ДРАМОГЕРМЕНЕВТИКА ЯК ІННОВАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
PDF

Ключові слова

герменевтика
драмогерменевтика
інноваційні технології
професійна підготовка
вчитель музичного мистецтва

Як цитувати

Шпильова, Л. (2019). ДРАМОГЕРМЕНЕВТИКА ЯК ІННОВАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА. Молодий вчений, 11 (75), 233-236. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-11-75-50

Анотація

Драмогерменевтика як інноваційна технологія формує бачення глибинних життєвих колізій, відображених у творах мистецтва через персоналії. Для освітнього процесу такими персоналіями стають митець, викладач, слухач, герой твору, усі хто прямо або опосередковано залучений до художньо-комунікативного процесу. Драмогерменевтика як інтеграція драми, практичної герменевтики та художньої творчості застосовується у трьох різновидах, як: осмислення досвіду творчої особистості; інтегральні процеси художнього мислення; колективна презентація інтерпретації художньої ідеї. Зазначене зумовлює формування драмогерменетичної компетентності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей − їх здатності застосовувати педагогічний потенціал зв’язку мистецтва різних стилів та жанрів з життєвими реаліями в художньо-освітніх процесах.

https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-11-75-50
PDF

Посилання

Асафьев Б.В. Музыкальная форма как процесс. Ленинградское отделение издательства «Музыка», 1971. 376 с.

Букатов В.М. Драмогерменевтика как инновационное звено в современном развитии отечественной дидактики. Вестник Тверского государственного университета. Серия: Педагогика и психология. 2015 № 3. С. 128–139.

Булатова О.С. Педагогический артистизм : Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений. Издательский центр «Академия», 2001. 240 с.

Валькевич Б., Климович А., Кошевська К. та ін. Порадник для тренера: Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli. Warszawa, 2007.

Гадамер Г.-Г. Герменевтика і поетика: вибрані твори. Юніверс, 2001. 288 с.

Дильтей В. Сущность философии. Москва : Intrada ММ, 2001. 155 с.

Келдыш Ю.В. Драматургия музыкальная. Советская музыкальная энциклопедия. 1974. Т. 2. С. 299.

Лю Кешуан. Формування вмінь створення музично-образної драматургії твору в майбутніх учителів музики у процесі навчання гри на фортепіано. Суми, 2017. 20 с.

Медушевский В.В. О музыкальных универсалиях. О понятиях редуцированной и развёрнутой формы. Композиция и драматургия. 1979. С. 196.

Олексюк О.М., Ткач М.М., Лісун Д.В. Гермемевтичний підхід у вищій мистецькій освіті : Колективна монографія. Київ : Київськ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2013. 164 с.

Рудестам К. Групповая психотерапия и практика. Пер. с англ. Прогресс, 1990. 368 с.

Цуккерман В.А. Анализ музыкальных форм. Общие принципы развития и формообразования в музыке. Простые формы. 1980. 296 с.

Чермокина Р.Ш. Формирование коммуникативно-творческой направленности студентов – будущих педагогов на основе драмогерменевтического подхода. Ижевск, 2006. 21 с.

Шлейермахер Ф. Герменевтика. Москва : Европейский дом, 2004. 242 с.

Asafyev, B.V. (1971). Muzykalnaya forma kak ptotses [Musical form as a process]. Leningrad: Muzyka.

Bukatov, V.M. (2015). Dramagermenevtika kak innovatsionnoye zveno v sovremennom razvitii otechestvennoy didaktiki [Dramatic hermeneutics as an innovative link in the contemporary development of home didactics]. Vestnik Tverskogo gosudarstvennogo universiteta. Seriya: Pedagogika i psikhologiya [Bulletin of the Tver state university. Issue: Pedagogy and psychology], no. 3, pp. 128–139.

Bulatova, O.S. (2001). Pedagogicheskiy artistism [Pedagogical artistry]. Moscow: Akademiya.

Valkevych, B., Klymovych, A. Koshevska, K. et al. (2007). Poradnyk dlia trenera [Advisor for a coach]. Warszawa: Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli.

Hadamer, H.-H. (2001). Estetyka i hermenevtyka [Aesthetics and hermeneutics]. In: Hermenevtyka i poetyka: vybranni tvory [Hermeneutics and poetics: selected works]. Kyiv: Yunivers.

Dyltei, V. (2001). Sushchnost fylosofyy. Moskva: Intrada MM, 155 p.

Keldysh, Yu.V. (1974). Dramaturgiya muzykalnaya [Musical drama]. Moscow: Sovetskaya entsiklopediya [Soviet encyclopedia], no. 2, 299 p.

Liu, Keshuan (2017). Formuvannia vmin stvorennia muzychno-obraznoi dramaturhii tvoru v maibutnikh uchyteliv muzyky u protsesi navchannia hry na fortepiano [Formation of skills of work’s musical and image drama in future music teachers in teaching piano play]. Extended abstract of Candidate’s thesis: major 13.00.02 “Theory and methods of musical education”. Sumy.

Medushevskiy, V.V. (1979). O muzykalnykh universaliyakh. O poniatiyakh redutsirovannoy i razviornutoy formy. Kompozitsiya i dramaturgiya [On musical universals. On the notions of reduced and extended form. Composition and drama]. In: Skrebkov, S.S. Stati i vospominaniya [Articles and recollections]. Moscow: Sovetskiy kompozitor, 196 p.

Oleksiuk, O.M., Tkach, M.M., & Lisun, D.V. (2013). Hermenevtychnyi pidkhid u vyshchyi mystetskii osviti: kolektyvna monohrafiia [Hermeneutic approach in higher artistic education: collective monograph]. Kyiv: Kyiv B. Hrinchenko university.

Rudestam, K. (1990). Gruppovaya psikhoterapiya i praktika [Group psychotherapy and practice]. Trans. from English. Moskva: Progres.

Zuckerman, V.A. (1980). Analiz muzykanykh form. Obshchiye printsipy razvitiya i formoobrazovaniya v muzyke. Prostyye formy. [Analysis of musical forms. General principles of development nad form formation in music]. Moskva: Muzyka.

Chermokina, R.Sh. (2006). Formirovaniye kommunikativno-tvorcheskoy napravlennosti studentov-budushchikh pedagogov na osnove dramogermenevticheskogo podkhoda [Formation of communicative creative orientation of students, future pedagogues, in light of dramatic hermeneutic approach]. Extended abstract of Candidate’s thesis: major 13.00.01 “General pedagogy, history of pedagogy and education”. Izhevsk.

Shleiermakher, F. (2004). Hermenevtyka. Moskva: Evropeiskyi dom, 242 p.