ТВОРЧА РЕАЛІЗАЦІЯ МИСТЕЦЬКИХ ЗАДУМІВ РЕЖИСЕРА-БАЛЕТМЕЙСТЕРА ОКСАНИ ЛАНЬ ЧАСІВ РОЗБУДОВИ УКРАЇНСЬКОЇ НЕЗАЛЕЖНОСТІ
PDF

Ключові слова

режисер-балетмейстер
Оксана Лань
модерн-балет «Акверіас»
хореографічна композиція
танцювальна вистава

Як цитувати

Мосєсова, К., & Лань, О. (2019). ТВОРЧА РЕАЛІЗАЦІЯ МИСТЕЦЬКИХ ЗАДУМІВ РЕЖИСЕРА-БАЛЕТМЕЙСТЕРА ОКСАНИ ЛАНЬ ЧАСІВ РОЗБУДОВИ УКРАЇНСЬКОЇ НЕЗАЛЕЖНОСТІ. Молодий вчений, 11 (75), 271-275. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-11-75-59

Анотація

У статті досліджено творчі доробки львівського режисера-балетмейстера, керівника модерн-балету «Акверіас» Оксани Лань за період відновлення державності України та розбудови української незалежності. ЇЇ діяльність є яскравим прикладом розвитку хореографічного мистецтва в Україні кінця XX – початку XXI століття. Зазначено частковий перелік хореографічних композицій і танцювальних вистав у галузі української сучасної хореографії. Здійснено аналіз деяких хореографічних композицій та танцювальних вистав, створених хореографинею у хронологічному порядкув в період з 1988 року до початку XXI століття. Виявлено основні ідеї та принципи її роботи з кожним хореографічним твором та певні особливості у створенні танцювальних вистав за участю модерн-балету «Акверіас». Здійснено акцент на підборі музичного матеріалу до кожної з композицій, на стилістично-композиційному та художньо-образному втіленні ідей митця.

https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-11-75-59
PDF

Посилання

. Вдовиченко Г. Оксана Лань: в 36 років я буду шикарною жінкою. Жіночі секрети. 1994. квіт.-трав. №2 (5). С. 3–4.

Вільний тлумачний словник. URL: http://sum.in.ua/f/dezhavju. (дата звернення: 19.08.2019).

Головата К. У полоні терпсіхори. Ленінська молодь. 1989. 29 квіт. №. 48. С. 3.

Дем’янчук А.Л. Історія та синтез мистецтв : навч.-метод. посібник для студентів з галузі знань: 02 Культура і мистецтво, спеціальність: 024 Хореографія (магістр), денної та заочної форми навчання. Львів : Кафедра режисури та хореографії ЛНУ ім. Івана Франка, 2018. 288 с.

Иевлева Е. И вырос «Аквериас» из детских штанишек. Высокий замок. 1993. 30 сент. №120 (355). С. 4.

Колногузенко Б.М. Види мистецтв і хореографії. 2-ге вид. Харків, 2014. 319 с.

Лань О. Втілення сучасних прийомів перформансу в парктиці режисури одноактного балету. Lwowsko-Rzeszowskie Zeszyty Naukowe (Львівсько-Ряшівські наукові зошити) Kultura – Sztuka – Edukacja – Terapia w perspektywie interdyscyplinarej. Rzeszów Львів : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. W. № 2, 2014. S. 232–240.

Лань О. Методи режисури видовищно-театралізованих заходів у хореографії: Методична розробка. З досвіду роботи народного художнього колективу Модерн-балет та школа-студія сучасного танцю «АКВЕРІАС». Львів : «Камула», 2019. 52 с.

Марі-Анна & Роман. Перша пятирічка модерн-балету «Акверіас». Дозвілля. 1997. 28 бер. №13 (93). С. 11.

Модерн-балет «Акверіас» відсвяткував 25-річчя. URL: http://infolviv.net/nekatehoryzovano/6903-moder-balet-akverias-vidsvyatkuvav-25-richchya-foto.html. (дата звернення: 10.09.2019).

Мосєсова К. «Галицька сюїта: львівські квітникарки» Оксани Лань як початок розвитку хореографії в стилі джаз-фольк в Україні. Хореографічна культура – мистецькі виміри: збірник статей / [упоряд. О. Плахотнюк]. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, кафедра режисури та хореографії, 2019. Вип. 7. 198 с.

Плахотнюк О. Фольк-джаз-танець у контексті розвитку сучасного хореографічного мистецтва України. Вісник Львівського університету. Серія : Мистецтвознавство. 2013. Вип. 12. С. 242–247.

Проскуряков В.І. Архітектура українського театру. Простір і дія : Монографія. Львів : Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», Видавництво «Срібне слово», 2004. 584 с.

Світ через культуру. Юрій Винничук. Людина в професії. URL: http://massovoodessa.blogspot.com/2017/03/65.html. (дата звернення: 09.08.2019).

Шариков Д.І. Неокласицизм у хореографічній культурі: генеза і концепція балетного театру : монографія. Вінниця : ТОВ «Нілан-ЛТД», 2017. 304 с.

