Анотація
У статті розкрито особливості життєдіяльності сім’ей, що виховують дітей з функціональними обмеженнями. Встановлено, що стиль взаємин у сім'ї, тип відносин між батьками та дітьми, тип реакції батьків на діагноз дитини потребує обдуманого ставлення, та, можливо, корекції, з метою адаптації дитини до вимог соціального середовища і створення сприятливих умов для її розвитку. Досліджено, що дитина з функціональними обмеженнями потребує особливого підходу. Щоб ефективно управляти формуванням її особистості, потрібні глибокі знання психологічних закономірностей, що пояснюють специфіку розвитку дитини. Важливе місце у підготовці дітей з функціональними обмеженнями до інтеграції в соціальне середовище займають питання їх соціальної реабілітації. Дослідження проблем сімей, які виховують дитину з функціональними обмеженнями є актуальним і потребує комплексного підходу та програми соціально-педагогічної роботи, яка буде максимально враховувати проблеми й інтереси таких сімей, загальні проблеми, характерні для більшості сімей, які виховують дитину з функціональними обмеженнями, актуальні проблеми батьків.
Посилання
Бочелюк В.Й., Турубарова А.В. Психологія людини з обмеженими можливостями. Навчальний посібник. Київ : Центр учбової літератури, 2011. 264 с.
Дяченко Н. Служба допомоги та підтримки. Особливості організаційної роботи. Соціальний педагог. 2012. №4 (64). С. 35–37.
Зверєва І.Д., Іванова І.Б. Концептуальні основи соціального захисту людей з функціональними обмеженнями. Інвалід і суспільство. Проблеми інтеграції. Київ, 1995. С. 4–10.
Капська А. Соціальна педагогіка: підручник. Київ : Центр навчальної літератури, 2006. 468 с.
Перерва І. Шукаємо шляхи до розвитку дитини. Консультація для батьків, які виховують дітей з особливими потребами. Соціальний педагог. №9 (93). С. 40–43.
Пулінець Н. Роль родинного виховання у формуванні особистості дитини з особливими освітніми потребами. Соціальний педагог. 2013. №2 (74). С. 50–52.
Bocheliuk, V.Y., & Turubarova, A.V. (2011). Psykholohiia liudyny z obmezhenymy mozhlyvostiamy [Psychology of a person with disabilities]. Navchalnyi posibnyk. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury. (in Ukrainian)
Diachenko, N. (2012). Sluzhba dopomohy ta pidtrymky. Osoblyvosti orhanizatsiinoi roboty [Help and Support. Features of organizational work]. Sotsialnyi pedahoh, no. №4 (64), рр. 35–37. (in Ukrainian)
Zverieva, I.D., & Ivanova, I.B. (1995). Kontseptualni osnovy sotsialnoho zakhystu liudei z funktsionalnymy obmezhenniamy [Conceptual bases of social protection of people with functional limitations]. Invalid i suspilstvo. Problemy intehratsii. (in Ukrainian)
Kapska, A. (2006). Sotsialna pedahohika: pidruchnyk [Social pedagogy: a textbook]. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury. (in Ukrainian)
Pererva, I. Shukaiemo shliakhy do rozvytku dytyny. Konsultatsiia dlia batkiv, yaki vykhovuiut ditei z osoblyvymy potrebamy [We are looking for ways to develop a baby. Advice for parents raising children with special needs]. Sotsialnyi pedahoh, no. 9 (93), pp. 40–43. (in Ukrainian)
Pulinets, N. (2013). Rol rodynnoho vykhovannia u formuvanni osobystosti dytyny z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [The role of family education in shaping the personality of a child with special educational needs]. Sotsialnyi pedahoh, no. 2 (74), рр. 50–52. (in Ukrainian)