Анотація
Стаття присвячена обґрунтуванню доцільності використання мультимедійних технологій у освітньому процесі, що обумовлено розвитком цифрових технологій, які стали частиною повсякденного життя людини, де навчання має бути динамічним, поєднувати знання (теоретичні матеріали) із аудіовізуальною інформацією, бути інтерактивним та багатоваріативним для досягнення максимального засвоєння існуючого матеріалу, який є доступним у вимірі особисто-орієнтованого навчання. Автором розгорнуто аналізується поняття мультимедійних технологій, їх можливостей, переваг та адаптивної універсальності (мають реалізуватись у всіх спеціальностях) в практичному застосуванні в процесі навчання в закладах вищої освіти. Теоретичний аналіз демонструє логічність та обґрунтованість доцільності доповнення підготовки майбутніх фахівців садово-паркового господарства мультимедійними технологіями, що якісно підвищить рівень сформованості їх професійної компетентності та є об’єктивною необхідністю сучасного навчання.
Посилання
Білоус В. Базові принципи проектування мультимедійних освітніх мобільних додатків. Освітологічний дискурс. 2019. № 3-4 (26-27). С. 175–184.
Грицай Н.Б. Використання мультимедійних технологій у методичній підготовці майбутніх учителів біології. Інформаційні технології в освіті. 2012. № 13. С. 107–113.
Давидова С. Використання мультимедійних технологій у підготовці учителів образотворчого мистецтва. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology. 2017. Т. 5. №. 4. С. 67–77.
Дрешер Ю.Н. Применение мультимедийных технологий в образовательном процессе URL: http://www.gpntb.ru/win/inter-events/crimea2007/cd/153.pdf.
Кучай О.В. Концептуальні засади підготовки майбутніх учителів засобами мультимедійних технологій. навчальний посібник. Черкаси : видавець Чабаненко Ю.А., 2014. 61 с.
Мельник Н.С., Герелюк В.І., Мельничук А.С., Мельничук Г.М., Кашівська Р.С., Плав’юк Л.Ю. Удосконалення навчального процесу за допомогою використання мультимедійних технологій в іноземних студентів при вивченні терапевтичної стоматології та дитячої терапевтичної стоматології. Архів клінічної медицини. 2016. № 2 (22). С. 60–63.
Мультимедійні системи як засоби інтерактивного навчання: посібник ав.: Жалдак М.І., Шут М.І., Жук Ю.О., Дементієвська Н.П., Пінчук О.П., Соколюк О.М., Соколов П.К. / За редакцією: Жука Ю.О. Київ: Педагогічна думка, 2012. 112 с.
Мультимедійні технології в освіті. веб-сайт. URL: http://osvita.ua/school/method/31692/
Наказ «Про затвердження стандарту вищої освіти за спеціальністю 206 «Садово-паркове господарство» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти» від 24.04.2019 р. № 559. Міністерство освіти і науки України. Київ. 2019.
Рябуха А.Ю. Стан упровадження мультимедійних технологій у підготовку майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін. Педагогічна освіта: теорія і практика. 2013. №. 13. С. 255–258.
Чайковська О., Александрова Г. Мультимедійні технології як чинник формування інноваційного навчального середовища на уроках музики. Рідна школа. 2013. №. 3. С. 66–69.
Чередніченко Г.А. и др. Застосування мультимедійних технологій у процесі навчання іноземним мовам. URL: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/2103/1/30.pdf.
Bilous, V. (2019). Bazovi pryntsypy proektuvannia multymediinykh osvitnikh mobilnykh dodatkiv [The basic principle of the design of multimedia entertainment mobility]. Osvitolohichnyi dyskurs, vol. 26-27, no. 3-4 (26-27), pp. 175–184. (in Ukrainian)
Hrytsai, N.B. (2012). Vykorystannia multymediinykh tekhnolohii u metodychnii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv biolohii [Victoria of multimedia technologies at methodological training Maybutnogo teachers of biology]. Information technology in life, no. 13, рр. 107–113. (in Ukrainian)
Davydova, S. (2017). Vykorystannia multymediinykh tekhnolohii u pidhotovtsi uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva [Use of Multimedia Technologies in the Training of Teachers of Fine Arts]. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology. vol. 5, no. 4, рр. 67–77. (in Ukrainian)
Dresher, Yu.N. (2007). Prymenenye multymedyinыkh tekhnolohyi v obrazovatelnom protsesse [The Application of Multimedia Technologies in the Education Process]. Available at: http://www.gpntb.ru/win/inter-events/crimea2007/cd/153.pdf (accessed 10 December 2019).
Kuchai, O.V. (2014). Kontseptualni zasady pidhotovky maibutnikh uchyteliv zasobamy multymediinykh tekhnolohii [Conceptual ambush training Maybut teachers in ambitions of multimedia technologies]. Cherkasy: vydavets Chabanenko Yu.A. (in Ukrainian)
Melnyk, N.S., Hereliuk, V.I., Melnychuk, A.S., Melnychuk, H.M., Kashivska, R.S., & Plaviuk, L.Yu. (2016). Udoskonalennia navchalnoho protsesu za dopomohoiu vykorystannia multymediinykh tekhnolohii v inozemnykh studentiv pry vyvchenni terapevtychnoi stomatolohii ta dytiachoi terapevtychnoi stomatolohii [The start-up process for the secondary technology of multimedia technologies in foreign students is greatly improved at the primary therapeutic dentistry and children's therapeutic dentistry]. Arkhiv klinichnoi medytsyny, vol. 22, no. 2, рр. 60–63. (in Ukrainian)
Zhaldak, M.I., Shut, M.I., Zhuk, Yu.O., Dementiievska, N.P., Pinchuk, O.P., Sokoliuk, O.M., & Sokolov, P.K. (2012). Multymediini systemy yak zasoby interaktyvnoho navchannia: posibnyk [Multimedia systems as a part of interactive navigation: a message]. Kiev: Pedagogical Dumka. (in Ukrainian)
Multymediini tekhnolohii v osviti (2018). Available at: http://osvita.ua/school/method/31692/ (accessed 10 december 2019).
Nakaz «Pro zatverdzhennia standartu vyshchoi osvity za spetsialnistiu 206 «Sadovo-parkove hospodarstvo» dlia pershoho (bakalavrskoho) rivnia vyshchoi osvity» vid 24.04.2019 r. № 559 [Order «On approval of the higher education standard in specialty 206» Landscape Economy «for the first (bachelor) level of higher education» of 24.04.2019 № 559]. Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. Kyiv. 2019. (in Ukrainian)
Riabukha, A.Yu. (2013). Stan uprovadzhennia multymediinykh tekhnolohii u pidhotovku maibutnikh uchyteliv pryrodnycho-matematychnykh dystsyplin [State of implementation of multimedia technologies in the training of future teachers of natural and mathematical disciplines]. Teacher education: theory and practice. no. 13, рр. 255–258. (in Ukrainian)
Chaikovska, O., & Aleksandrova, H. (2013). Multymediini tekhnolohii yak chynnyk formuvannia innovatsiinoho navchalnoho seredovyshcha na urokakh muzyky [Multimedia technologies as a factor in shaping an innovative learning environment in music lessons]. Home school, no. 3, рр. 66–69. (in Ukrainian)
Cherednichenko, H.A. (2012). Zastosuvannia multymediinykh tekhnolohii u protsesi navchannia inozemnym movam [Application of multimedia technologies in the process of learning foreign languages]. Available at: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/2103/1/30.pdf. (accessed 07 december 2019).