Vdovychenko, H. (1994). Oksana Lan: v 36 rokiv ya budu shykarnoiu zhinkoiu [Oksana Lan: At 36, I will be a gorgeous woman]. Zhinochi sekrety. kvit.-trav. №2 (5), pp. 3–4.

Vilnyi tlumachnyi slovnyk [Free Explanatory Dictionary]. Available at: http://sum.in.ua/f/dezhavju. (accessed 19 August 2019).

Holovata, K. (1989). U poloni terpsikhory [Captivated by the Terpsichore]. Leninska molod. 29 kvit. № 48, p. 3.

Demianchuk, A.L. (2018). Istoriia ta syntez mystetstv: navch.-metod. posibnyk dlia studentiv z haluzi znan: 02 Kultura i mystetstvo, spetsialnist: 024 Khoreohrafiia (mahistr), dennoi ta zaochnoi formy navchannia [Art History and Synthesis: A Learning Method. guide for students in the field of knowledge: 02 Culture and art, specialty: 024 Choreography (Master's), full-time and correspondence forms of study]. Lviv: Kafedra rezhysury ta khoreohrafii LNU im. Ivana Franka, 288 p. (in Ukrainian)

Ievleva, E. (1993). I vyros «Aquerias» iz detskih shtanishek [And "Aquerias" grew out of children's pants]. Vysokij zamok. 30 sent. №120 (355), p. 4.

Kolnohuzenko, B.M. (2014). Vydy mystetstv i khoreohrafii. 2-he vyd. [Kinds of arts and choreography. 2nd species]. Kharkiv, 319 p. (in Ukrainian)

Lan, O. (2014). Vtilennia suchasnykh pryiomiv performansu v parktytsi rezhysury odnoaktnoho baletu [The embodiment of modern techniques of performance in the parctic of directing one-act ballet]. Lwowsko-Rzeszowskie Zeszyty Naukowe (Lvivsko-Riashivski naukovi zoshyty) Kultura – Sztuka – Edukacja – Terapia w perspektywie interdyscyplinarej. Rzeszów Lviv : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. W. № 2, pp. 232–240.

Lan, O. (2019). Metody rezhysury vydovyshchno-teatralizovanykh zakhodiv u khoreohrafii: Metodychna rozrobka. Z dosvidu roboty narodnoho khudozhnoho kolektyvu Modern-balet ta shkola-studiia suchasnoho tantsiu «AQUERIAS» [Methods of directing theatrical events in choreography: Methodical development. From the experience of work of Aquerias Modern Ballet and Studio of Contemporary Dance]. Lviv: «Kamula», 52 p. (in Ukrainian)

Mari-Anna, & Roman (1997). Persha piatyrichka modern-baletu «Aquerias» [The first five years of Aquarias Modern Ballet] Dozvillia. 28 ber. №13 (93). P. 11.

Modern-balet «Aquerias» vidsviatkuvav 25-richchia [The Aquarias Modern Ballet celebrates its 25th anniversary] Available at: http://infolviv.net/nekatehoryzovano/6903-moder-balet-akverias-vidsvyatkuvav-25-richchya-foto.html. (accessed 10 September 2019).

Mosiesova, K. (2019). «Halytska siuita: lvivski kvitnykarky» Oksany Lan yak pochatok rozvytku khoreohrafii v styli dzhaz-folk v Ukraini ["Galician Suite: Lviv Florists" by Oksana Lan as the Beginning of the Development of Jazz-Folk Choreography in Ukraine]. Khoreohrafichna kultura – mystetski vymiry: zbirnyk statei / [uporiad. O. Plakhotniuk]. Lviv: LNU imeni Ivana Franka, kafedra rezhysury ta khoreohrafii, Vyp. 7. 198 p.

Plakhotniuk, O. (2013). Folk-dzhaz-tanets u konteksti rozvytku suchasnoho khoreohrafichnoho mystetstva Ukrainy [ Folk-jazz dance in the context of the development of contemporary choreographic art of Ukraine]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia : Mystetstvoznavstvo. Vyp. 12. S. 242–247.

Proskuriakov, V.I. (2004). Arkhitektura ukrainskoho teatru. Prostir i diia: Monohrafiia [Architecture of Ukrainian theater. Space and action: Monograph]. Lviv: Vydavnytstvo Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika», Vydavnytstvo «Sribne slovo», 584 p. (in Ukrainian)

Svit cherez kulturu. Yurii Vynnychuk. Liudyna v profesii [Yuriy Vinnychuk. Man in profession]. Available at: http://massovoodessa.blogspot.com/2017/03/65.html. (accessed 9 August 2019).

Sharykov, D.I. (2017). Neoklasytsyzm u khoreohrafichnii kulturi: heneza i kontseptsiia baletnoho teatru: monohrafiia [Neoclassicism in Choreographic Culture: Genesis and Concept of Ballet Theater: Monograph]. Vinnytsia: TOV «Nilan-LTD», 304 p. (in Ukrainian)