Анотація
У публікації викладено критерії та показники діагностування сформованості професійного мислення у майбутніх молодших спеціалістів – жінок-військовослужбовців державної прикордонної служби України. Критерії сформованості професійного мислення майбутніх молодших спеціалістів – жінок-військовослужбовців ДПСУ можуть бути представлені мотиваційно-цільовим, поняттєво-змістовим, операційно-регуляційним і рефлексивно-оцінним критеріями. Смислове поле цих критеріїв розкривають їх показники, що складаються з комплексних характеристик професійного мислення. Виділено критерії і показники діагностування формування професійного мислення у майбутніх молодших спеціалістів – жінок-військовослужбовців ДПСУ шляхом емпіричного дослідження.
Посилання
Аніщенко О.В., Смоляна Н.В. Теоретичне і виробниче навчання у професійно-технічних навчальних закладах: короткий термінологічний словник. Київ; Ніжин : Видавець ПП Лисенко М.М., 2012. 103 с.
Бойко О.В. Формування готовності до управлінської діяльності у майбутніх магістрів військово-соціального управління : дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2005. 244 с.
Брушлинский А.В. Субъект: мышление, учение, воображение : [избранные психологические труды] 2-е изд., испр. Москва : Изд-во Московского психолого-социального института; Воронеж : НПО «МОДЭК», 2003. 408 с.
Булыко А. Н. Современный словарь иностранных слов. Более 25 тысяч слов и словосочетаний. Москва : Изд-во «Мартин», 2004. 848 с.
Бычева Е. В. Формирование психологического мышления студентов психологов : дисс. канд. психол. наук: 19.00.13. Кишинев, 2015. 245 с.
Діденко О.В. Теоретико-методичні засади формування здатності до професійної творчості в майбутніх офіцерів Державної прикордонної служби України : автореф. дис. канд. пед. наук : спец. 13.00.04. Луганськ, 2009. 39 с.
Кашапов М.М. Психология профессионального педагогического мышления : дис. доктора психол. наук 19.00.07. Ярославль, 2000. 444 с.
Климов Е.А. Психология профессионала. Москва : Изд-во «Институт практической психологии», Воронеж : НПО «МОДЭК», 1996. 400 с.
Костюк Г.С. Учебно-воспитательный процесс и психическое развитие [под ред. Л.Н. Проколиенко]. Київ : Радянська школа, 1989. 608 с.
Луньов В.Є. Психологічні особливості становлення професійного мислення особистості у системі органів Внутрішніх Справ України : автореф. дис. канд. псих. наук: 19.00.01. Одеса, 2013. 29 с.
Мул С.А. Психологія готовності офіцера-прикордонника до професійної діяльності : дис. докт. психол. наук : 19.00.01. Київ, 2016. 539 с.
Осьодло В.І. Психологія професійного становлення офіцера : [монографія]. Київ : ПП «Золоті ворота», 2012. 463 с.
Пов’якель Н.І. Саморегуляція професійного мислення в системі фахової підготовки практичних психологів : дис... д-ра психол. наук: 19.00.07. Київ, 2004. 408 с.
Психологічний тлумачний словник найсучасніших термінів / [В.Б. Шапар, В.О. Олефир, А.С. Куфлієвський та ін.]. Харків : Прапор, 2009. 672 с.
Свистун В.І. Економічна підготовка фахівців-аграріїв : монографія. Житомир : Полісся, 1999. 80с.
Семенов И.Н. Системное исследование мышления в процессе решения творческих задач: автореф. дис. к. психол. наук. Москва, 1990. 20 с.
Татарінов Є.В. Психологічні особливості розвитку кар’єрних домагань офіцерів Збройних Сил України : дис. канд. психол. н.: 19.00.09. Київ, 2011. 233 с.
Шадриков В.Д. Проблемы системогенеза профессиональной деятельности. Москва : Наука, 1982. 185 с.
Ягупова О.В. Особливості розвитку практичного мислення майстрів виробничого навчання : дис. канд. психол. наук: 19.00.03. Харків, 2009. 20 с.
Bandura A. Self-regulation of motivation through anticipatory and selfregulatory mechanisms. Dienstbier R.A. (Ed.) Perspectives on motivation: Nebraska symposium on motivation. Lincoln: University of Nebraska, 1991. Vol. 38. P. 69–164.
Anishhenko, O.V., & Smolyana, N.V. (2012). Teoretychne i vyrobnyche navchannya u profesijno-texnichnyx navchalnyx zakladax: korotkyj terminologichnyj slovnyk. [Theoretical and production training in vocational schools]. Kyiv; Nizhyn : Vydavecz PP Lysenko M.M., 103 p.
Boiko, O.V. (2005). Formuvannia hotovnosti do upravlinskoi diialnosti u maibutnikh mahistriv viiskovo-sotsialnoho upravlinnia [Formation of readiness for management activity in future masters of military-social management]: dys. … kand. ped. nauk: 13.00.04. Kyiv, 244 p.
