилежні способи впливу на глядача: з одного боку – здатність гармонізувати душу і тіло, формувати людську культуру, а з іншого – стати засобом вульгарних розваг. Визначено, що основними пріоритетами у давньогрецьких танцях були стиль, форма і технічні навики, а у давньоримських – пантоміма та сюжет. Завдяки демократичній підтримці античною цивілізацією творчості і науки основні форми мистецтва стали загальнодоступними і набули рис світського характеру. Це зумовило їх безперервний інтенсивний розвиток і беззаперечний вплив на культуру мабутнього.

https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-11-75-62
PDF

Посилання

Аристотель. Об искусстве поэзии. Москва, 1957. 184 с.

Варнеке Б. История античного театра. Москва, 1940. 329 с.

Волынский А. Книга ликований. Азбука классического танца. Санкт-Петербург, 2008. 352 с.

Балет : энциклопедия. Гл. ред. Григорович Ю.Н. Москва : Советская энциклопедия, 1981. 623 с.

Захаров А. От Homo Ludens к Homo Entertaining: социальная антропология развлечений. Развлечение и искусство : сборник статей. Санкт-Петербург, 2008. С. 266–267.

Карцева Г. Ритм как культурно-антропологический феномен: автореф. дис. … д-ра филос. наук: 09.00.13. Москва, 2004. 325 с.

Лосев А.Ф. Лукиан о танцевальном искусстве. История античной эстетики. Эллинистическая эстетика II–I веков. [под общ. ред. Тахо-Годи А.А., Троицкий В.П.]. Москва, 2002. Т. 5, кн. 2. С. 5–84.

Ницше Ф. Человеческое, слишком человеческое. Москва, 1990. Т. 1. 830 с.

Платон. Законы. Мусическое (хороводное) воспитание как необходимое условие истинного законодательства. Санкт-Петербург : Изд-во Олега Абышко, 2007. Т. 3. 731 с.

Рид Т. Лекции об изящных искусствах. Из истории английской эстетической мысли XVIII в. Москва, 1982. 367 с.

Румнев А. О пантомиме. Москва, 1964. 243 с.

Тронский И. История античной литературы. Москва, 1983. 464 с.

Тростникова А. Неронии. Смена политики развлечений в Риме в эпоху Нерона. Развлечение и искусство: сборник статей. 2008. С. 118–131.

Шариков Д.І. Хореографія : навчальний посібник для студентів ВНЗ Театральне мистецтво. Київ : КиМУ, 2011. 184 с.

Aristotelʹ (1957). Ob yskusstvo poézyy [About art of poetry]. Moscow. (in Russian)

Varneke, B. (1940). Istoriya antychnoho teatra [History of ancient theater]. Moscow. (in Russian)

Volynsʹkyy, A. (2008). Knyha lykovanyy. Azbuka klasychnoho tantsyu [Book of licking. Classic Dance Azbuka]. Sant-Peterburh: Lanʹ, Planeta muzyky. (in Russian)

Hryhorovych, Yu. (1981). Balet: éntsyklopedyya [Ballet: encyclopedia] Moscow: Sovetskaya éntsyklopedyya. (in Russian)

Zakharov, A. (2008). Vid Homo Ludens k Homo Rozvazhalʹnyy: sotsialʹna antropolohiya rozvishchennya [From Homo Ludens to Homo Entertaining: Social Anthropology of Entertainment]. Razvlechenye y yskusstvo: sbornyk statey. St. Petersburg. (in Russian), pp. 266–267.

Kartseva, H. (2004). Rytm yak kulʹturno-antropolohichnyy fenomen [Rhythm as a cultural and anthropological phenomenon]. (PhD Thesis), Moscow.

Losev, A.F. (2002). Lukian o tantsevalʹnomu mystetstvi. Istoriya antychnoyi estetyky. Ellinistychna estetyka II–I vekov [Lucian on dance art. History of ancient aesthetics. Hellenistic aesthetics of the 2nd-1st centuries]. Moscow: Myslʹ, pp. 5–84. Tom V, kn. II.

Nitsshe, F. (1990). Chelovetsʹke, slyshkom chelovechesʹke [Human, too human]. Moscow. (in Russian)

Platon (2007). Zakony. Platon Sochynnya v chetyrekh tomakh [Laws. Garbage (choir) education as a necessary condition of true legislation]. St. Petersburg. Yzd-vo Oleha Abyshko.

Ryd, T. (1982). Lektsyy ob yzyashchnykh yskusstvakh. Yz ystoryy anhlyyskoy éstetycheskoy mysly XVIII v [Lectures on fine arts. From the history of English aesthetic thought of the 18th century.]. Moscow. (in Russian)

Rumnev, A. (1964). O pantomime [About a pantomime]. Moscow. (in Russian)

Tronsʹkyy, I. (1983). Istoriya antychnoyi literatury [History of antique literature]. Moscow. (in Russian)

Trostnykova, A. (2008). Neroniyi. Smena politychnykh politykiv, shcho roz hlyadayutʹsya v Rymi v epokhu Nerona [Changing entertainment policy in Rome during the Nero era]. Rozvytok i mystetstvo: zbirka statey / pid red. Ye.V. Dukova. St. Petersburg, pp. 118–131.

Sharykov, D. (2011). Khoreohrafiya: navchalʹnyy posibnyk dlya roboty VNZ Teatralʹne mystetstvo [Choreography: Manual for students of higher education institutions theater]. Kyiv: KyMU. (in Ukrainian)