Brushlinskij, A.V. (2003). Subekt: myshlenie, uchenie, voobrazhenie [Subject: thinking, teaching, imagination]: [izbrannye psihologicheskie trudy] 2-e izd., ispr. Moskva: Izd-vo Moskovskogo psihologo-socialnogo instituta; Voronezh: NPO «MODEK», 408 p.
Bulyko, A.N. (2004). Sovremennyj slovar inostrannyh slov. Bolee 25 tysyach slov i slovosochetanij [Modern dictionary of foreign words. Over 25 thousand words and phrases]. Moskva: Izd-vo “Martin”, 848 p.
Bycheva, E.V. (2015). Formirovanie psihologicheskogo myshleniya studentov psihologov [The formation of psychological thinking of students of psychologists]: diss. kand. psihol. nauk : 19.00.13. Kishinev, 245 p.
Didenko, O.V. (2009). Teoretyko-metodychni zasady formuvannya zdatnosti do profesiynoyi tvorchosti v maybutnikh ofitseriv Derzhavnoyi prykordonnoyi sluzhby Ukrayiny [Theoretical and methodological principles of forming the ability to professional creativity in future officers of the State Border Guard Service of Ukraine]: avtoref. dys. kand. ped. nauk : spets. 13.00.04. Luhans'k, 39 p.
Kashapov, M.M. (2000). Psihologiya professionalnogo pedagogicheskogo myshleniya [Psychology of professional pedagogical thinking]: dis. doktora psihol. nauk 19.00.07. Yaroslavl, 444 p.
Klimov, E.A. (1996). Psihologiya professional [Professional Psychology]. Moskva: Izd-vo «Institut prakticheskoj psihologii», Voronezh: NPO «MODEK», 400 p.
Kostyuk, G.S. (1989). Uchebno-vospitatelnyj process i psihicheskoe razvitie [Educational process and mental development] [pod red. L.N. Prokolienko]. Kyiv: Radyanska shkola, 608 p.
Lunov, V.Ye. (2013). Psyxologichni osoblyvosti stanovlennya profesijnogo myslennya osobystosti u systemi organiv Vnutrishnix Sprav Ukrayiny [Psychological peculiarities of formation of professional thinking of the person in the system of internal affairs bodies of Ukraine]: avtoref. dys. kand. psyx. nauk : 19.00.01. Odes. nacz. un-t im. I.I. Mechnykova. Odesa, 29 p.
Mul, S.A. (2016). Psykholohiia hotovnosti ofitsera-prykordonnyka do profesiinoi diialnosti [Psychology of readiness of border guard officer for professional activity]: dys. dokt. psykhol. nauk : 19.00.01. Kyiv, 539 p.
Osodlo, V.I. (2012). Psykholohiia profesiinoho stanovlennia ofitsera [Psychology of professional formation of an officer]: [monohrafiia]. Kyiv: PP «Zoloti vorota», 463 p.
Poviakel, N.I. (2004). Samorehuliatsiia profesiinoho myslennia v systemi fakhovoi pidhotovky praktychnykh psykholohiv [Self-regulation of professional thinking in the system of professional training of practical psychologists]: dys... d-ra psykhol. nauk: 19.00.07. Kyiv, 408 p.
Shapar, V.B., Olefyr, V.O., Kufliievskyi, A.S. ta in. (2009). Psykholohichnyi tlumachnyi slovnyk naisuchasnishykh terminiv [Psychological explanatory dictionary of the most up-to-date terms]. Kharkiv: Prapor, 672 p.
Svystun, V.I. (1999). Ekonomichna pidhotovka fakhivtsiv-ahrariiv [Economic training of agricultural specialists]: monohrafiia. Zhytomyr: Polissia, 80 p.
Semenov, I.N. (1990). Sistemnoe issledovanie myshleniya v processe resheniya tvorcheskih zadach [Systematic study of thinking in the process of solving creative problems]: avtoref. dis. k. psihol. nauk. Moskva, 20 p.
Tatarinov, Ye.V. (2011). Psykholohichni osoblyvosti rozvytku kariernykh domahan ofitseriv Zbroinykh Syl Ukrainy [Psychological features of career development of officers of the Armed Forces of Ukraine]: dys. kand. psykhol. n.: 19.00.09. Kyiv, 233 p.
Shadrikov, V.D. (1982). Problemy sistemogeneza professionalnoj deyatelnosti [Problems of systemogenesis of professional activity]. Moskva: Nauka, 185 p.
Yagupova, O.V. (2009). Osoblyvosti rozvytku praktychnogo myslennya majstriv vyrobnychogo navchannya [Features of the development of practical thinking masters of industrial training]: avtoreferat dys. na zdobuttya nauk. stupenya kand. psyxol. nauk : specz. 19.00.03. Kharkiv, 20 p.
Bandura, A. (1991). Self-regulation of motivation through anticipatory and selfregulatory mechanisms. Dienstbier R.A. (Ed.) Perspectives on motivation: Nebraska symposium on motivation. Lincoln: University of Nebraska. Vol. 38. P. 69–164.